Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Mixxy
Gelukkig is ze nog niet misselijk. Het eten gaat er goed in. Ze krijgt een aangepast menu met veel gevogelte (fazant, eend, kip, kakoen). Daarbij twee tabletjes rehmannia, halve tablet solidago en catiols (visolie). Ik kan er nog niet zoveel over zeggen, want ze eet het net een paar dagen zo. Volgende week gaan we met met vakantie en gaat ze in pension. Ze krijgt haar eigen kamer met haar eigen eten. Heb allemaal bakjes gemaakt met het medicijn erdoor heen. Nu maar afwachten hoe dat gaat.
Voorheen kreeg ze altijd de staartjes van de zoute haring. Ze doet er een moord voor, maar dat is verleden tijd.
Wel jammer hoor! :(

Anne-Claire: ik ga naar je menu's kijken. Tips zijn altijd welkom.
Door Limpy
Als ze spier/bot/orgaan van klein wild als konijn+haas lust kun je dat ook geven, evenals spiervlees van groot wild.
Succes en sterkte met de mooie dame.
Door Mixxy
Ze lust gelukkig alles. Altijd makkelijk met eten. Wat de hond niet lust, ging altijd naar de kat toe. Ja, ik ga ook konijn, haas en ree geven.
Alleen kip, eend, fazant, kalkoen lijkt mij te weinig variatie. Hoewel dat al vier soorten zijn.  ;)
Door Envie
Anne-Claire schreef: Bedoelen jullie met dat poedertje niet ipakitine? Volgens mij is dat een fosforbinder. Joep heeft dat ook een tijdje gekregen (eerst Renalzin, maar dat vond hij verschrikkelijk) toen het slecht ging met zijn nieren. Mocht je nog menu's willen dan kun je even kijken bij mijn posts.
Ik kijk hier ook even naar ivm Siepie die nu achteruit gaat .... maar waar kan ik je menu's vinden???
Door Linda en Kiri
Anne-Claire schreef: Bedoelen jullie met dat poedertje niet ipakitine? Volgens mij is dat een fosforbinder. Joep heeft dat ook een tijdje gekregen (eerst Renalzin, maar dat vond hij verschrikkelijk) toen het slecht ging met zijn nieren. Mocht je nog menu's willen dan kun je even kijken bij mijn posts.
Yep... ik heb het nagevraagd. Inderdaad ipakitine.
Door Mixxy
Oké, bedankt.  ;) Ben nog met vakantie en ik weet niet hoe het nu met haar is. Ze zit in pension. Ga erover lezen, maar haar fosfor gehalte in het bloed was nog niet te hoog.
Door Borke
De dames krijgen hier Fortekor met een smaakje en dat kan ik bij Lola achter op de tong kiepen en ze slikt het zo in.
Haley vindt de tabletjes lekker en als ik met de pillenstrip op het aanrecht tik, dan komt ze al luid mauwend aanrennen voor haar 'snoepje'.
Net weer laten bloedprikken en haar waardes zijn veranderd Ureum is verlaagd naar 16  :)
Maar de creatinine is gestegen naar  319.  :(
Fosfaatwaarde was goed.

Ze krijgt visolie, solidago, remhannia (Chinese kruiden) en een aangepast dieet met voornamelijk gevogelte, konijn, haas. inde verhoudingen 35% bot, 5% orgaan en 60 % spiervlees.

Wat kan ik nog doen om dat omlaag te brengen of is dat niet meer mogelijk en is het pappen en nathouden?
Ik meen dat er op een maand tijd nog maar weinig over te zeggen valt. Dus ik zou nog even doorgaan zo en binnen een maand of 3 nog eens testen.
Ureum is sterk afhankelijk van het moment zelf en echt een momentopname, dus dat zegt niet veel.  De crea zou omlaag moeten...
Maar ik zou het dus nog wat tijd geven.
Verder alle fosfor vermijden, zelfs al vind je hem niet terug in het bloed, dat is wat de nieren zo belast.
We zijn inderdaad pas twee maanden bezig en ik ga ook zo door, maar ik had gehoopt dat de crea waarde wat lager was geworden, want ik vind haar fysiek beter geworden. Ze eet goed en wil nog best spelen. Kijkt helder uit de oogjes  ::)
Over drie maanden doen we nogmaals een bloedonderzoek.
De vorige keer was ze niet nuchter en nu had ik er wel nuchter laten prikken. Ik las dat Tannetje dat beter vindt.
Zou daardoor de waardes ook verschillend kunnen zijn? De da zei dat als ze net gegeten hebben de crea meestal hoger is dan dat ze nuchter zijn.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door