Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door richard
#204623
Hallo beste mensen,

Graag jullie mening!

Ik heb het volgende probleem. Een van mijn honden wordt altijd MEGA schijnzwanger na haar loopsheid. Tot zo ver prima, ware het niet dat zij haar mand nauwelijks meer uit te branden is, haar hardloop aktiviteiten wekenlang verruild voor 'sjokken', vocht lijkt vast te houden en door de combinatie van dit alles kilo's aan komt!
Om haar af te laten slanken heb ik inmiddels een fiets aangeschaft. Sjokken is er dan niet meer bij.... Ook heb ik haar smakelijke barf maaltijden inmiddels verruild voor slechts een beetje vlees, aangevuld met gekookte sperzieboontjes, gf-mix en fytomix. Pffff wat een inleiding.

Nu mijn vraag: hoe lang kan ik mijn hond verantwoord laten afslanken met fietsen en dit alternatieve eten zonder dat dit haar conditionele gezondheid aantast?
Zijn er nog meer afslank alternatieven die jullie kunnen aanbevelen (behalve dieetbrokken, maar dat zal wel niet ;D). Ik lees graag van jullie.

groeten, richard
Door Lizzy
#204634
Ik zou haar zelf wat mager vlees, vleesbotten en rauwe gepureerde groentes en fytomix blijven geven. En bijv. 3 keer per week Chlorella pilletjes (van Bloem bijv.). En 2 keer per week een multivitamientje. En ik geloof toch ook dat ik een homeopathisch middel zou geven tegen schijnzwangerschap.
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 15 nov 2004, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door richard
#204744
Al sedert enige tijd geef ik inderdaad homeopathische druppels om de symptomen van schijnzwangerschap te bestrijden. Je kent me; chemische rommel komt hier niet in huis! Het lijkt echter nog niet echt veel baat te hebben. Wat is een chlorella pil en in hoeverre draagt dit bij tot dit geheel?

richard
Gebruikersavatar
Door Nitus
#204936
Idd een homeopathisch middel proberen en haar zoveel mogelijk proberen af te leiden (maar dat doe je al).
Het is wel belangrijk dat dat homeopatische middel bij jouw hond past. Er zijn nl meerdere middelen tegen schijnzwangerschap. Vaak moet je deze middelen al direct na de loopsheid geven.
Als vb.: bij Gitte werkte Pulsatilla heel goed maar bij Abby voor geen meter. Het waren ook qua karakter 2 totaal verschillende honden.
Door Sauerbreij
#207595
Ik geloof dat ik alle homeopatische middeltjes al heb gebruitk tegen schijnzwangerschap. Ook afleiden, weinig eiwitten geven enz. enz.
Schijnzwanger is een heel natuurlijk proces. Volgens mij kun je er niets tegen doen. Twee van mijn drie teven heb ik nu laten stereliseren, dat is toch echt de oplossing: ze zijn vrolijk, levendig, gelijkmatig van karakter, ongelooflijk speels (de oudste is bijna 10 jaar)! En ze worden dus zeker niet te dik door hun levendige karakter. Dus zelfs als fokker vind ik dit een ideale oplossing, mits je hond natuurlijk erg lang van slag is door de schijnzwangerschap. Dit was bij mijn dalmaten dus het geval nadat ze eenmaal een nest hadden gehad. Tessa ging zelfs melk geven en dalmaatjes als puppen verzamelen. Ze haalden de dalmaten kerstballen uit de boom!
Door Truus
#207643
De schijnzwangerschap gaat vanzelf weer over, het is wel vervelend voor je hond en natuurlijk ook voor de baas :-\
Vroeger zeiden ze, dat je geen zachte dingen in de mand moest doen. Dit had te maken met het nestelen geloof ik.
Ons vorige hondje ging met de Cavia slepen...het was haar kind. Of ze sleepte knuffelbeesten in haar mand.
Na verloop van tijd was het weer over.
Succes en sterkte ;)
Door richard
#211696
Tja, dit keer alba vetsem gebruikt en ik had m.i. inderdaad net zo goed waterdruppels kunnen geven.... zelfde eindresultaat! Als oplossing steriliseren met een teef waar je nog een nest mee wil fokken, lijkt me niet handig. Overigens kun je rustig stellen dat ik 6 maanden van het jaar een compleet andere hond heb (loops, schijnzwanger). Mijn andere hond is wel gesteriliseerd (was medisch helaas noodzakelijk) en is het gehele jaar super vrolijk.

Ik heb de hoeveelheid voeding (barf en soms Bibi) stevig terug gebracht om die 'dichtgroei' een halt toe te roepen en met resultaat; ruim 4 kg eraf!!
Om hongergevoel en gal te voorkomen, heb ik de hoeveelheid in meerdere porties verdeeld, waarvan een laatste ongeveer 1 uur voor slapen gaan. Dit laatste voorkwam dat ik rond 6 uur op moest om met die tante gras te gaan eten buiten de deur.

Inmiddels slinkt alles weer tot normale proporties, hetgeen prima is met de Winner in aankomst. Pfff, weer ruim 3 maanden een normale hond!

Richard
Door Lizzy
#211951
Hee, fijn voor je, dat ze weer tot normale proporties is terug gebracht... ach gossie... arme hond. En arme jij! Dus je doet zondag mee? Gaaf!
Door richard
#212020
Nog niet helemaal strak, maar och... We hopen dat ze na haar eerst komende loopsheid voor het 'eggie' zwanger wordt, dus dan wordt het opeens leuk! De Winner, kom je ook Lizzy?

richard
Laatst gewijzigd door richard op vr 26 nov 2004, 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#212153
richard schreef: Nog niet helemaal strak, maar och... We hopen dat ze na haar eerst komende loopsheid voor het 'eggie' zwanger wordt, dus dan wordt het opeens leuk! De Winner, kom je ook Lizzy?

richard
Wordt ze bij haar volgende loopsheid gedekt? (ohhh, LEUK!). Ja, ik kom zondag. Ik loop direct naar de Dalmaten en blijf daar ongeveer zitten ;D!
Door richard
#213588
Ja, ik kom zondag. Ik loop direct naar de Dalmaten en blijf daar ongeveer zitten !
Inderdaad!! ;D ;D

richard
Door Lizzy
#213590
richard schreef: Inderdaad!! ;D ;D

richard
Was ik daar niet blijven zitten, dan was ik de prachtigste schouwspellen misgelopen ;D! Zoals oa jouw prachtige hond ;)!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door