Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Oh, mijn bericht is niet geplaatst.

Mijn Berner mag alleen konijn hebben, ivm eliminatiedieet tgv voedselallergie. Daarnaast snapt hij zijn kong niet zo goed. Hij geeft het ook gewoon heel snel op. En konijn vind hij nou niet zo geweldig lekker dat hij er moeite voor gaat doen.
Misschien dat ik dan maar een half konijn in stukken ga knippen en snijden en dat ik dat ga geven, zonder kop. Dan is het minder herkenbaar, haha.
Door Sietie
net de stockli besteld  :D maar hoe denken jullie over de gedroogde snackjes vacuüm te bewaren? Voegt dat een langere houdbaarheid toe, ik bedoel dat het minder snel gaat schimmelen enz?
Door TMG1961
Sietie schreef: net de stockli besteld :D maar hoe denken jullie over de gedroogde snackjes vacuüm te bewaren? Voegt dat een langere houdbaarheid toe, ik bedoel dat het minder snel gaat schimmelen enz?
Het zou in principe langer houdbaar moeten zijn..maar heb er geen ervaring mee. Ik bewaar alles wat ik droog in de vriezer en haal telkens voor een paar dagen eruit
Door Aquillo
Sietie schreef: net de stockli besteld :D maar hoe denken jullie over de gedroogde snackjes vacuüm te bewaren? Voegt dat een langere houdbaarheid toe, ik bedoel dat het minder snel gaat schimmelen enz?
Als je het goed droogt Voor dikkere stukken zeker minimaal 32 uur en testen of het na het drogen makkelijk breekt, dan is vacumeren zeker de moeite bewaart. Wat ik wel doe is alle vet verwijderen en eventuele vette stukjes die ergens in zitten halverwege de droogtijd droogdrukken met keuken papier (bijvoorbeeld bij kippennekken en de basis van de konijnenoren. de gehoorgang is vet!) Ik doe dat nu al sinds 10 maanden zo. (niet dat ik maanden doe met snacks, maar ze blijven perfect droog.
Door Aquillo
oh ja door het drogen worden de gedroogde randen wat puntiger om te voorkomen dat de zak lek raakt na het vacuumtrekken doe ik eerst een extra binnenzakje van extra dik plastic in die van boven open moet blijven uiteraard anders trek je de boel niet vacuum.
Door joel
Sinds een poosje heb ik ook een drogertje, pens en vlees gaat prima, dus nu weer wat nieuws in de droger gestopt, maar ik heb geen idee hoelang runderkophuid/lippen erin moeten. Iemand ervaring?
Door nova
Veerle-scrappyToo schreef: Wat een prijs...5 eurootjes voor amper 250 gram. Als je weet dat je eendenekken kan kopen bij slagerij west aan 1,5 euro de kilo...
ach, het is maar net wat de gek ervoor geven wil.
De stichting waar Senta vandaan komt heeft ook een forum, met een board waar leden wat kunnen aanbieden om per opbod te verkopen. De opbrengst is voor de kas van de stichting en daar worden o.a .de DA kosten van de herplaatsers van betaald.
Ik had snackjes aangeboden, totaal uiteindelijk 1750 gr. Het waren kippenekken, vleugeltips, wat lamspens, wat eendenvoetjes en zalmhuiden

Het heeft 50,50 opgebracht voor de clubkas :-X :-X
Door joel
judith vd schreef: Ik laat runderlippen zeker een uur of 12 drogen. Daarna bewaar ik ze voor de zekerheid in de vriezer.

groet,

Judith
Dank je, ze zijn klaar, wel wat aan de donkerbruine kant, maar ze zijn goedgekeurd.
Vind ze wel wat dik (het vlees) dus de volgende keer alleen de dunnere stukken in de droger.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door