Lotgering analyze

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Lotgering analyze

deja
5-sterren
5-sterren

Bericht door deja »

Dat beweer ik ook niet maar neem zonder meer aan dat een fokker want dat is Lotgering ook niet met zijn honden op voer gaat zitten wat niet goed voor zij honden is. En het feit dat ze zo'n 16 jaar gemiddeld worden bij hem (zijn grote honden ) dat zegt toch wel wat.
Ik wil even toevoegen dat ik voornamelijk barf Beau 100 % die krijgt eigenlijk nog Lg maar Deja wel 1/3 maar en de poezen ook die krijgen Lg kat.
Zij ook helemaal niet dik normaal maar barfen s'avonds ook.
Ik vertel alleen mijn ervaring van de afgelopen 3 jaar.
Laatst gewijzigd door deja op ma 14 nov 2011, 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

[quote="deja"]
Dat beweer ik ook niet maar neem zonder meer aan dat een fokker want dat is Lotgering ook niet met zijn honden op voer gaat zitten wat niet goed voor zij honden is. En het feit dat ze zo'n 16 jaar gemiddeld worden bij hem (zijn grote honden ) dat zegt toch wel wat.
[/quote]
Ohja ongetwijfeld, het toont iig aan dat vlees beter is dan brok...maar dat wisten we al haha  ;D
Ik denk dat het mss ook is dat er zoveel verschillende ideen zijn over wat er in kvv zou moeten zitten, en ik denk dat Lotgering bewust voor meer vet kiest omdat dat binnen zijn visie past.

Voor mij de reden om te barfen, dan kan ik zelf beslissen wat ik voer en in welke hoeveelheden, dat hoeft een ander niet voor mij te doen  ;)

Ik zeg niet dat Lotgering een slechte KVV is, wel dat het een vette is, waar hij zo zijn redenen wel voor zal hebben, maar persoonlijk zou ik niet zoveel willen voeren.
deja
5-sterren
5-sterren

Bericht door deja »

Ik heb hem trouwens wel een mail gestuurd over het vetpercentage als ik antwoord krijg zal ik het melden, ik heb ook aan hem verteld dat ik eigenlijk wel schrok van het vet wat hij er in stopt, ik wacht zijn reactie af.Gr.Marjan.
roos79
3-sterren
3-sterren

Bericht door roos79 »

[quote="deja"]
Ik heb het nog eens goed nagelezen en er wordt 1 tot 2 % geadviseerd afhankelijk van wat je hond kan hebben, ik heb wel een teefje wat is gestereliseerd, dus de da geeft ook advies van minder voeren.
Ik las op het forum van Lotgering dat iemand een pup bij hem had gekocht 8 1/2 jaar geleden en dat die al 8 1/2 jaar ook het voer van Lotgering krijgt dus het bestaat al geruime tijd.
Hij voert het zijn eigen honden ook al heel wat jaren en beweert dat zij hoge leeftijden halen.
[/quote]

Zolang bestaat "het voer van Lotgering" nog niet eens...  ???
N.B.A.
1-ster
1-ster

Bericht door N.B.A. »

[quote="roos79"]
[/quote]nee maar hun slagerij wel (al veel langer trouwens)
en daar maakten ze ook met hun vlees hondenvoer weliswaar niet onder de naam zoals we kennen en ook met totaal andere verhoudingen.
luuntje
3-sterren
3-sterren

Bericht door luuntje »

hoe weten jullie zo zeker dat lotgering zijn eigen honden echt zijn eigen voer geeft?

en wie zegt dat hij voor eigen gebruik geen andere in verhoudingen"betere" partij maakt of dat hij Barft?

ik ben wel klaar met lotgering, moet er nog altijd achteraan dat mijn betalingen afgeboekt worden als betaald
(heb contant aan de chauffeur betaald zodat ik bij levering kon zien wat ik kreeg en geen gedonder zou krijgen met niet kloppende bestellingen)
nu staat bij beide bestellingen nog altijd niet dat ze betaald zijn en kreeg ik een mailtje dat ik moest gaan betalen (maar dat had ik al bij de chauffeur gedaan)
deja
5-sterren
5-sterren

Bericht door deja »

[quote="roos79"]
[/quote]
Dan moet je zijn  forum ervaringen eens door lezen dan kan je zien dat er iemand reageerd met een hond van 8 1/2 jaar die bij Tim Lotgering is gefokt en dat voer al 8 1/2 krijgt.
porza
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door porza »

ik heb het nu een aantal maande gevoerd , de vachten worden er vet van .
dus ik heb besloten om tussen door meer te gaan barfen .
deja
5-sterren
5-sterren

Bericht door deja »

Ik gebruik het ook alleen als ontbijt voor de oudste hond (volgende maand 14 jaar) verder kan ik er ook niet over oordelen, maar in mijn omgeving wordt het veel gebruikt en zijn de mensen en honden er super tevreden over. Ik moet ook zeggen dat de oudste het heerlijk vind, en geeft het een dood enkele keer wel eens aan de jongste bv. vakantie en die eet het ook met smaak op.
Ik moet toegeven dat de vacht van de oudste hond ook vet is maar ik denk maar zo dat kan van de leeftijd komen, maar ik kan best eens ander voer gaan proberen en kijken of dat weg gaat, maar dan wordt het vermoedelijk smuldier compleet,  of moet besluiten haar helemaal op barf te zetten.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

[quote="deja"]
Ik gebruik het ook alleen als ontbijt voor de oudste hond (volgende maand 14 jaar) verder kan ik er ook niet over oordelen, maar in mijn omgeving wordt het veel gebruikt en zijn de mensen en honden er super tevreden over. Ik moet ook zeggen dat de oudste het heerlijk vind, en geeft het een dood enkele keer wel eens aan de jongste bv. vakantie en die eet het ook met smaak op.
Ik moet toegeven dat de vacht van de oudste hond ook vet is maar ik denk maar zo dat kan van de leeftijd komen, maar ik kan best eens ander voer gaan proberen en kijken of dat weg gaat, maar dan wordt het vermoedelijk smuldier compleet,  of moet besluiten haar helemaal op barf te zetten.

[/quote]
Als je tussen die 2 moet kiezen zou ik toch bij Lotgering blijven denk ik....
deja
5-sterren
5-sterren

Bericht door deja »

Ja lees toch wel dat smuldier veel minder vet is, maar Lotgering heeft natuurlijk bot in zijn prakje zitten dat is niet bij smul.
Lil

Bericht door Lil »

Smuldier of lotgering? Ik zou zeggen beide! Lekker afwisselen. Kun je niet nog een andere kvv erbij geven?
deja
5-sterren
5-sterren

Bericht door deja »

Dat zou wel kunnen maar Deja barft voor 2/3 dus krijgt van alles konijn kip eend parelhoen vis haaskarkas paard geit lam kalf rund schaap dus zij komt niets te kort volgen mij.
porza
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door porza »

je zou bv nog tamminga bij kunnen geven .
en zou er ook nog een botmix bij doen van herby zodat je lekker veel afwisseling hebt .
af en toe nog een rauw visje [bv bakharing ]
Lil

Bericht door Lil »

[quote="deja"]
Dat zou wel kunnen maar Deja barft voor 2/3 dus krijgt van alles konijn kip eend parelhoen vis haaskarkas paard geit lam kalf rund schaap dus zij komt niets te kort volgen mij.
[/quote]

ooo meer barf dan kvv. Dan zou ik me inderdaad niet zo druk maken om de kvv  ;)

Plaats reactie