Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Eeh...alweer een tijdje geleden...

Maar ik geloof dat we stiekem de natuur toch maar hebben laten beslissen... We bleven roepen "Jaaaa, we gaan haar laten helpen"...maar de daadkracht was beduidend minder ;D
En nu is ze weer loops...en ik geloof toch dat ik daar wel blij om ben 8)
geer schreef: Eeh...alweer een tijdje geleden...

Maar ik geloof dat we stiekem de natuur toch maar hebben laten beslissen... We bleven roepen "Jaaaa, we gaan haar laten helpen"...maar de daadkracht was beduidend minder ;D
En nu is ze weer loops...en ik geloof toch dat ik daar wel blij om ben 8)
Waarom blij? Je bedoelt "blij dat ze nog loops kan worden"?
Hier wordt er ook gewacht wanneer Tara loops wordt!
Na alle discussies te hebben gelezen vind ik er te veel risico's aan kleven,buiten incontinentie,gedragsveranderingen,vacht,etc...
In ieder geval heb ik besloten dat zij NIET gesteriliseerd wordt.
Ook aan Tinus zijn ballen GEEN polonaise ;D
Nou, meer blij omdat we haar niet hebben laten helpen... We bleven maar in dubio zitten, tussen 'ja, we doen het!' en 'Hmmm...moeten we het nu wel echt doen?'...
En nu is ze voor de tweede keer loops...dus denk ik dat we het maar niet doen ;)
geer schreef: Nou, meer blij omdat we haar niet hebben laten helpen... We bleven maar in dubio zitten, tussen 'ja, we doen het!' en 'Hmmm...moeten we het nu wel echt doen?'...
En nu is ze voor de tweede keer loops...dus denk ik dat we het maar niet doen ;)
Hihihi, OK, ik begrijp het. Het valt dus wel mee ;) ;D!
Eigen wilden we yindra laten castreren ook ivm kanker etc, maar na er veel over gelezen te hebben had ik voor mezelf eigenlijk besloten wandor of yindra niet te laten "helpen" en kijken hoe het samen zou gaan wanneer yindra loops wordt.

Nu is het misschien zo dat wandor gecastreerd moet worden omdat hij iets met zijn prostaat heeft. Dan hoeven wij dus niet meer te kiezen tussen wandor en yindra.

Ik zou trouwens wel wachten met castratie/sterilisatie tot na de eerste loopsheid.
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op di 30 nov 2004, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik wilde Ted eigenlijk laten steriliseren na haar eerste loopsheid. Ten eerste om de 'medische' kant, maar vooral ook omdat Ted tijdens/na haar eerste loopsheid onwijs bangig en schrikkerig was van grote reutjes. Ik woon nogal dichtbevolkt, en 't is hier gewoon erg moeilijk om tijdens het wandelen geen reutjes tegen te komen. En ja...als je dan ook nog eens een fijne, loslopende mega-reu tegenkomt, dan is dat voor een Dwergteckeltje best wel beangstigend. Althans, dat was het voor Ted...
Maar sinds we Sophie hebben, is Ted veel meer op haar strepen gaan staan. Ze grauwt en snauwt en is misschien nog wel angstig, maar verstopt zich snel achter Sophie die de reu mag afleiden (vindt Sophie niet erg ;D)... Dus die tweede reden is een beetje komen te vervallen.... En ja, toen werd ze voor de tweede keer loops, dus namen de medische voordelen ook af!
Aangezien er kennelijk geen medische reden is voor castratie/sterilisatie zou ik het gewoon niet doen. Aan dat beetje ongemak went zowel Tedje als jij wel. Hoe is het met Sofie?
Overigens heb ik Scarlett destijds wèl laten castreren, maar dat had een medische reden, haar baarmoeder was niet goed, ze werd 3 tot 4 keer per jaar loops en had daar zowel lichamelijk als geestelijk veel last van. Toen ze 2 jaar was geweest vond ik het welletjes en heb haar laten opereren. Ze is er gigantisch van opgeknapt, behalve dan dat ze op latere leeftijd vachtproblemen kreeg, maar dat kan ook door de brokken zijn gekomen... :-[
Angel was al gecastreerd toen ik haar kreeg en wel omdat haar vorige baasje die hele loopsheid maar "een vieze bedoening" vond. Kijk, en dàt vind ik nu geen argument. :-X :(
Sophie houdt Ted keurig schoon ;D Dus ik moet echt op de hondjes in het park letten om te zien hoever ze is ;)
Trouwens, ik liep gister door het park, kwam ik een meneertje tegen... Hij hoorde dat Ted loops was en vroeg gelijk of ik geen nestje wilde...hij wilde zo graag een pupje van haar :) Toen ik zei dat ik daar niet aan wilde beginnen, en wel helemaal niet op een etage (je moet toch wat zeggen), begon hij meteen over een huis met een tuin die hij te koop wist staan ::).. Ik was heel vereerd, maar...neuh dank u 8)
Mila hebben wij wel laten steriliseren In Sleeuwijk.
Ze was helemaal ziek tijdens de loopsheid. Nu is het ook wel een muts maar enfin..
Ik vind het erg makkelijk en kan altijd met de grote groep meewandelen. Geen gedonder meer en Mila echt niks of weinig van de ingreep geweten hoor.
Timo is ook z'n ballen kwijt. Hij huilde altijd als een wolf, de hele dag en was niet meer echt onze hond als hij een loopse teef had geroken.
Toen hij een keer wegliep en over de drukke weg was gelopen, hebben we hem ook naar Sleeuwijk gebracht.
Wij vinden het prima zo en daar zullen de meningen echt over verdeelt zijn ;)
Nu we haar vrouwelijke onderdelen toch laten zitten, denk ik dat we het geld maar uit gaan geven aan een stembandverwijderende operatie. Die muts wordt me toch een partij kefferig als ze loops is ::) ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door