Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Hitam
Lastig zo´n hond die dat niet zelf regelt. Is ze nog pijnlijk in haar rug of is dat ook al weer over?
Kun je niet met haar fietsen ofzo? Dat ze wel haar energie kwijt is maar niet zo springt en racet?
Door Lizzy
Hitam schreef: Lastig zo´n hond die dat niet zelf regelt. Is ze nog pijnlijk in haar rug of is dat ook al weer over?
Kun je niet met haar fietsen ofzo? Dat ze wel haar energie kwijt is maar niet zo springt en racet?
Nee, het ziet er naar uit dat ze geen pijn meer heeft. Het probleem met fietsen is dat je Pinkel niet vast kunt houden op de fiets. Dan raakt ze in paniek. Dus ze moet loslopen bij de fiets en ook daarmee gaat ze tekeer als een raket. Pfff, tis er een met gebruiksaanwijzingen hoor!!

Overigens vind onze DA dat we nog een paar dagen Metacam moeten geven ivm eventuele ontstekingsreacties/zwellingen (Leo heeft net even gebeld).
Door Ordell
CaSanGio schreef: Jeetje Lizzy bij jou ook weer, wat erg!! Ik wens je veel beterschap met Pinkel. Alleen nog even over in die auto in en uit springen. De meeste mensen laten hun honden dat doen, maar het is niet goed ook niet voor een gezonde hond. Je kunt ze beter d'r zelf in en uit zetten of als ze te zwaar zijn ze zoveel mogelijk proberen op te vangen als ze er uit springen. Wij hebben een loopplank moeten maken voor onze vorige hond en dat gaat perfect. 't Is maar een idee!!!
Veel beterschap toegewenst Gaat het nu al wat beter?????
Voor een gezonde hond maakt het niets uit of hij in en uit de auto springt. Als ze jong zijn een beetje opvangen met het eruitspringen, het erin springen is helemaal geen probleem. Max is denk ik zo'n 11.468 in en uit de auto gesprongen, zonder problemen, ze;fs nu nog. Bij de problemen die Lizzy heeft, wat denk ik allemaal weer goed gaat komen ( ;)) moet je ze een beetje opvangen, mar voor de rest niet echt belemmeren als ze eenmaal weer beter is.
Door Lizzy
Ordell schreef: Voor een gezonde hond maakt het niets uit of hij in en uit de auto springt. Als ze jong zijn een beetje opvangen met het eruitspringen, het erin springen is helemaal geen probleem. Max is denk ik zo'n 11.468 in en uit de auto gesprongen, zonder problemen, ze;fs nu nog. Bij de problemen die Lizzy heeft, wat denk ik allemaal weer goed gaat komen ( ;)) moet je ze een beetje opvangen, mar voor de rest niet echt belemmeren als ze eenmaal weer beter is.
Hihihihi, je weet het altijd zo lekker te brengen he! Maar goed, volgens jou hoef ik dus niet te verhuizen of een loopplank te maken ;D?

Overigens, Leo bleek nog een loopplank van Whoofer op de zaak te hebben liggen. Dus, vandaag gelijk geprobeerd. Helemaal drie keer niks zeg! Die Dalmaten zijn zulke zenuwelijers met dit soort nieuwe dingen dat ze totaal verkrampt op die plank stond en er halverwege af schoot :(. Dit doet haar dus meer kwaad als goed... Voorlopig maar even erin tillen. Want, met deze klacht (die lumbo-sacrale instabiliteit) is vooral het IN de auto springen een probleem......
Door Ordell
margreet schreef: He ordell,heb jij een tellertje in je auto gemaakt :P ;D
Globaal aantal nemen van het aantal diensten dat hij mee heeft gemaakt inclusief oefenen, dat vermenigvuldig je met 3 keer uitlaten, de wortel van de vrije dagen en vakantie er weer aftrekken, het getal delen door de aantal keren dat hij heeft gesprongen over de haag en dan kom ik ongeveer hierop uit... ;D
Door sylvia
Ordell schreef: Globaal aantal nemen van het aantal diensten dat hij mee heeft gemaakt inclusief oefenen, dat vermenigvuldig je met 3 keer uitlaten, de wortel van de vrije dagen en vakantie er weer aftrekken, het getal delen door de aantal keren dat hij heeft gesprongen over de haag en dan kom ik ongeveer hierop uit... ;D
Heb je wel eens overwogen om een carriere als komediant te beginnen 8)
Door Lizzy
Nou, inmiddels zijn we 1.5 week verder en Pinkel heeft vanaf het moment dat we terug kwamen van de DA geen pijn meer gehad ???.

Schiet mij dus maar lek. Intussen krijgt ze nog maar 1 keer per dag homeopathische druppels (na de lange wandeling - waar ze overigens weer gewoon los loopt want ze werd steeds woester in haar doen en laten).

Ze krijgt dus wel Glucosamine, dubbel visolie en vitamine B complex.

Leo heeft ook een prachtige loopplank gemaakt voor de auto. Met een droogloopmat erop dus da's lekker antislip. Zowel Brutus als Pinkel zijn er inmiddels aan gewend en ik merk dat ze (vooral Brutus) er met in en uitspringen erg mee in hun nopjes zijn! Brutus weigert inmiddels de auto in te springen zonder loopplank ;D

Al met al mogen we dus niet klagen, denk ik!
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 08 dec 2004, 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door