Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Sonja
Ineke schreef: Bas heeft ook altijd een puspiemel. Mufasa weet ik eigenlijk niet. Die heeft van dat donkere haar en heeft geen kale piemel.

Ik doe er helemaal niets aan en zie nooit ergens een geelgroene druppel.
Bas houdt Mufasa schoon en Mufasa houdt Bas schoon en natuurlijk houden ze zichzelf schoon ;D ;D

Als je één hond hebt wordt dat natuurlijk een beetje lastig ;D
Ik heb er drie, maar die andere twee zijn teven en die zijn schijnbaar niet bereid Stan schoon te houden. ;)
Door Truus
Sonja schreef: Ik heb het gelezen, Truus. Vreemd genoeg zouden veelvuldige erecties de oorzaak zijn van de voorhuidontsteking, maar Stan loopt echt zeer, zeer zelden met een blote piemel. :-\ Rijen doet hij ook nooit. Er is echt een loopse teef voor nodig om hem seksueel opgewonden te krijgen en er staat er hier op het ogenblik geen één loops.
Vreemd toch?
Er zijn dus 2 oorzaken van het krijgen van erecties: hyperseksualiteit en aanhankelijkheid.
Dus het kan ook door de aanhankelijkheid komen....dit staat er tenminste.
Door Sonja
Truus schreef: Er zijn dus 2 oorzaken van het krijgen van erecties: hyperseksualiteit en aanhankelijkheid.
Dus het kan ook door de aanhankelijkheid komen....dit staat er tenminste.

Yep, dat heb ik gelezen. Nou zal ik niet zeggen dat Stan niet aanhankelijk kan zijn, maar hij is dan toch hoofdzakelijk aanhankelijk t.o.v. mij en als hij daar een erectie van zou krijgen zou ik dat toch moeten zien. ::)
De laatste keer dat ik bij hem een erectie heb gezien was in augustus toen Boef loops was. :-\
Door Truus
Zou het ook kunnen dat z'n voorhuid te nauw is?

Ik denk ook maar mee hoor ;).

Ik zou het anders ook niet weten, ik heb alleen deze info gevonden voor je.
Door Sonja
Truus schreef: Zou het ook kunnen dat z'n voorhuid te nauw is?

Ik denk ook maar mee hoor ;).

Ik zou het anders ook niet weten, ik heb alleen deze info gevonden voor je.

Tja, hij is 5 1/2 jaar oud en heeft er nog nooit last van gehad. Het lijkt me dat als zijn voorhuid te strak zou zijn, hij er toch wel eerder last van zou hebben gehad. :-\
Door Nelly
Sonja, probeer anders eens een aluin oplossing van 1op 10 met water.Met een injectiespuit - zonder naald uiteraard - inspuiten in de voorhuid en deze ff dichthouden. Keer of 3 per dag, paar dagen volhouden. Aluin kun je krijgen bij een goeie drogist of apotheker. Succes!
Door Lizzy
Brutus heeft ook nooit een erectie. Maar, met poepen komt zijn piemel wel naar buiten. En volgens mij hebben veel reuen dit. Dat kan volgens mij ook een puspiemel veroorzaken. Tenminste, ik denk dat honden die dus nooit erecties hebben maar wel af en toe een puspiemel: die krijgen het hiervan maar alleen in periodes dat net de weerstand een tikkie laag is.
Door Sonja
Lizzy schreef: Brutus heeft ook nooit een erectie. Maar, met poepen komt zijn piemel wel naar buiten. En volgens mij hebben veel reuen dit. Dat kan volgens mij ook een puspiemel veroorzaken. Tenminste, ik denk dat honden die dus nooit erecties hebben maar wel af en toe een puspiemel: die krijgen het hiervan maar alleen in periodes dat net de weerstand een tikkie laag is.
Zelfs als hij zit te kakken zie ik nog niet het kleinste roze puntje verschijnen. :-\
Maar ik denk inderdaad dat z'n weerstand net ff iets minder is dan anders. Er waren op de club ook een paar mensen die afbelden wegens kennelhoest en ik heb gisteravond hier een kuchje gehoord. Alleen weet ik niet wie van de drie het was die kuchte :-\ Maar het zou dus best kunnen dat er ook een kennelhoestje aan zit te komen.
Door Lizzy
Die ken ik.... Mag ik het eerlijk zeggen? Ik vind het troep met een grote T! (die voorhuidcleaner van Specicare). Ik heb het op mijn hand gespoten (altijd eerst zelf ff proberen is mijn motto) en het brand als de hel. Nee, voor mij geen voorhuidcleaner!
Door Sonja
Lizzy schreef: Die ken ik.... Mag ik het eerlijk zeggen? Ik vind het troep met een grote T! (die voorhuidcleaner van Specicare). Ik heb het op mijn hand gespoten (altijd eerst zelf ff proberen is mijn motto) en het brand als de hel. Nee, voor mij geen voorhuidcleaner!
Oh auw! :o
Door Lizzy
Sonja schreef: Oh auw! :o
Ja, dat vond ik nou ook.... het bruiste zelfs een beetje! De eerste keer vond Brutus het niet erg, schoonmaken met dit spul. Maar na een paar keer ging het hem toch irriteren..... Ben benieuwd wat er nou werkelijk in zit, in dat spul.....
Door Sonja
Lizzy schreef: Ja, dat vond ik nou ook.... het bruiste zelfs een beetje! De eerste keer vond Brutus het niet erg, schoonmaken met dit spul. Maar na een paar keer ging het hem toch irriteren..... Ben benieuwd wat er nou werkelijk in zit, in dat spul.....
Staat dat er niet op dan?
Door Lizzy
Sonja schreef: Staat dat er niet op dan?
Ik denk het wel. Maar aangezien het een jaar of 8 geleden is dat ik dit gebruikt heb, heb ik het flesje niet meer ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door