Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door dragonsstarr
#215969
Hallo,

Wat voor voer is aan te raden als je kat nierfalen heeft?? Nu hebben ze (is niet voor onze kat) voer van de dierenarts...

Groetjes Priscilla
Door dragonsstarr
#216019
kijk hier heb ik wat aan, hoeft er naast het vers niks anders bij gegeven te worden?? (is een van de katten van mijn ouders)
Gebruikersavatar
Door Hitam
#216025
Bandit heeft een speciale voeding voor de kat met nierproblemen. Met iets meer vet en minder eiwit.

Geef sowieso versvleesvoeding, vanwege de beter verteerbare eiwitten en meer vocht. Als de nieren erg slecht zijn wat extra schapen/runder/lamsvet toevoegen om de eiwitfractie lager te maken.
Door dragonsstarr
#216030
Hitam schreef: Bandit heeft een speciale voeding voor de kat met nierproblemen. Met iets meer vet en minder eiwit.

Geef sowieso versvleesvoeding, vanwege de beter verteerbare eiwitten en meer vocht. Als de nieren erg slecht zijn wat extra schapen/runder/lamsvet toevoegen om de eiwitfractie lager te maken.
De kat krijgt nu voer van de da dat is van royal canin, zakjes en brokken, moet ze dan de brokken blijven geven? naast het vers vleesvoer?
Door Laura W
#216031
Hitam schreef: Bandit heeft een speciale voeding voor de kat met nierproblemen. Met iets meer vet en minder eiwit.

Geef sowieso versvleesvoeding, vanwege de beter verteerbare eiwitten en meer vocht. Als de nieren erg slecht zijn wat extra schapen/runder/lamsvet toevoegen om de eiwitfractie lager te maken.
Verkopen jullie ook bandit? Ik wil morgen bij jullie Carnibest voor de katten halen, maar ik heb ook twee oudere katten met wat mindere nierfunctie en dan lijkt dat voer me wel wat.

Ik zie net dat jij één van de bedenkers van Bandit bent, dus dan zullen jullie het vast wel verkopen. :) Verkoopadressen kan ik alleen niet vinden op de site.
Laatst gewijzigd door Laura W op do 02 dec 2004, 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door dragonsstarr
#216119
dragonsstarr schreef: De kat krijgt nu voer van de da dat is van royal canin, zakjes en brokken, moet ze dan de brokken blijven geven? naast het vers vleesvoer?
sorry heb het verkeerd gelezen ::) ben niet bekend met bandit, zal eens gaan zoeken.
Laatst gewijzigd door dragonsstarr op do 02 dec 2004, 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#216159
dragonsstarr schreef: sorry heb het verkeerd gelezen ::) ben niet bekend met bandit, zal eens gaan zoeken.
Bandit is maar beperkt verkrijgbaar op de site kun je de verkooppunten vinden

http://www.banditvoeding.nl/index.html
Laatst gewijzigd door sylvia op do 02 dec 2004, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura W
#216162
Sunshine schreef: Natuurlijk voor dieren verkoopt ook Bandit. ;)
Dat is heel mooi. :) Ik heb de katten eindelijk zover dat ze lamshart eten (met een beetje blik erbij), dus ik wil ze nu eindelijk eens vers gaan geven. Voorheen belandde dat altijd bij de honden omdat bijna alle katten hun neus ervoor optrokken. :-\

Kan ik morgen lekker Carnibest en Bandit meenemen, hebben ze nog wat te kiezen. ;D
Gebruikersavatar
Door Hitam
#216200
De verkooppunten staan inderdaad nog niet op de site. Er zijn er nog maar een paar.
Een in Haaksbergen, in Rotterdam, in Laren en bij mij in Amsterdam en Almere.
Door Rosita
#216304
Heb een tijdje terug 5 bakjes Bandit voor katten met nierproblemen en suikerziekte gekocht (Dante heeft zoals jullie misschien weten problemen met zijn nieren). Het feit dat er biologisch vlees en groente in zit vind ik een groot voordeel. Helaas wou geen van mijn katten het eten (waarschijnlijk zijn ze hier niet zo heel gek op groenten). Op de verpakking staat dat er 22% eiwit, 14% vet en 60% vocht in zit, verder zitten er geen koolhydraten in. Ik geef nu Carnibest voor Fretten aan mijn katten waar 19% eiwit, 14% vet en 65% vocht in zit, ook hier zitten geen koolhydraten in (anders dan het katten voer dus). Zou dit net zo goed voor de nieren zijn als het dieetvoer Bandit en beter dan het gewone natuurvoer van CB?

Groetjes Rosita
Gebruikersavatar
Door Hitam
#216321
Zo op het oog zal de eiwitfractie van de Carnibest lager zijn dan die van de Bandit. Prima dus.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door