Na een aantal maanden vooral KVV te hebben gegeven met BARF hapjes wil ik nu kijken of ik verder kan gaan. Het is voor een hondje van 5 kg, ze is 10 maanden oud en eet nu 150 gr. KVV per dag met hapjes BARF en gedroogd vlees.
Is dit wat?
Zondag: 75 gr. eendennek
65 gr. paardenvlees
20 gr. lamspens
Maandag: KVV
Dinsdag: 75 gr. kippennek
65 gr. rundvlees
20 gr. lamspens
Woensdag: KVV + rauw ei met schil (als ze die opeet tenminste)
Donderdag: 50 gr. Kiezebrink zalmmix (= karkas)
50 gr. paardenvlees
50 gr. KVV
Vrijdag: KVV
Zaterdag: KVV + stukje runderstrot (van ong. 75 gr.)
Is dit een beetje een redelijke verdeling? En als ik die runderstrot geef, moet ik dit als bot rekenen (dit staat nl wel bij de informatie van Kiezebrink en daar komt dat strot vandaan)? Ik geef dan meestal wel minder ander eten, of moet ik het als extra doen?
Het KVV wat ik geef is van volgens de voedingswijzer is de verhouding vlees/bot/orgaan: 65/15/20.
Verder vind ik het nog best wel lastig omdat het maar een klein hondje is, dus alles moet in kleine porties verdeeld worden. Om die 2 runderstrotten die bevroren waren te verdelen...... daar is veel gereedschap aan te pas gekomen en mijn man wil het niet meer doen

Oh ja, ik heb geen groente of fruit erbij geschreven, maar ze is dol op tafelrestjes groente, met een eetlepel doperwten kan ik weer een heleboel oefeningen met haar doen

En als ik nu gedroogd spiervlees/bullepees/kippenpoot geef als snack om lekker te kauwen na het wandelen, moet ik dit dan van ander voer aftrekken of is dat gewoon een lekker tussendoortje?
Alvast bedankt voor het meekijken/meedenken,
Groetjes,
Heidi