Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Thunder
Als de ene het hier niet opeet,krijgt inderdaad een ander het. Da's het voordeel van meerdere honden! ;D
Ik probeer voor Twister ook wel achter andere soorten rood vlees aan te gaan,maar het moet wel een beetje betaalbaar blijven ook. Vis lust hij ook niet. Ik doe wel regelmatig wat tonijn of sardientjes onder z'n eten,bv gemalen kip of gemalen rund. Dat mengt goed,en doet hij meestal niet de moeite om het eruit te vissen. Ook krijgen ze hier regelmatig een eitje,yoghurt en plaate kaas. Ik heb eens een bloedonderzoek laten doen bij Twister toen hij ongeveer een jaar was. Dat zag er toen heel goed uit,alleen een klein beetje te weinig eiwitten. Ik ben toen een deel van de kip gaan vervangen door meer rood vlees. Ik denk dat ik binnenkort nog eens een bloedonderzoekje laat doen om nog eens te checken.
Voor de rest is hij een gezonde,levendige hond hoor,maar het had leuk geweest dat hij niet zo kieskeurig had geweest!!

Grtz,Anja.
Door Thunder
Lizzy schreef: Maar Anja, ze schrijft toch ook "ik zou mijn hond rustig geen eten geven".
Tuurlijk Lizzy ;)!
Pinkel gaat heus niet Twister z'n tandjes komen opgraven hoor!!!! ;D
Door Thunder
Lizzy schreef: Je hoeft je niet aangevallen te voelen hoor Anja! Er is niks aan de hand. We vallen je echt niet aan. We proberen je alleen maar te helpen want het is een reuze vervelend probleem!

Zoals ik al eerder heb geschreven:

Ik denk dat je dan geen andere optie hebt als: toch zoveel mogelijk proberen te varieren tussen : rund, lam, geit, kip, inclusief hun botten en organen. En daarnaast: veel varieren met groentes (minimaal 10 verschillende groentes per groentemix geven) en veel varieren met eieren, zuivel, etc. Lust hij wel vis?
Nee hoor,jullie vallen me ook helemaal niet aan. Ik vind het alleen zo'n vervelend probleem,omddat ik niet wil dat m'n schatten ook maar iets te kort komen. Vandaar m'n frustratie! ;)
En alle hulp is welkom,en hartelijk dank daarvoor!!!

Anja.
Door Lizzy
Wanneer je ongeveer 40% kippenbotten+vlees geeft en daarnaast lamsbotten en geitenbotten (die zijn niet zo heel duur) en rundsnijdsels / paardensnijdsels / lamssnijdsels en orgaanvlees geeft met daarnaast veel verschillende groentes (eet hij wel groentes?), eieren, zuivel: dan denk ik dat je niet bang hoeft te zijn voor tekorten. Geef desnoods gerust een ei of drie a vier per week! (goed voor de eiwitten!!). En desnoods geef je hem een paar dagen per week wat chlorella. Dat bevat veel eiwitten, vitamines, mineralen, vetzuren, etc.
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 29 nov 2004, 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
Thunder schreef: Tuurlijk Lizzy ;)!
Pinkel gaat heus niet Twister z'n tandjes komen opgraven hoor!!!! ;D

;D
Door Thunder
Lizzy schreef: Wanneer je ongeveer 40% kippenbotten+vlees geeft en daarnaast lamsbotten en geitenbotten (die zijn niet zo heel duur) en rundsnijdsels / paardensnijdsels / lamssnijdsels en orgaanvlees geeft met daarnaast veel verschillende groentes (eet hij wel groentes?), eieren, zuivel: dan denk ik dat je niet bang hoeft te zijn voor tekorten. Geef desnoods gerust een ei of drie a vier per week! (goed voor de eiwitten!!). En desnoods geef je hem een paar dagen per week wat chlorella. Dat bevat veel eiwitten, vitamines, mineralen, vetzuren, etc.
GFT mix eet hij,als ik het meng met gemalen vlees. Ik geef ook wel suplementen zoals vit C,bijenpollen,zeewier,soms beetje biergist en appelazijn.
Geit heb ik hier nog nergens gevonden,zelfs niet in de supermarkten. Lams ga ik binnenkort weer achteraan. Paard moet ik ook nog voor op jacht (paardenbiefstuk vind ik toch wel een beetje duur om regelmatig te geven)
Door Ollie
Lizzy schreef: Wat 'niet mogelijk is'? Ik begrijp niet wat je bedoelt. Bedoel je "wat nou als je niet kunt vasten"? Ik ben benieuwd waarom je niet zou kunnen vasten... Is ie niet gezond?
Ik bedoel,

niet elke hond kan zomaar 1 of 2 dagen zonder eten, wat doe je dan in dat geval?
Door Lizzy
Ollie schreef: Ik bedoel,

niet elke hond kan zomaar 1 of 2 dagen zonder eten, wat doe je dan in dat geval?

Aha, OK!

Ik neem aan dat jouw vraag inmiddels beantwoord is (boven)?
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 29 nov 2004, 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ollie
Lizzy schreef: Aha, OK!

Ik neem aan dat jouw vraag inmiddels beantwoord is (boven)?
Yep nu wel ,had eerst even antwoord gegeven op jouw vraag. En las dit later! :)
Door Ordell
Ollie schreef: Ik bedoel,

Het zou me toch jeuken, iedere beetje gezonde hond kan tegen vasten. Als ie verbarst om iets te eten omdat hij iets anders lekkerder vindt dan heeft ie pech, al duurt het een week..... :-X
Door alani
Thunder schreef: GFT mix eet hij,als ik het meng met gemalen vlees. Ik geef ook wel suplementen zoals vit C,bijenpollen,zeewier,soms beetje biergist en appelazijn.
Geit heb ik hier nog nergens gevonden,zelfs niet in de supermarkten. Lams ga ik binnenkort weer achteraan. Paard moet ik ook nog voor op jacht (paardenbiefstuk vind ik toch wel een beetje duur om regelmatig te geven)
Hoi Anja
Die Twister toch wat een doerakkie ;)
Is er bij jou in de buurt geen islamitische slager?? die hebben vaak geitenvlees.
Paardenvlees haal ik bij de Noordhollandsche vleeshal die zul je in België niet hebben maar het is een soort kiloknaller, ik betaal 1 euro de kg voor het paardenvlees, het is dan afsnijdsel net als bij rund maar daar draait de slager dan gehakt van en paardengehakt ligt niet zo erg goed in de verkoop geloof ik :D
Door Ollie
Ordell schreef: Het zou me toch jeuken, iedere beetje gezonde hond kan tegen vasten. Als ie verbarst om iets te eten omdat hij iets anders lekkerder vindt dan heeft ie pech, al duurt het een week..... :-X
Tja.. dan zullen die van ons wel niet gezond zijn ::)
Door Ordell
Ollie schreef: Tja.. dan zullen die van ons wel niet gezond zijn ::)
::) ::)

Die zijn zeker gezond, maar ook verwend...... :)
Door Ollie
Ordell schreef: ::) ::)

Die zijn zeker gezond, maar ook verwend...... :)
Die van ons eten alles wel hoor, dus valt wel mee met dat verwend zijn ;)

Maar wat dat vasten betreft, nee dat doen we niet want dan gaan ze gal spugen.

En dat vind ik dierenmishandeling
Door Ordell
Ollie schreef: Die van ons eten alles wel hoor, dus valt wel mee met dat verwend zijn ;)

Maar wat dat vasten betreft, nee dat doen we niet want dan gaan ze gal spugen.

En dat vind ik dierenmishandeling
Dat is ook geheel aan jou... ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door