Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door ien
Cis schreef: Nou, het ei is gelegd hoor ;D ik heb n Bomann droogautomaat besteld :biggrin2:
Vanaf morgen achter de voordeur liggen 8) en alvast eens wat inslaan....

Kun je ook bevroren zaken in de droger doen? Bevroren kipfilet snijd makkelijk, kan ik het dan halfbevroren meteen in de droger frotten? Het duurt wrs langer voordat het droog is...
Heeft vast al iemand geprobeerd :D
Ik heb via marktplaats een snijmachine gekocht en dat werkt super om het vlees in mooie dunne plakken te snijden om te drogen. Nadeel is alleen dat die snijmachine lastig schoon te maken is.. het mes losmaken en zo.. ::) Daarom snij ik altijd heel veel vlees te gelijk en vries die plakken dan weer in, als ik weer wil drogen, heb ik al kant-en-klare plakken in de vriezer zitten en die leg ik dan inderdaad wel eens nog wat bevroren in de droger. Het drogen duurt idd wat langer maar verder gaat het prima hoor.
Het snijden van bijvoorbeeld long doe ik het liefst als het nog wat bevroren is dan is het niet zo glibberig en snijd het gemakkelijker en sowieso ontdooi ik het liever niet helemaal omdat ik de meeste plakken vlees toch weer opnieuw invries.

Trouwens ik droog veel long, ik snijd mooie dunne plakken en als die gedroogd zijn, kun je heel gemakkelijk stukjes eraf breken om als beloning te geven.

veel droogplezier!! ;D
Door Cis
Bien schreef: aximax?

factory prices ofzo verkoopt ze ook, daar proberen en aximax annuleren?
Ja Aximax, ik noemde ze al Anticlimax, maar dat was omdat ik een tikkie boos was... ::)
Thanx voor de tip, ga ff bij Factory Dinges kijken en kijken of ik mijn geld kan terugkrijgen enzo...
Cis schreef: Grrrr, krijg net email dat mijn Bomann pas in week 36 weer leverbaar is :censored2: :nerves: :tickedoff: Ja, dat is pas in september :o :o :censored2:
Getver, daar word mijn humeur niet zonniger van :'(
O well... wat in het vat zit enzo...
Der zijn zo te lezen heel veel Bomannekes de duur uit gegaan de laatste dagen.
Ik heb reeds runderluchtpijp en paardenvlees gedroogd. Het paard van Sietie heb ik in hele fijne lapjes gesneden met de snijmachine, ze hebben 8 uur staan drogen en ik denk dat ze droog genoeg zijn. Kheb ze wel in de diepvries gestoken.
Door wolfdolf
Ik had de Bomann besteld bij Aximax.

De 11de heb ik de bestelling geplaatst en betaald viaeen overschrijving.
Vandaag (de 14de) heb ik de Bomann al ontvangen, en ik woon in Belgie.

Dat is snel
Door Bien
Cis schreef: Aximax lost het keurig op hoor, ik krijg mijn geld terug en heb inmiddels bij Factoryprices een Bomann besteld 8)
Ik lig achter de voordeur :D
hadden ze em daar wel op voorraad dan???
Door rupa
het is niet te hopen dat ze duurder worden, nu er een run is op de droogmachine.
ben zelf ook erg blij met de droogmachine vanavond wat kippenekken drogen.

groetjes paulien.
Door Cis
Bien schreef: hadden ze em daar wel op voorraad dan???
Twee van de drie vakjes waren geel, het lijkt er dus op dat ze hem op voorraad hebben... Zal zo nog eens kijken ... Hij is hier nog niet binnen maar dat zou ook wel heul snel zijn :D mag wel....
Door BSS
Diena schreef: Der zijn zo te lezen heel veel Bomannekes de duur uit gegaan de laatste dagen.
2 daarvan staan bij mij...... :D Heb ze zondagavond laat besteld nog voor 25 euro p/stuk, sinds dinsdag hebben ze de prijs met 99 cent per stuk verhoogd.

De eerste machine draait nu met 2 kg kippenhartjes. Wil op de tweede machine kleine harinkjes drogen (ik weet het, is nogal vet dus goed opletten) en straks nog even in de vriezer duiken om te kijken wat er morgen en zondag gedroogd gaat worden. Leuke hobby!
Door BSS
En.... bij Factory Prices staan ze inmiddels ook al in backorder (2 van de 3 vakjes geel), dus niet meer uit voorraad leverbaar.....
Laatst gewijzigd door BSS op vr 15 jul 2011, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door M@rina
Cis schreef: Nou, het ei is gelegd hoor ;D ik heb n Bomann droogautomaat besteld :biggrin2:
Vanaf morgen achter de voordeur liggen 8) en alvast eens wat inslaan....

Kun je ook bevroren zaken in de droger doen? Bevroren kipfilet snijd makkelijk, kan ik het dan halfbevroren meteen in de droger frotten? Het duurt wrs langer voordat het droog is...
Heeft vast al iemand geprobeerd :D
Ik eg al het vlees om te drogen eerst een uurtje in de vriezer dan zijn de plakken makkelijker en mooier te snijden, zelf gehakt doe ik eerst in de vriezer en snij er dan mooie blokjes van Zoveel langer duurt het niet om bevroren vlees te drogen, plakken van 0,5 cm zijn zo snel ontdooit, dat maakt nauwelijk verschil.

Geen wonder dat die Bomann uitverkocht is, op mijn eigen forum heb ik ook al een man of 10 aangestoken met het vleesdroogvirus :-X
Door BSS
Gedroogde kippenhartjes zijn een groot succes! Elke keer als ik richting keuken loop drentelen er 3 hoopvolle viervoeters achter mij aan: 'nog één, nog één!!!' Bandit gaat zelfs bij het aanrecht zitten, precies waar het bakje met gedroogde hartjes staat. En kijkt me dan aan met zo'n lieve, verleidelijke blik.... Staat de droogmachine aan, dan helpen ze me er ook graag aan herinneren dat er lekkers in dat ding op het aanrecht staat te drogen. En toen ik gisteren op kantoor kwam (waar de droogmachine aan stond) gingen die neuzen gelijk in de lucht!

Thuis een experiment gedaan met haring (15-18 cm, van Kiezebrink). Totale droogtijd 40 uur (weekend: nachttarief) en inmiddels keihard. Ziet er goed uit, in tegenstelling tot wat ik op basis van eerdere reacties had verwacht. Nu alleen nog hopen dat ze het lekker vinden....

Op  kantoor heeft vandaag het volgende experiment alweer gedraaid: kippenmaagjes. De heren weten precies waar de droogmachine staat  :D en brengen me er graag naartoe.

Qua houdbaarheid wordt het nog even uitzoeken wat het beste werkt, maar de tip met de rijstkorrels ga ik zeker opvolgen!
Door El budha
wolfdolf schreef: Valt paardentong goed te drogen, of is dat te vet?
Aantal weken geleden heb ik paardentong gedroogd. Maar de vette delen zijn echt niet droog te krijgen.
De hondjes vonden het wel lekker maar voor mij niet voor herhaling vatbaar.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door