Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ivonne
ach jeetje..... ik heb helaas geen goede tips voor je maar zou het zelf ook eerst in de homeopathische hoek zoeken. Verder toch kijken of je d'r in huis wat rustig kunt houden en dan bij de wandelingen gewoon maar haar gang laten gaan.

Hoe dan ook.... heel veel succes !
Door diana
stom stom ,
Pinkel
hahaa dat id de Dalmaat , nu dat kan je dus best WEL vergelijken met Dobers.
bij Lady is het een vorm van slijtage waardoor instabiliteit kan onstaan of uitval vd zenuwen
Ik merkte het 2 jaar geleden
misschien kan je het je nog herinneren ,
ik dacht nl dat ze epileptie had
ze kukelde zomaar ineens zonder aanleiding om,
krabbelde direct weer overeind
het leek ook niet op een aanval van epilepte , maar ik kon het niet uitleggen .
paar weken later gebeurde het weer ,
toen vond ik het een raar toeval en ben naar de d.a gegaan
hij heeft toen ook foto,s gemaakt en zag daar dus de spondylose op .
En ik denk nl dat ze juist doordat ze vlees eten ze gespierder zijn wat alleen maar een voordeel is .
Ik zou je dan ook verder niet kunnen helpen , maar gelukkig ben je zelf hartstikke slim!!!
Door Lia
't Is gewoon niet eerlijk Lizzy dat dit jullie nu weer overkomt...
De hond van Miriam (plotseling verlamde achterpoot) knapt weer aardig op, ik hoop dat het met Pinkel ook zo gaat. Boppur is ook een hond die springt en draaft en daardoor gemakkelijk een rugblessure oploopt. Moeilijk om ze rustig te houden. Adviezen kan ik je niet geven, maar wens jullie veel sterkte!
Door Lizzy
Lia schreef: 't Is gewoon niet eerlijk Lizzy dat dit jullie nu weer overkomt...
De hond van Miriam (plotseling verlamde achterpoot) knapt weer aardig op, ik hoop dat het met Pinkel ook zo gaat. Boppur is ook een hond die springt en draaft en daardoor gemakkelijk een rugblessure oploopt. Moeilijk om ze rustig te houden. Adviezen kan ik je niet geven, maar wens jullie veel sterkte!
Ja, hoe is het nu met Boppur? Want op de foto was niet veel te zien, toch? Hebben ze nog contrastvloeistof foto's gemaakt?
Door Helen
Vriendlief heeft even voor je gezocht, maar in zijn boeken staat niets wat je niet op internet kan vinden...Bij mensen is het overigens een niet vaak voorkomend verschijnsel. Het wordt in de medische literatuur iig minimaal genoemd.
Door Nitus
Lees nu pas wat voor narigheid er met Pinkel is :'(, gaat het ondertussen al wat beter met haar?
Helaas heb ik geen tips voor jullie, want ik heb hier geen ervaring mee. Maar misschien dat een voorzichtige knuffel :-* ook wat kan helpen :-\, wel verdrietig dat ze jullie met haar pijn verbindt :'(
Door casangio
Jeetje Lizzy bij jou ook weer, wat erg!! Ik wens je veel beterschap met Pinkel. Alleen nog even over in die auto in en uit springen. De meeste mensen laten hun honden dat doen, maar het is niet goed ook niet voor een gezonde hond. Je kunt ze beter d'r zelf in en uit zetten of als ze te zwaar zijn ze zoveel mogelijk proberen op te vangen als ze er uit springen. Wij hebben een loopplank moeten maken voor onze vorige hond en dat gaat perfect. 't Is maar een idee!!!
Veel beterschap toegewenst Gaat het nu al wat beter?????
Laatst gewijzigd door casangio op di 30 nov 2004, 08:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
Volstrekt met je eens hoor, dat een hond eigenlijk niet een auto in zou moeten springen. En zeker niet in Pinkel's "staat".

We hebben dan ook besloten dat we en naar een ander huis gaan kijken (aan het park) en dat we gaan kijken naar een loopplank oplossing zodat beide honden de auto in kunnen lopen.

Want tillen..... dan is mijn eigen rug binnen no-time naar de knoppen!

Overigens: Pinkel gedraagd zich alsof er nooit wat gebeurd is ???. Werkelijk! Ze raket weer door de kamer (is echt niet tegen te houden hoor), jumpt weer op de bank en speert er weer vanaf en je zou niet geloven dat ze gisteren nog verrekte van de pijn! Snap er niks van. We doen ons best om haar zo rustig mogelijk te laten doen, maar caramba wat is het een kleine draak ;D! Vandaag maak ik nog een wandelingetje hier achter, maar morgen ga ik haar mee nemen naar het park. Ik til haar dan wel in de auto en ik zal haar aan de riem laten lopen. Toch maar even rustig aan blijven doen.....

Ik heb Metacam, maar zal ik dat nou nog wel aan haar geven?

Allemaal bedankt voor het meeleven trouwens :-*!
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 30 nov 2004, 08:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Helen
Ik let ook heel erg op springen etc. Balou is natuurlijk een stuk lichter, maar toch. De trap op mag ze wel, maar af tillen we haar altijd, want ze gaat altijd mee naar boven en dat gebeurt toch meerdere keren op een dag en dat is mij net iets te vaak. Verder tillen wij haar de auto ook uit. Er in springen mag weer wel.
Door margreet
Wat is het toch een lekker spook die Pinkel,je staat iedere keer weer voor verrassingen met dat beest hè.
We duimen hier voor jullie dat alles op zijn pootjes terecht komt hoor.
Liefs en een Lik van de honden voor jullie :-*
Door casangio
Lizzy schreef: Volstrekt met je eens hoor, dat een hond eigenlijk niet een auto in zou moeten springen. En zeker niet in Pinkel's "staat".

We hebben dan ook besloten dat we en naar een ander huis gaan kijken (aan het park) en dat we gaan kijken naar een loopplank oplossing zodat beide honden de auto in kunnen lopen.

Want tillen..... dan is mijn eigen rug binnen no-time naar de knoppen!

Overigens: Pinkel gedraagd zich alsof er nooit wat gebeurd is ???. Werkelijk! Ze raket weer door de kamer (is echt niet tegen te houden hoor), jumpt weer op de bank en speert er weer vanaf en je zou niet geloven dat ze gisteren nog verrekte van de pijn! Snap er niks van. We doen ons best om haar zo rustig mogelijk te laten doen, maar caramba wat is het een kleine draak ;D! Vandaag maak ik nog een wandelingetje hier achter, maar morgen ga ik haar mee nemen naar het park. Ik til haar dan wel in de auto en ik zal haar aan de riem laten lopen. Toch maar even rustig aan blijven doen.....

Ik heb Metacam, maar zal ik dat nou nog wel aan haar geven?

Allemaal bedankt voor het meeleven trouwens :-*!
He wat goed dat het allemaal nu weer goed gaat,
Je hoeft ze echt niet te tillen, alleen opvangen, zodat je zelf al die kilo's niet moet beuren. Inspringen is niet zo erg, tenminste als er geen verhoogde rand aan de achterkant van de auto zit, uitspringen is het ergste omdat ze dan nogal hard neerkomen met zowel de voor als de achterkant. Maar een loopplank is een echte aanrader vooral als ze op leeftijd zijn.

Ik zelf ben niet zo voor metacam, maar ja er zijn hordes honden die er mee leven en ook nog een prettig leven hebben. Ik gebruik voor dergelijke dingen Locomotion en heb daar toch goede ervaringen mee. Men claimt dat locomotion een vervanging is voor rimadyll, metacam en nog iets (waar ik de naam niet van weet).
Locomotion = chinese kruiden. Misschien dat Tannetje dat ook heeft???
Door Sonja
Gelukkig dat Pinkel zich nu weer beter voelt. Aanzien hoe je hond pijn heeft is vreselijk. Dan heb ik nog liever zelf ergens pijn. :-\
Ik hoop dat de pijn wegblijft. Dus ik ga gewoon weer eens een ouwerwets potje duimen. ;)
Door Peet
Hai Lizzy,

Gelukkig gaat het weer beter met Pinkel. Als ze niet aangeeft pijn te hebben, zou ik de Metacam achterwege laten. Ze geeft duidelijk aan (met haar gerace en gespring) dat ze zich goed voelt, toch?

En verder zweer ik bij zenuwpijn bij Hypericum (St Janskruid). Dit zit ook in SpondyVetsem, maar je kan het ook los geven. Het helpt echt goed en is ook nog eens pijnstillend (zegt hier de hernia-patient). Verder oppassen met in- en uit de auto springen, dat kan de rug toch overbelasten of net een "verkeerde ruk" geven.

(Ik til Beau al jaren in de auto, gewoon een "kontje" geven, dat gaat best hoor....ook met een hernia :P)
:-* voor Pinkel!
Door Lizzy
Pinkel krijgt Traumeel en daar zit inderdaad ook Hypericum in. Ik heb haar geen metacam meer gegeven trouwens. Ben er ook niet dol op. Maar aan de andere kant ben ik altijd bang dat de zwelling niet helemaal weg is/terug komt en in dat geval had ik misschien beter nog wel een paar dagen metacam kunnen geven... moeilijk is dat he? Beslissingen beslissingen!

Nou, zojuist Pinkel in en uit de auto getild en toch maar een klein stukje park gelopen (lekker voor Brutus). Pinkel aan de lijn. Ze heeft het totaaaaaaal niet naar haar zin! Ze is totaaaaaaaaaaal niet uitgedold met als gevolg dat ze zojuist door de kamer ging lopen sjeesen en rondjes ging lopen tollen. De gek. Dus, weer in haar bench gemieterd. En nu ligt ze hardop te mopperen ::)
Door gonny
Lizzy schreef: Pinkel krijgt Traumeel en daar zit inderdaad ook Hypericum in. Ik heb haar geen metacam meer gegeven trouwens. Ben er ook niet dol op. Maar aan de andere kant ben ik altijd bang dat de zwelling niet helemaal weg is/terug komt en in dat geval had ik misschien beter nog wel een paar dagen metacam kunnen geven... moeilijk is dat he? Beslissingen beslissingen!

Nou, zojuist Pinkel in en uit de auto getild en toch maar een klein stukje park gelopen (lekker voor Brutus). Pinkel aan de lijn. Ze heeft het totaaaaaaal niet naar haar zin! Ze is totaaaaaaaaaaal niet uitgedold met als gevolg dat ze zojuist door de kamer ging lopen sjeesen en rondjes ging lopen tollen. De gek. Dus, weer in haar bench gemieterd. En nu ligt ze hardop te mopperen ::)
ach gossie tja het is voor d'r eigen bestwil, maar ja DAT snapt ze natuurlijk niet!!! ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door