Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Chico is nu 6,5 jaar.
de jeuk is begonnen rond zijn 2e jaar. Het is gelukkig niet zo dat hij zich kapot bijt van de jeuk, maar soms als de jeuk heftig is dan kan zijn huid op z'n buik wel wat verkleurd zijn.
Heel af en toe krijgt hij tijdelijk wat prednison als het echt niet te doen is. Nu 3x in de hele jeukperiode voorgekomen.
Verder word hij homeopatisch ondersteund.

het gekke is dat een paar jaar geleden een huidtest op allergieen totaal negatief was.
Ik weet niet in welke mate je het al deed maar grasachtigen is echt een ruim begrip...granen en rijst en zo meer worden hier nie tgegeven omdat die ook onder grasachtigen valt.  Pens vermijden we ook, in elke vorm.
En verder misschien toch ook uitkijken waar je gaat wandelen.  Plaatsen met hooi en zo waar mijten graag vertoeven,riet,... ik zou even goed kijken waar je allemaal wandelt.
Het zal waarschijnlijk niet alles oplossen maar alle beetjes belpen.
En er zijn ook vlooienproducten die ook tegen mijten helpen toch?

Wij zijn dit jaar echt al in februari begonnen met puur pollen dit jaar en wonder boven wonder...ze is een gans jaar gewoon klachtenvrij gebleven ( op de laatste weken na maar daar zit waarschijnlijk een andere reden achter).  Suuuuper voor haar als we bekijken hoe het vorige jaren ging.

Ik hoop dat jullie het toch een beetje beter onder controle krijgen nu met deze nieuwe info.
Lizzy schreef: Ik zou toch Puur Pollen, goede (geconcentreerde) visolie proberen en iets van Puur Allergie proberen. Het helpt niet bij iedere hond maar bij sommige honden werkt het wel, fantastisch zelfs.
Waarom visolie Lizzy bij allergie klachten?
Kaatje krijgt Doils Joints vanwege haar kruisband problemen, botontkalking en andere problemen aan het bewegingsapparaat, maar het is dus ook goed om te geven met allergie klachten?
Irish schreef: Waarom visolie Lizzy bij allergie klachten?
Kaatje krijgt Doils Joints vanwege haar kruisband problemen, botontkalking en andere problemen aan het bewegingsapparaat, maar het is dus ook goed om te geven met allergie klachten?
Omega 3 vetzuren (waar visolie rijk aan is) werkt verlichtend bij allergieen. Hier staat daar ook wel wat meer over: http://www.nmlhealth.com/c,5676,,/Huidp ... n-kat.aspx
Ik zal weer visolie gaan proberen. In het verleden leek het erop dat hij daar ook op reageerde, maar dat kan natuurlijk ook toeval zijn geweest.

Rijst en andere granen krijgt hij niet en ook geen pens.
Ik blijf voorlopig ook nog het dagboekje bijhouden, hoop dat het dan duidelijk word welk wandel gebied meer last geeft enz.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door