Bedankt voor jullie reacties.
Ik had al in de zoekmachine gekeken, maar er kwam maar 1 resultaat uit.
Prodier geslachtsdrift heb ik al geprobeerd, zo ook hop en relaxcapsules van Bloem (en phosphorus al heel lang geleden, toen we cursus hadden bij een andere gedragstherapeut).
Wij zijn dus maandagavond naar een gedragstherapeut geweest. Dit was echt verspilling van onze tijd. Ze kon ons geen raad of advies geven, misschien twee weken naar martin gaus of een ander huis voor Wandor zoeken

. Het eerste wat ze zei was: "ik zie al direct zoveel", zo van, jullie doen alles fout, omdat wandor behoorlijk aan de lijn trekt. Nou, zij werd ook door hem meegesleurd (ze wilde in eerste instantie hem niet overnemen, maar ik wilde zien hoe "goed" zij het zou doen), terwijl ze zelf zei dat dat niet zou gebeuren, want ze zou zijn aandacht met voer vasthouden. Wij hadden haar al verteld dat wandor niet zo op voer is, en dat is haar ook gebleken, hij pakte het wel aan maar spugde het gewoon weer uit en ging weer verder trekken.
Het kwam er uiteindelijk op neer dat we hem maar door een neuroloog moesten laten nakijken omdat hij dit gedrag van pup af aan al vertoond (dat trekken en joelen als hij zijn zin niet krijgt), zij kon en wilde ons helemaal niet helpen (dit zei ze niet hoor, maar ze verwees ons naar allerlei hondenclubs door, terwijl ik bij haar privecursus wilde gaan volgen met wandor, omdat hij naar andere honden uitvalt).
Ik snap het niet, gedragstherapeuten zijn er toch om honden met gedragsproblemen te helpen? Waarom worden we dan toch weggestuurd?
Maar goed, ik laat wandors urine nakijken door de da, om uit te sluiten dat het iets met zijn blaas (waardoor hij misschien veel plast ofzo) is en dan zal ik met haar een chemische castratie bespreken.
Zijn bij jullie geen nare bijwerkingen bekend?