Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Biancatje88
Van kiezebrink hebben ze ook puur gemalen vlees he, dat staat niet bij de mixen maar bij het vlees. Dat voer ik mijn andere katten ook, samen met de mixen. Alleen Chika eet dat niet, vandaar dat ik het voor haar  combineerde met Renske het is wel gestoomd maar heeft toch 90% vlees er in. Dacht dat dat beter was als brokken of blik van whiskas bijv.

Dus als ik de kipmix met vlees voer, dan is het wel compleet. Alleen moet ik nu opzoek gaan naar iets dat ze wel lust. Dus dat gaat wel even een werkje zijn ;-)
Door pearlsofpassion
Biancatje88 schreef: Van kiezebrink hebben ze ook puur gemalen vlees he, dat staat niet bij de mixen maar bij het vlees. Dat voer ik mijn andere katten ook, samen met de mixen. Alleen Chika eet dat niet, vandaar dat ik het voor haar  combineerde met Renske het is wel gestoomd maar heeft toch 90% vlees er in. Dacht dat dat beter was als brokken of blik van whiskas bijv.

Dus als ik de kipmix met vlees voer, dan is het wel compleet. Alleen moet ik nu opzoek gaan naar iets dat ze wel lust. Dus dat gaat wel even een werkje zijn ;-)
Nee, het is niet compleet want er zit geen hart of nier in.
En je hebt ook blik met enkel vlees en toegevoegde mineralen. En dat hoeft niet eens zo duur als whiskas te zijn (als je merken wil weten pb me dan even).

Het lijkt me erg lastig om een poes op vers over te krijgen als ze ook nog eens voedselallergie heeft en je niet weet waarvoor... Ik weet het niet precies maar ik denk ook dat je moet proberen uitzoeken waar ze niet op reageert door het even bij die diersoort in vers te houden en dan te overhalen het te eten eventueel met Renske of blik. Als je die diersoort hebt waar ze niet op reageert is het kwestie haar dat te laten leren eten en eens ze over is kan je verder gaan met een eliminatiedieet op vers.
Je moet dan echter wel een compleet dieet geven, zeker als je maar 1 diersoort kan voeren...  Dus zal je het op een of andere manier moeten aanvullen tot het compleet is (bij de kip dus minstens hart toevoegen). Heb je haar al eens een klein stukje runder- of lamshart zo aangeboden? Sommige katten houden niet van gemalen spul waar alle smaken door elkaar zitten maar eten het wel gewoon in aparte stukken...
In jouw dieet zou het dan wel kippenhart moeten zijn om het bij kip alleen te houden, en kippen hebben geen nieren maar dat schijnt ook minder noodzakelijk te zijn als ze maar genoeg lever binnen krijgen...

Veel succes, ik hoop dat ze wat beter mee gaat werken en het vers gaat apprecieren.
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op wo 26 okt 2011, 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Barfplaats wordt gesponsord door