Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Heb de Bomann net binnen, ziet er heel netjes uit voor dat geld  ;) staat al te draaien met een kilo kip in reepjes erin... Trekt wel wat vieze vliegen aan maar zo te zien komen ze niet in de verleiding naar binnen te kruipen, laat staan eitjes te leggen in m'n kip  :biggrin2:
Door Cis
Een droger staat ook heul hoog op mijn Moet-Ik-Echt-Verplicht-Hebben-Voor-De-Hond-En-De-Katten-Lijstje: )
Wat lusten echt alle beestjes als je het voor ze in de droger stopt? Mijn katten zijn nogal kieskeurig (blieven ook geen eendagskuikens enzo ???) Dus voor de katten ga ik niks speciaals maken, als ze het toevallig ook lusten is het prima. Wat stop ik er dan in? Runderlong? De pup komt over een week of 4 :biggrin2: dus ik heb nog even :read:
Door Minhie
Cis schreef: Een droger staat ook heul hoog op mijn Moet-Ik-Echt-Verplicht-Hebben-Voor-De-Hond-En-De-Katten-Lijstje: )
Wat lusten echt alle beestjes als je het voor ze in de droger stopt? Mijn katten zijn nogal kieskeurig (blieven ook geen eendagskuikens enzo ???) Dus voor de katten ga ik niks speciaals maken, als ze het toevallig ook lusten is het prima. Wat stop ik er dan in? Runderlong? De pup komt over een week of 4 :biggrin2: dus ik heb nog even :read:
kipfilet :biggrin2:
wolfdolf schreef: Moet je alles in reepjes snijden of mogen er ook grote lappen in?
Ik denk niet dat je hele lappen dikker dan 10 á 15 mm zo droog krijgt dat je het buiten de koeling goed kunt houden :biggrin2:

Mocht je het proberen horen we graag of het gelukt is ;)
Hoe kun je een financieel extraatje beter besteden dan door een droogmachine te kopen? Vandaag komt mijn Bomann!
Kan niet wachten tot ik 'm kan vullen; kippenhartjes, runderhart (beide koop ik bij de AH als er een 35% kortingssticker opzit, waarna ik het meteen invries) en pangasiusfillet.
Mijn hondjes zullen straks vast net zo blij zijn!
Laatst gewijzigd door roebeltje op do 14 jul 2011, 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.
roebeltje schreef: Hoe kun je een financieel extraatje beter besteden dan door een droogmachine te kopen? Vandaag komt mijn Bomann!
Kan niet wachten tot ik 'm kan vullen; kippenhartjes, runderhart (beide koop ik bij de AH als er een 35% kortingssticker opzit, waarna ik het meteen invries) en pangasiusfillet.
Mijn hondjes zullen straks vast net zo blij zijn!
Ik heb 'm ook sinds kort, heel goede investering inderdaad, honden zijn er hier heeeeeel erg blij mee en het is nog leuk om te doen ook ;)

Veel plezier met drogen!!
Door orinake
wolfdolf schreef: Moet je alles in reepjes snijden of mogen er ook grote lappen in?
Ik neem kipfilet die ik dan gewoon in schijven snijd van +/- 0.5cm dik en droog dat 24u gaat super (en is lekker ook :p)
Door Cis
Nou, het ei is gelegd hoor  ;D ik heb n Bomann droogautomaat besteld  :biggrin2:
Vanaf morgen achter de voordeur liggen  8) en alvast eens wat inslaan....

Kun je ook bevroren zaken in de droger doen? Bevroren kipfilet snijd makkelijk, kan ik het dan halfbevroren meteen in de droger frotten? Het duurt wrs langer voordat het droog is...
Heeft vast al iemand geprobeerd  :D
Door Martine-Tom
Cis schreef: Nou, het ei is gelegd hoor ;D ik heb n Bomann droogautomaat besteld :biggrin2:
Vanaf morgen achter de voordeur liggen 8) en alvast eens wat inslaan....

Kun je ook bevroren zaken in de droger doen? Bevroren kipfilet snijd makkelijk, kan ik het dan halfbevroren meteen in de droger frotten? Het duurt wrs langer voordat het droog is...
Heeft vast al iemand geprobeerd :D
Ik doe er wel eens bevroren spul in, meestal laat ik hem dan gewoon een uurtje zo staan zodat het ontdooit is en dan zet ik hem pas aan.

Ik ga kalkoen, runder en lamshart drogen straks en dat doe ik ook zo, snij het halfbevroren in plakken straks en dan rond 5 uur zet ik hem aan.
Door Cis
Grrrr, krijg net email dat mijn Bomann pas in week 36 weer leverbaar is :censored2: :nerves: :tickedoff: Ja, dat is pas in september  :o  :o :censored2:
Getver, daar word mijn humeur niet zonniger van  :'(
O well... wat in het vat zit enzo...
Door Bien
wolfdolf schreef: Bomann is net aangekomen.

Als ik er kalfshartreepjes in leg, moet ik dan al het vet eerst wegsnijden of maakt dat niet uit?
vet droogt niet, dus verwijderen.
Door Bien
Cis schreef: Grrrr, krijg net email dat mijn Bomann pas in week 36 weer leverbaar is :censored2: :nerves: :tickedoff: Ja, dat is pas in september :o :o :censored2:
Getver, daar word mijn humeur niet zonniger van :'(
O well... wat in het vat zit enzo...
aximax?

factory prices ofzo verkoopt ze ook, daar proberen en aximax annuleren?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door