Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door nienk
[quote="MJoze"]
Misschien kun je eens uitrekenen hoeveel geld je kwijt bent aan stroom voor een diepvries en hoeveel geld je kunt besparen door grotere porties in te kopen. Als dat veel scheelt (en dat weet ik eigenlijk wel zeker) kun je je moeder misschien overhalen om een diepvries te kopen.
Succes, MJ
[/quote]

hier dacht ik ook al aan! ik betaal mijn stroom niet zelf (zit bij mn huur in), maar als ik zie hoeveel goedkoper ik uit ben nu Reus barft in plaats van (dure) kvv eet, het scheelt zo meer dan een euro per kilo eten! nou eet hij maar krap 2 ons per dag, maar met een grotere hond zal dat zeker rap op lopen. helemaal als je zo'n grote vriezer hebt dat je ook de grote groeps (per 5 of 10 kilo) dingen  mee kan doen, want dat doen wij niet eens. als je een nieuwe zuinige vriezer koopt of een goede niet te oude tweedehands, dan denk ik ook dat dat goedkoper is dan wat je nu doet!
Door Aura
[quote="zzz-dodo-zzz"]
We wonen in de stad Groningen,
Op de markt verkopen ze (voor zover ik weet) alleen maar vanaf 5 kilo, en dat is teveel.
Weet jij nog een ander adres in de stad die wel kleine hoeveelheden verkoopt?

Dat wil mijn moeder ook niet, de vriezer zelf maakt haar niet veel uit maar de stroomkosten...
[/quote]
Ik ben deze zomer nog een tijdje terug geweest in Groningen en volgens mij heb ik daar op de markt kippennekjes en -karkasjes gewoon per kilo gehaald. Dat was bij Smedema's, op de vismarkt (dinsdag en zaterdag). Als ik het me goed herinner, waren die maar 1,-/kg. Hij heeft ook kwartels en duifjes enzo.

Verder ken ik nu 3 Islamitische slagers daar. Een kleintje in de Folkingestraat, eentje in de Steenstilstraat en eentje vlakbij de Jumbo in de stad (Nazar heet die). Volgens mij zit die officieel aan de Nieuwe-Ebbinge, maar dan het stukje langs het noorderplantsoen, in een driehoekje. Het is een supermarktje met een slagersgedeelte.
Bij Islamitische slagers haal ik dus vooral grote kippenbouten en orgaantjes. Los vlees is daar voor mensen wel betaalbaar, maar voor honden te duur.
Door zzz-dodo-zzz
We hebben voor vandaag:

-100 gram kipfilet
-70 gram tv stick (1)
-30 gram Haaksbarf kip
-2 spruitjes
-1 rauw ei (waarvan die waarschijnlijk de helft opeet)

Is dat goed?

EDIT:
Oowja, woensdag krijgen we kippenmaagjes en levertjes...
Laatst gewijzigd door zzz-dodo-zzz op ma 17 okt 2011, 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door koekje
Lijkt me wel lekker, muv de spruitjes.
Met welk onderdeel kijkt een kip tv? Vleugel op het gewrichtje even inhakken, pootjes kunnen te hard zijn.
Door zzz-dodo-zzz
De tv stick is volgens de slager gewoon een kippenvleugeltje, deze heb ik bij de hoekjes ingeknipt en met een hamer plat geslagen...

Nog een vraagje, woensdag krijgen we kippenlevertjes en maagjes,
Dat mag die toch ook al gewoon hebben?
Door nienk
[quote="zzz-dodo-zzz"]
Nog een vraagje, woensdag krijgen we kippenlevertjes en maagjes,
Dat mag die toch ook al gewoon hebben?
[/quote]

ja hoor! zou wel niet teveel in 1 keer geven, orgaan kan laxerend werken. van lever heeft een hond ook niet zoveel nodig, (circa 3% van de totale voeding) maar het is natuurlijk wel lekker voor er bij! je kan ze eventueel ook zelf drogen in droogautomaatje of de oven.
Door zzz-dodo-zzz
Oke :),
We hebben ong 400 gram besteld, hoeveel denk je dat dat er ong zijn?
En kunnen we die gewoon in zijn geheel geven, of is het beter om bv. de helft te geven? (ik heb nl. geen idee hoe groot die dingen zijn...)
Door zzz-dodo-zzz
Ben ik nog weer een keer,
We hebben nu nog 6 kippenvleugeltjes (van ong. 70 gram) en ong. 150 gram kipfilet,
Donderdag halen we ong. 400 gram kippenmaagjes/levertjes op.
Zaterdag is er markt en daar verkopen ze kippennekjes, kipkarkas en hondengehakt (gemalen kipkarkas).
Kippennekjes mag die sowieso, dus daar wil ik ong. 5 van gaan halen,
Nu mijn vraag, als die die kippennekjes en vleugeltjes op heeft, mag die dan al kipkarkas?
En dat hondengehakt, dat kan die nu toch al?
Door nienk
dat hondengehakt kan prima denk ik inderdaad.

hoe is zijn ontlasting nu? over het algemeen is het zo dat je een stapje verder kan in botten-land als de hond de eerste stappen goed verteerd. let dus goed op zijn ontlasting. geen stukjes bot? goed van kleur? niet te hard?
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door