Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Ik heb ook idd organen extra besteld om te drogen. Ik heb al een paar keer lamshartjes gedroogd in de oven. Dus de organen ga ik gebruiken als trainingsbrokjes.

Bij mij paste heb wel toen ik de dekjes erop deed. Door dat gewicht werd het op elkaar geduwd, maar ik heb er maar 500 gram konijnenoortjes is. Ik las ook dat het niet erg is als er wat kieren zijn en hete niet helemaal dicht past. Dit stond bij de eerste paar pagina's.
Heb je de ventilatiegaten dan wel open staan? Bij de ringen van de Bomann heb je van die verdikkingen aan de binnenkant. I.p.v ze in elkaar te laten zakken zorg je dat ze op de verdikkingen staan. Zo heb je meer ruimte tussen de ringen.
Door millyckk
Benjy en Misty schreef: Heb je de ventilatiegaten dan wel open staan? Bij de ringen van de Bomann heb je van die verdikkingen aan de binnenkant. I.p.v ze in elkaar te laten zakken zorg je dat ze op de verdikkingen staan. Zo heb je meer ruimte tussen de ringen.
Zo droog ik altijd! Als het vlees echt te dik is, snij ik het even doormidden, maar kippennekken b.v. kunnen er met gemak in.
Nee, ik heb ze niet open staan, ik las dus aan het begin dat de een het wel doet en de ander niet. Dus ik moet ze wel open doen, dan ga ik dat straks even doen. Hij heeft de hele nacht aan gestaan, dus ik ben benieuwd.
Oke, dan heeft het met ruimte te maken. Ik heb er niet zoveel in gedaan, dus het past ook met dicht. Ik heb net gekeken en de oortjes zijn hard. Maar geen idee wanneer het klaar is, maar ik laat ze nog lekker aan voor de zekerheid. Ze hoeven ook niet giga droog te zijn, want ze zijn toch met een paar dagen op met 2 honden.
Door TMG1961
Hope schreef: Even een andere vraag: drogen jullie er ook wel eens groenten in?
Niet voor de hond hoor, voor ons ander vee ;)
Groenten niet maar wel regelmatig fruit zoals appel, peer, ananas
De oortjes zijn in de smaak gevallen. Nu zit er een nieuwe lading konijnenoortjes in en konijnenniertjes. Wat doen jullie met het vet dat je weg snijd van de niertjes? Kun je dit bij de maaltijd geven?
Door ulla
Ja , ik heb een poos geleden voor onszelf groenten en kruiden gedroogd, dat gaat goed. :)
Door Hope
ulla schreef: Ja , ik heb een poos geleden voor onszelf groenten en kruiden gedroogd, dat gaat goed. :)
Ow leuk, gewoon proberen maar dan!
Ik heb echt helemaal geen verstand van droogmachines, maar ik stond er toch wel van te kijken hoeveel er in ging, en hoe weinig er nog uit kwam ;D
Door Aquillo
Ik droog kruiden, tomaten, pepers, fruit en fruitgum voor mijzelf er in. heerlijk
Door Aquillo
Hope schreef: Ow leuk, gewoon proberen maar dan!
Ik heb echt helemaal geen verstand van droogmachines, maar ik stond er toch wel van te kijken hoeveel er in ging, en hoe weinig er nog uit kwam ;D
hoeveelheid blijft hetzelfde, maar alle vocht is er uit dus dan zie je pas hoeveel water/vocht er in groenten, fruit en in vlees zit. bij vlees is het ca 1/3 van het gewicht. maar de voedingswaarde blijft bewaard, behalve vitamine c.
Door Nynke
mirjansen schreef: De oortjes zijn in de smaak gevallen. Nu zit er een nieuwe lading konijnenoortjes in en konijnenniertjes. Wat doen jullie met het vet dat je weg snijd van de niertjes? Kun je dit bij de maaltijd geven?
Ik meen gelezen te hebben dat niervet niet gezond is, ik gooi het zelf dus weg :-\
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door