*Flip* schreef:
zelf weet ik niet hoe die testers werken, dwz heb het wel eens gezien, maar ik zou liever vragen of iemand met ervaring er de eerste keer even bij zou willen blijven. Maar goed, ieder voor zich 
Er is idd vorige week iemand komen helpen met het opmeten van Tess dr waardes.. en diegene is van het suikerkattenforum en heeft zelfs een diploma daarvoor dus die wist heel goed hoe of wat..
In eerste instantie waren Tess dr waardes met haar erbij nog vrij hoog; 13.0.. maar dat kan kloppen, want Tess is een behoorlijk bang katje, die absoluut niet van vreemde mensen houd.. meestal vlucht ze dan naar boven, maar dat kon nu niet omdat ik haar tegen hield.. dat kon de waardes dus aanzienlijk verhogen...
De dag erna heb ik gemeten en was het al 9.7.. wat op zich natuurlijk nog steeds te hoog is, maar ik moet ook even handigheid krijgen met dat prikken natuurlijk, en dus zat ik nogal moeilijk te doen.. Tess wilde op den duur ook weg, maar toen heb ik haar tegen gehouden.. je hebt kans dat daardoor de suiker ook weer iets steeg..
Nu heb ik vandaag gemeten, en ik ben zooooo blij!!!!
Tess had vandaag een 6.3!!!

Een 5.8 is normaal, maar een kat mag tot 7.0 hebben.. dat is de norm dus.. alles daaronder is gewoon goed, en dus heeft de Barf zijn werk gedaan en heeft me katje nu hele nette waardes! Ben er zo blij mee!
Wel goed te horen dat Tess zo goed opknapt!!
Ja he, en het gaat alleen maar beter met de dag!
Mijn theorie blijft nog steeds het volgende; de voorlaatste keer met prikken bij de DA was Tess dr suiker goed, maar waren haar nieren niet in orde.. toen is ze op nierdieet gezet, K/D van Hill's.. maar omdat een nierkat minder fosfor en minder eiwitten mag hebben, stoppen ze er natuurlijk weer wat anders extra in.. en wss is dat in dit geval koolhydraten geweest.. daardoor was Tess ineens vet gestegen met haar suikerwaarde, en leek het ineens weer zwaar suiker te zijn.. nu ze op de Barf zit, krijgt ze geen koolhydraten meer, en omdat die suiker maar echt heel kort te hoog is geweest, kan de alvleesklier dus schijnbaar nog herstellen...
WB Gizmo, het kan goed zijn dat zijn maag & darmen het verse vlees niet goed aankunnen. Je kan proberen het de eerste dagen even op te bakken/koken. Eventueel probiotica om de maah/darmen te helpen. Mengen met blik ipv brok is ook wat beter.
Mja, dit word echt lastig.. Gizmo lust gewoon niks.. ik ben dan nu toch maar weer terug gegaan op haar dieetvoer K/D en geef daar af en toe wat natvoer nierdieet bij.. wat ze trouwens ook bij lange na niet op eet.. die Almo Nature vond ze wel lekker, maar daar werd ze ook weer misselijk van.. en ze ging zich ineens afzonderen, meer drinken enz enz.. dus ik heb het idee dat het aandeel eiwitten wat daarin zit gewoon weer te hoog is voor een nierkat.. en dus ben ik daarmee gestopt en doe ik het nu met dit nierdieet.. ik vind het echt jammer, zou haar graag ook op Barf zetten maar met een nierkat is het gewoon een risico.. als ze het niet lust, en dat is dus het geval, en ik blijf toch pushen, is de kans dat ze op den duur helemaal niks meer wil eten vrij groot.. daar neigde ze namelijk al een beetje naartoe.. normaal gaat ze altijd gelijk eten als ik haar K/D brokjes neerzet, maar nu wilde ze ineens niet meer.. en dat vind ik eng.. ik heb dan liever dat ze haar junkie-food blijft eten, als dat ze helemaal niks meer eet.. heb trouwens ook van alles geprobeerd al; warm water over de Barf, wat nat nierdieet erdoor mengen.. alleen dat koken heb ik niet geprobeerd maar ik weet wel dat ze gekookte kipfilet ook niet lust dus dan gaat het met dit ook niet lukken..
Er zijn helaas katten die je echt met geen mogelijkheid op Barf krijgt geloof ik.. met een gezonde kat had ik langer door gezet.. maar met een kat die al nierproblemen heeft, en ging neigen naar dan maar niks meer eten vind ik het risico te groot...
Het is niet leuk om te horen, maar nierkatten doen het vaak 'redelijk goed' en dan kan het plots 'heel erg fout' gaan. De nierfunctie wordt met de dag een beetje minder, tot er te weinig functioneel is om nog te kunnen werken en dan ga je het echt aan je kat merken.
Ja, ik weet het.. op den duur zal het ook over zijn.. maar nu zit ik sinds een dag of 3 weer gewoon op alleen nierdieet, en merk ik dat ze niet meer zoveel drinkt, niet meer misselijk is, en weer wat normaler word.. ik ga het dus toch maar daarbij houden, hoe jammer ik dat ook vind...
Als je hem echt op brokken wilt houden, dan kan dat natuurlijk, maar ik zou toch nog het een en ander proberen. Heb je een provers DA? Die kan helpen.
Nee, er zit hier geen provers dierenarts in de buurt helaas... en de mijne is absoluut tegen.. ik heb ze van de week week gebeld om de waardes van Tess door te geven, maar ze klonken niet echt enthousiast over de 9.7.. volgens hun kan dat niet

en dus bleef het dringende advies om Tess op insuline te zetten van kracht.. nou, ik ga dan maandag even langs fietsen bij ze, om de waarde van vandaag.. die perfect nette 6.3 even aan ze door te geven.. en dan wil ik die koppen er wel even bij zien, dus vandaar dat ik langs ga en niet ga bellen