Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Truus
Ivonne schreef:

Yep, is zo'n gebed zonder eind met hem :-\ ik zal jouw en de knuffel van Margreet doorgeven (vind ie altijd fijn).
Je zal er wel moedeloos van worden, en je doet al alles voor Bas :-\. Moeilijk hoor.
Ik duim dat het weer snel opgelost wordt :-*.

Even een ideetje....krijgt Bas niet teveel pens?
Door tieneke
Niet echt opbeurend als je zo erg je best doet voor je hond ;)
Het is niet leuk maar zeker door blijven gaan met weerstandverhogende middelen zoals probiotica.
Zelfs ik zit al(pas) 2 dagen aan dit middel,alleen is het bij mij voor heftige darmklachten,misselijkheid etc...
Hopelijk helpt het mij en natuurlijk ook voor Bas :-*
Door Truus
Ivonne schreef: Bas krijgt 2x per week vuile pens en met regelmaat yoghurt met die bacterien.
Hoe komt het toch, dat ik hier een raar gevoel bij hebt ::) ???
ik zou eens even geen pens meer geven Ivonne.
Laatst gewijzigd door Truus op wo 03 nov 2004, 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ivonne
nou, op dit moment zijn alle schilfertje ed. verdwenen, zijn ogen zijn redelijk schoon, de oren zijn schoon.

Wat nu de truc was, weet ik niet maar ik ben op een gegeven moment ook maar 2 multivitaminen erbij gaan geven en voila..... (zal de combinatie wel zijn geweest van probiotica, homeopathie en de vit. pillen). Nu krijgt ie nog dagelijks de vitamine pillen.

Verder blijft het klooien met zijn voorpoot; geen verbetering (veel startstijfheid en met regelmaat moeilijk een wandeling kunnen lopen). Ook hiervoor heb ik al het eea geprobeerd en mij "laatste" poging wordt Duivelsklauw. Ik krijg dat deze week binnen en hoop dat dat wat gaat doen anders ben ik bang dat er niets anders meer op zit om Bas op een continue lage dosering van pijnstillers te zetten ??? :'( Dat klooien met (met name) die voorpoot is niet leuk voor een hond van 3,5 jaar oud.
Door Lizzy
Ivonne schreef: nou, op dit moment zijn alle schilfertje ed. verdwenen, zijn ogen zijn redelijk schoon, de oren zijn schoon.

Wat nu de truc was, weet ik niet maar ik ben op een gegeven moment ook maar 2 multivitaminen erbij gaan geven en voila..... (zal de combinatie wel zijn geweest van probiotica, homeopathie en de vit. pillen). Nu krijgt ie nog dagelijks de vitamine pillen.

Verder blijft het klooien met zijn voorpoot; geen verbetering (veel startstijfheid en met regelmaat moeilijk een wandeling kunnen lopen). Ook hiervoor heb ik al het eea geprobeerd en mij "laatste" poging wordt Duivelsklauw. Ik krijg dat deze week binnen en hoop dat dat wat gaat doen anders ben ik bang dat er niets anders meer op zit om Bas op een continue lage dosering van pijnstillers te zetten ??? :'( Dat klooien met (met name) die voorpoot is niet leuk voor een hond van 3,5 jaar oud.
Het gaat dus goed en niet goed eigenlijk.... Wat onwijs vervelend joh..... Heb je voor de poot al Rhus Tox geprobeerd? (aangezien hij last van startpijn heeft).
Groetjes, Lizzy
Door Eidos
Jeetje Ivonne.. Het kan ook nooit eens helemaal goed gaan bij jou he :-\ , arme bas... nog zo jong en al zoveel klachten. Hoop dat de duivelsklauw helpt en anders misschien toch ook die rhus tox proberen wat Lizzy zegt ??

In ieder geval een dikke knuffel voor dat heerlijke knuffelbeest van je.
Door Ivonne
Jolly schreef: ach gut zeg, arme Bas :'( het zit hem echt niet mee.
Pas 3,5 jeetje dat had ik hem echt niet gegeven. so sorry.
hoe bedoel je dat? dat je hem 3.5 echt niet had gegeven?
Door Ivonne
Lizzy schreef: Het gaat dus goed en niet goed eigenlijk.... Wat onwijs vervelend joh..... Heb je voor de poot al Rhus Tox geprobeerd? (aangezien hij last van startpijn heeft).
Groetjes, Lizzy
nee, ken ik niet. Het spijtige hierbij is dat het vaak meer dan alleen maar startpijn is; er is altijd startpijn en vaak duurt die lang.
Door Jolly
Ivonne schreef: hoe bedoel je dat? dat je hem 3.5 echt niet had gegeven?
nee ik dacht ouder, veel ouder minimaal 5-6 jaar.

Maar nou ben ik dus heel erg slecht in leeftijd inschatten hoor, want op de Winner was er een BD en die was 8 maanden oud, ik had hem al op een jaar zitten. Bij een leonberger dacht ik nou die is 2-3 jaar , was die 5. Ik ben er gewoon op afstand dus echt niet goed in.
Laatst gewijzigd door Jolly op di 30 nov 2004, 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
Ivonne schreef: nee, ken ik niet. Het spijtige hierbij is dat het vaak meer dan alleen maar startpijn is; er is altijd startpijn en vaak duurt die lang.
Kijk anders eens op deze site naar Rhus Tox:

http://www.homeo-natura.nl/gewrichtsproblemen.htm

Ik heb al veel goeds gezien van Rhus Tox.

Ik moet eerlijk zeggen Ivonne dat ik pijn bij een hond vreselijk vind. Je voelt je zoooo machteloos. En uiteindelijk zou ik ook eerder kiezen voor pijnstilling als de hond pijn laten lijden, maar ook weer niet voordat ik alles geprobeerd zou hebben.

Ik zag gisteren op http://www.puurnatuur.nl ook een middel dat je uitwendig kunt gebruiken. Van de Groene Os. Het heet Multi Milk. Hier de indicaties:

Bij alle gewrichtsklachten, onder andere artrose, peesaandoeningen, stijve of stramme spieren, voor soepele beweging na zware fysieke arbeid

Misschien ook lekker om hem daar mee in te masseren?
Door Ivonne
Jolly schreef: nee ik dacht ouder, veel ouder minimaal 5-6 jaar.

Maar nou ben ik dus heel erg slecht in leeftijd inschatten hoor, want op de Winner was er een BD en die was 8 maanden oud, ik had hem al op een jaar zitten. Bij een leonberger dacht ik nou die is 2-3 jaar , was die 5. Ik ben er gewoon op afstand dus echt niet goed in.

;D is niet erg hoor, ik zeg zelf vaak dat Bas een jonge hond in een oud lijf is..... zegt wel genoeg :-\

Ik heb hem vandaag een Rymadil gegeven en dan maar even zien hoe het met de wandeling gaat.

Het is zoooo jammer maar goed, we zullen het er mee moeten doen niet waar?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door