Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Ik denk niet dat de oplossing zit in het geven van vet, want eendenruggen zijn hartstikke vet. Zowel het vlees zelf (al zie je dat er niet vanaf) alsook het vel er op. Percentage vlees/bot van een eendenrug zal zo'n 70/30 zijn, dus echt ruim bevleesd (dwz, degenen die ik ken, die zijn 300-350 gram p.st.). Om goed mee te kunnen denken hebben we eigenlijk je hele menu nodig, incl. hoeveelheden.
Claudia N schreef: 3% per hond per dag = 660 gram (honden zijn 20,5 kg)

De % omgerekend naar gewicht =

275 gram vleesbot
2 ons spiervlees
1 ons pens (ga 1 pensdag per week doen)
1 ons orgaanmix (lever, nier, hart)
50 gram vis
50 gram groentemix
Hier klopt toch iets niet in het rekensommetje:

3% voor een hond van 20,5 kg is 615 gram en geen 660 gram.

Je geeft 275+200+100+100+50+50 is totaal 775 gram  -  of moet ik de pens niet meerekenen? - dan komt het met 675 gram wel in de buurt. Anders kloppen je percentages niet want die 775 gram is dan 130% i.p.v. 100.

Maar geef je dan elke dag vis? Vis wordt niet apart gerekend, maar valt onder spiervlees of onder vleesbot, dat hangt ervan af wat voor vis je geeft. En 1x per week vis is voldoende. Maar dan wel wat meer dan 50 gram voor een hond van ruim 20 kilo.
martine-tom schreef: Dit is berekend op de andere hond, 21,5 kilo afgerond op 22 kilo  ;)
Pens idd niet meerekenen, verder zal het echt niet tot op de gram kloppen...dat doet het bij mij ook niet :biggrin2:
O wat stom, heb Anouk dr gewicht erbij gezet. Met Elvis zn menu  :-[

Ik heb zo weinig vis per dag omdat ze eindelijk "iets" van vis eten.
Een paar sprotjes per maaltijd om te wennen. Ga uiteraard nog proberen met andere soorten / andere hoeveelheden / 1 of 2 keer per week ect.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door