Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Limpy
Lupa heeft ook de kiezebrink zalmmix, dit is gemalen (=gemalen zalmlijven met ±35% graat ->dat kun je dan weer zien als %bot)
(das ook de enige vismix die ik er hier in krijg, vermengt met iets lekkers)
Door Hope
Onze hond heeft nog geen rauw vlees op, maar ik zie hem niks laten staan.
Die eet hier echt alles. Moet opletten met het voer van de paarden en de konijnen.
Ik bestel de eerste keer ook maar voor 1 maand. De zalmmix klinkt ook wel goed.
Onze hond lust dus echt werkelijk alles, maar of hij meteen een vissenkop op eet weet ik ook niet.

De poedel van mijn tante heb ik ook aan het eten gekregen.
Die at niks meer dan boterhammen met leverkaas en daar werd hij moddervet van.
Toen gewoon van de ene op de andere dag geen boterhammen meer gegeven en ook geen leverkaas maar gewoon brok. 15 minuten laten staan, daarna weer weggehaald. Na 1,5 dag was het al over.
Dus niet te snel opgeven hoor. Als ze merken dat ze iets krijgen wat ze lekkerder vinden als ze iets laten staan dan wordt het steeds erger. Ik moest hier vroeger ook altijd gewoon spruitjes eten terwijl ik die vies vond. Ben ik toch gewoon groot mee geworden!
Door Hope
Even terugkomend op mijn menu.
Ben aan het kijken of ik kiezebrink laat komen of dat ik naar Lupa ga.
Denk het laatste.

Ik kan daar aan lamsnier komen. Is goed denk ik he?
Dan heb ik lamspens, lamsnier, runderhart en runderlever.

Wat is boekmaag? Echt nog nooit van gehoord.
Kan ik kippennekken echt 100% veilig aan een labrador geven die ik nog nooit ergens op heb zien kauwen? Hij slikt altijd alles zo door. Of kan ik beter voor gemalen kippennekken gaan?
Door beesteboelmona
[quote="Hope"]
Even terugkomend op mijn menu.
Ben aan het kijken of ik kiezebrink laat komen of dat ik naar Lupa ga.
Denk het laatste.

Ik kan daar aan lamsnier komen. Is goed denk ik he?
Dan heb ik lamspens, lamsnier, runderhart en runderlever.

Kan ik kippennekken echt 100% veilig aan een labrador geven die ik nog nooit ergens op heb zien kauwen? Hij slikt altijd alles zo door. Of kan ik beter voor gemalen kippennekken gaan?
[/quote]

Dan zou ik het uiteinde vasthouden en hem erop laten knagen.
Zelf ben ik met mijn pup gelijk met kipkarkas begonnen.
Ik vindt persoonlijk kippennek te klein voor een midelgrote tot grote hond.
Ik heb zelf een podenco mix en met de kipkarkassen ging het super.
Maarja dat is een persoonlijke keuze de meeste beginnen met kippennekken en slaan deze plat.
Ik begon met karkas en heb ze nooit platgeslagen.
Door Jump
Kippenekjes zijn vrij klein,lijkt mij dat die niet gevaarlijk zijn voor hem,
en zoals gezegd,je kunt ze ook eerst even platmeppen.Als hij ze nog niet goed
verteerd kan hij ze zo weer (gedeeltelijk) uitpoepen.
Door Hope
Dus dan toch beter rundernier dan lam?
Rundernier kan ik hier bij de slager wel bestellen denk ik.
Kan ik altijd nog eerst bellen, mocht hij het niet kunnen bestellen kan ik altijd nog lamsnier meenemen.

Beetje vet extra zou misschien voor hem nu niet zo heel slecht zijn?!

Ik begin denk ik toch maar gewoon met kip.
Geen idee of mijn maag het al red als ik fazant op de tegels moet stuktimmeren  ;)
En extra diersoorten wil ik pas na 6 weken langzaam toevoegen.
Door Limpy
Zou ook geen fazant aan een beginnende barfer geven, het ruikt en smaakt...ehm...nogal sterk.  ;D

Met nieren van kleine dieren moet je bv aan konijnennieren denken, daar zit op een kilo ongeveer de helft vet aan.
Lamsnier zal wel meevallen denk ik.
Gevogelteniertjes niet om vragen bij een poelier, gaat die hard lachen (vogels hebben maar ieneminie niertjes)
Door Hope
Ow hahaha dan is het goed dat ik dat niet gedaan heb.
Ga morgen even bellen of ik kan komen afhalen deze week bij Lupa. Dat zou goedkoper zijn.
Dan neem ik daar ook de lamsnier. Kan ik ondertussen rustig eens gaan ' winkelen' hier bij de diverse slagers en eens kijken wat ze allemaal zouden kunnen bestellen.

Mocht ik verzendkosten moeten gaan betalen bij Lupa dan laat ik Kiezenbrink komen, dat scheelt in totaal 15 euro. Van die 15 euro moet ik dan toch ergens wel een rundernier besteld krijgen.

Al met al vallen mij de kosten reuze mee.
(Vooral als je te horen krijgt dat je hond voor 80 euro per maand hypoallergene brokken moet, en ik nu voor 25 euro aan vlees ga bestellen)
Door Limpy
Als je zelf gaat afhalen bij lupa betaal je geen verzendkosten...toch?
En ik dacht dat je bij KB voor een nogal hoog bedrag moest bestellen zonder bezorgkosten.
Door Hope
Klopt.
Op de website van Lupa staat: afhalen in overleg. Anders 20 euro verzendkosten.
Als ik de website van KB goed begrijp betaal ik 20 euro verzendkosten, als ik onder de 186 euro zit.
* Franco aan huis bezorgd vanaf € 186,- incl. BTW
* Onder € 186,- incl. BTW wordt €20,- incl. BTW aan bezorgkosten in rekening gebracht.

Met het vlees is KB goedkoper, maar als er 20 euro verzendkosten bijkomen scheelt het 15 euro met Lupa.
Maar als ik bij Lupa niet kan afhalen (er staat tenslotte afhalen in overleg) en ik moet daar verzendkosten betalen ben ik juist weer goedkoper uit bij KB.  ::)
Door Limpy
[quote="Hope"]
Maar als ik bij Lupa niet kan afhalen (er staat tenslotte afhalen in overleg) en ik moet daar verzendkosten betalen ben ik juist weer goedkoper uit bij KB.  ::) [/quote]

Ik dacht dat je ze gewoon kunt bellen of mailen om een afspraak te maken om af te komen halen, vermoed dat ze het zo op de site hebben gezetten om te voorkomen dat iedereen ineens voor de deur staat om af te halen....
Door Kaela
[quote="Hope"]

[/quote]

Boekmaag is een van 4 magen van een herkauwer. Even een copy past van wiki:

De boekmaag (Latijn: omasum) is de derde van de vier magen van een herkauwer.

De boekmaag heeft bij een volwassen rund de grootte van een basketbal. De boekmaag wordt zo genoemd omdat de binnenwand van deze maag sterk is geplooid. Deze plooien lijken op de bladen van een boek. Door deze plooien is de binnenoppervlakte van deze maag sterk vergroot. In de boekmaag vindt absorptie plaats van water. Een grote oppervlakte bevordert deze absorptie. Naast het water worden ook mineralen onttrokken aan de voedselbrij. Door het onttrekken van water en mineralen kan de vierde maag, de lebmaag beter haar werk doen, namelijk de voedselbrij aanzuren en beginnen met het splitsen van eiwitten en koolhydraten.
Door lauraV
Afbeelding
dit is een plaatje van een gevulde boekmaag waar ik bijna 6 kilo grfermenteerd gras in zat  :)
raad je af om een maag te kopen die niet uitgeklopt is , heeft me veel tijd gekost en rook mn handen na 2 dagen nog :biggrin2:
Door Minhie
[quote="Hope"]
Bedankt voor de tip!
Ik geloof dat mijn eigen maag er zelf even aan moet wennen, al die rauwe producten!
[/quote]
Dat went heel snel! Je hebt veel goede tips gekregen hier en zolang je nog geen konijn geeft bijv met vacht en al eraan moet het wennen snel lukken ;)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door