Dit is een vraag en aanbod rubriek voor BARF ingredienten en de Verzamelplaats

Moderator: Charlie Angel

haba schreef: ik denk dat de snippers te duur zijn: ik zie hier dat er ook categorie 3 vlees gevoerd wordt en dan rauw :o
dat durf ik echt niet aan!! als ik aan het barfen begin , dan alleen maar vers en vlees voor humaan gebruik,als het dan te duur wordt ,meng ik het wel met wat brood ::)
Ik had eerder al de vraag gesteld of het biologisch is, maar dat is je zeker ontgaan. :-\
Wat is te duur?
Je zegt "als ik aan het barfen begin"...Voer je nu alleen KVV dan? Welke catergorie vlees dacht je dat daar in zit? ???
Laatst gewijzigd door doranto op zo 06 nov 2011, 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
als de snippers voor menselijke consumptie geschikt zijn dan maken ze er gehakt van,
ja dan is het net zo duur als gehakt meestal.
Daarom koop ik bv geen rundersnippers van de hooglanders, komt me op 5 euro per kilo.
Dan ben ik nog goedkoop, het gehakt wat ze er van maken verkopen de biowinkels voor 8 euro per kilo!  :o
nee het zijn geen biologische snippers.
eigenlijk barft mijn huidige hond al zijn hele leven ::)maar toen had ik nog nooit van barfen gehoord :biggrin2:
hij krijgt naast zijn brokken, vers rauw vlees,maar altijd vlees wat er over is als ik voor het gezin vlees snij. dus ook vlees met een vetrandje ed.hij heeft nog nooit orgaanvlees op.
er komt een nieuwe pup,en die wil ik gaan voeren volgens barf,of ik zoek zelf iets uit wat me goed lijkt, maar dit is onder geen voorwaarde rauw cat.3 vlees!!
het zullen dan (als de prijs me mee valt) voornamelijk snippers zijn. dit zijn rund en kalfssnippers die voldoen aan de hoogste eisen en geschikt als gehaktsnippers of voor de vleeswarenindustrie, dus geheel zonder zenen of pezen.
verder wil ik de pup gaan voeren met runderhart, en misschien wat andere organen
geen!! konijnen karkassen, koppen oid. ,gewoon omdat ik dat (nog) niet vertrouw ivm. scherpe botjes.
weet ik dat dat geen barf is :) het zijn ook geen tafelrestjes die hij krijgt,maar als ik stukken vlees koop,zit er altijd een gedeelte bij dat voor de hond wordt gereserveerd :) doe ik al 30 jaar trouwens icm. met brokken( weet nu pas,door het lezen over barfen,dat dit verre xan ideaal is) mijn eerste hond(bull terrier) at trouwens elke dag een bak rauw vlees zonder ook maar iets van vet, en een bak met brokken, en deed het daar gewoon goed op.mijn andere honden kregen ook altijd brokken en ook ,maar niet dagelijks rauw vlees. een bot krijgen ze af en toe,maar dan meer als traktatie
op alle slachthuizen waar ik gewerkt heb is cat.3:vlees of organen wat niet meer goed is(te lang bevroren geweest,buiten de koeling gelegen,abcessen ed) bij het snijden komen wij ook wel eens wat tegen wat in deze bak moet, dan zijn het meestal ontstekingen ed.. ook hele runderen vallen wel eens in deze categorie,die zijn dan door de optische keuring gekomen ,maar zijn later toch onderschept. deze runderen gingen op mijn laatste werkplek direct naar een safaripark wat daar in de buurt lag.dit itt. tot de cat.3 bakken die wel eens een tijdje blijven staan voordat ze opgehaald worden :-\ begrijp je nu mijn afkeer tegen cat3 ?
Ik woon in Roosendaal. Ik zie toch wel wat west brabanders maar niet veel. Ik bestel nooit mee omdat Eindhoven e.d voor mij te ver weg zijn.
Meestal bestel ik bij Lupa en heel soms rij ik naar de Islamiet in Rotterdam. Maar dan wel op een dag en tijdstip dat het mij uitkomt. Dit ook ivm met het ompakken van het vlees. Daar moet ik wel wat tijd voor uittrekken.
pleuntje schreef: Ik woon in Roosendaal. Ik zie toch wel wat west brabanders maar niet veel. Ik bestel nooit mee omdat Eindhoven e.d voor mij te ver weg zijn.
Meestal bestel ik bij Lupa en heel soms rij ik naar de Islamiet in Rotterdam. Maar dan wel op een dag en tijdstip dat het mij uitkomt. Dit ook ivm met het ompakken van het vlees. Daar moet ik wel wat tijd voor uittrekken.
Rond om Goes wordt er regelmatig bij versvoer.nl besteld. Als je mee bestelt kan ik het voor je meenemen tot Woensdrecht. Alles wordt bevroren geleverd, dus hoef je niet perse die dag de porties te maken.
pleuntje schreef: Ik woon in Roosendaal. Ik zie toch wel wat west brabanders maar niet veel. Ik bestel nooit mee omdat Eindhoven e.d voor mij te ver weg zijn.
Ik bestel bij caroba, maar daar is het niet moeilijk om aan de gratis bezorging te komen, daar hoef je maar 25 euro voor te bestellen. Bij lupa heb ik nog niet besteld, ik zou ook wel eens bij herby willen bestellen als ik weer vriezer plek heb. Wellicht dat we eens samen kunnen bestellen? Kleine moeite voor me om het in Roosendaal op te halen vanuit bergen, andersom kan natuurlijk ook. En ik weet niet waneer lupa bezorgt, maar ik werk op dinsdag, woensdag en donderdag middag/avond in roosendaal, dus als ze op een van die ochtenden bezorgen kan ik het ook bij je afgeven.
ik heb een paar prijzen doorgekregen:runderhart doos van 10 kilo:15 euro
                                                            runderpens doos van 10 kilo: 13 euro
kalfssnippers komen op 4 euro,vind ik te duur, krijg nog de prijzen van rundersnippers,en van luchtpijp met een gedeelte vlees eraan, dit lijkt me het meest interessant
als er animo voor is, moet ik eerst nog toestemming krijgen van een moderator om het hier aan te bieden
 Terug naar “Vraag en Aanbod BARF ingredienten en Verzamelplaats”

Barfplaats wordt gesponsord door