Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Ja, zalm of visolie bevat omega 3 vetzuren en dat is heel goed voor de huid/vacht.

Of je daar het verharen mee stopt....? Dat is de vraag. Bij sommige honden helpt het geweldig terwijl andere honden blijven verharen.

Mijn honden verharen overigens momenteel ook vrij erg. Volgens mij komt dat doordat de verwarming weer is aangegaan en de luchtvochtigheid in huis (super geisoleerd hier) slecht is.....
Door Binno
Wat ik wel merk bij het geven van zalmolie bij onze honden is dat ze dan een kortere maar wel intensievere ruiperiode hebben. Ze "gooien" als het ware in een heel korte periode hun vacht uit en staan veel sneller in hun nieuwe. Vooral onze labrador blijft het hele jaar door wel wat haren verliezen, maar het is beduidend minder als vroeger. ;)
Door Truus
Binno schreef: Wat ik wel merk bij het geven van zalmolie bij onze honden is dat ze dan een kortere maar wel intensievere ruiperiode hebben. Ze "gooien" als het ware in een heel korte periode hun vacht uit en staan veel sneller in hun nieuwe. Vooral onze labrador blijft het hele jaar door wel wat haren verliezen, maar het is beduidend minder als vroeger. ;)
Ik wou dat ik dit ook kon zeggen :-X, het is momenteel vreselijk en dan zeggen ze, niet teveel borstelen.
Door Elizaw
Hai,

Dus als ik het goed begrijp kan ik wel zalmolie geven, waar kun je dit halen?
En hoeveel per dag/week mag je geven? Moet ik dit gewoon door zijn Bibi doen?
Onze hond weegt 52 kilo.

Groetjes,
Bep
Door Binno
Visolie en zalmolie kan je bijvoorbeeld bij de Hema, het Kruidvat enz. vinden.
Wij geven Henne zalmolie aan onze honden, twee of drie keer per week gewoon onder het voer, maar het mag alle dagen ( http://www.dumuchi.nl/site/content.php?article.52 ) en halen die hier in België bij een dierenspeciaalzaak. Ik weet niet waar ze in Nederland overal Henne producten verkopen, maar het kan ook via het internet. ;)
Door Mister T
Nou,hier ligt Timber de 2e onder de stoffer,dag in,dag uit,jaar in,jaar uit :-\
Een zwarte broek aan en hij ff onder je benen door........das goed voor een pond haar 8)
ondanks cb geen vermindering van haren helaas maar hij glimt wel en is superzacht ;D
Nu maar s een poosje de visolie capsules door z'n eten geven maar of het helpt....de borageolie en zalmolie hielp ook niet maar wie weet....
Door Elizaw
Hai,

Ben ik weer stad en land afgeweest voor zalmolie. Twee reformwinkels..die vonden het ook maar raar dat ik daar voor de hond kwam. Dan kon ik beter bij een dierenspeciaalzaak zijn :-X :-X
Maar goed die hadden wel capsules maar waren onwijs duur, ik kon ook levertraan nemen zeiden ze daar???
Toen naar het kruidvat, en ja gelukkig hadden ze daar de capsules zalmolie...alleen daar staat op dat het goed is tegen hoge bloeddruk. Heb ik dan wel de juiste???
En zo ja, hoeveel moet ik er per dag geven??? Er zit 40mg in een capsule.

Groetjes,
Bep
Door Elizaw
Hai,

Heb vandaag op de Winner een fles zalmolie kunnen krijgen..he he. Heb meteen een adresje mee gekregen voor de volgende keer...ook weer opgelost ;D ;D

Groetjes,
Bep
Door Tora
Misschien een domme vraag. Maar ik ben nieuw en vraag me af wat KVV betekent.
Door Truus
Tora schreef: Misschien een domme vraag. Maar ik ben nieuw en vraag me af wat KVV betekent.
Hoi, domme vragen bestaan hier niet hoor. :D
KVV is....kompleet vers voer.

Er is hier veel over te lezen en vragen kun je ook stellen in een nieuwe topic hoor.
Door Nelly
Sinds A&A kvv krijgen is hun vacht beduidend mooier en zachter geworden, maar 2 x per jaar vliegt die wolvenpels er toch uit hoor! ::) Benieuwd hoe dat straks met Andor gaat :)
Door Elizaw
Hoi,

Vandaag hadden mijn man en ik het er over dat onze hond nu toch een stuk minder verhaart...maar we durven nog niet te juichen ;) ;)
Maar het zou toch kunnen dat...ehhhhh hij nu een maand op kvv zit 8) 8)
We wachten wel af ;D

Groetjes,
Bep
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door