Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Truus
Elly schreef: Even een vraag, misschien heb ik iets gemist. Waarom geven jullie toevoegingen aan de honden? Als je goed barft (dus veel afwisselt) of kvv voert waarom dan die toevoegingen? Ik geef mijn hond Carnibest en af en toe borage-olie of visolie, dat is toch voldoende?
Ja hoor, dit is voldoende, mits de hond/kat iets nodig heeft ter ondersteuning van de gezondheid.
Door diana
ik geef het lady , omdat ze spondylose heeft
doe gewoon dr bek pen en dan ff achter in dr keel
en weg
doe ik bij mijn reu ook
nooit gezeur
Door Truus
Bij het kruitvat heb ik Glucosamine pillen gekocht. Timo weegt 12 kilo. Hoeveel zou ik mogen geven?

Van verschillemde merken, verschilt de samenstelling nogal heb ik gezien. Is dit een goed product of zeggen jullie van....had maar die andere gekocht :-\?

Timo wordt steeds stijver en springt niet meer zo gemakkelijk in de auto. Na de wandeling van Zondag was het behoorlijk erg :(
Laatst gewijzigd door Truus op di 14 dec 2004, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Angelique
Elly schreef: Even een vraag, misschien heb ik iets gemist. Waarom geven jullie toevoegingen aan de honden? Als je goed barft (dus veel afwisselt) of kvv voert waarom dan die toevoegingen? Ik geef mijn hond Carnibest en af en toe borage-olie of visolie, dat is toch voldoende?
Voor sommige van mijn honden zou Cb alleen al voldoende zijn en zou ik jouw borage-en visolie ook overbodig kunnen noemen. Ondanks goede voeding kan het toch gebeuren dat een hond last van zijn gewrichten krijgt (want daar gaat het om in dit topic) zij het door leeftijd, zij het door trauma en/of erfelijke aanleg. Het toedienen van een supplement die deze klachten kan laten afnemen, c.q. de kans op kan verminderen is dan ook geen overbodige luxe.
Het hoofdbestanddeel van deze supplementen vind je in de benodigde hoeveelheden in geen enkele voeding of dieet terug. Vandaar dat supplementeren soms noodzaak is.
Door Angelique
Truus schreef: Bij het kruitvat heb ik Glucosamine pillen gekocht. Timo weegt 12 kilo. Hoeveel zou ik mogen geven?

Van verschillemde merken, verschilt de samenstelling nogal heb ik gezien. Is dit een goed product of zeggen jullie van....had maar die andere gekocht :-\?

Timo wordt steeds stijver en springt niet meer zo gemakkelijk in de auto. Na de wandeling van Zondag was het behoorlijk erg :(
Wat is de aanbevolen hoeveelheid die aangegeven staat?
Door Truus
Angelique schreef: Wat is de aanbevolen hoeveelheid die aangegeven staat?
De hoeveelheid voor mensen is, 2 a 3 keer daags.

Per tablet is het 750 mg Glucosaminesulfaat.
Door Truus
Truus schreef: De hoeveelheid voor mensen is, 2 a 3 keer daags.

Of heb jij nog andere ideetjes Angelique? ;)
Door Angelique
Truus schreef: De hoeveelheid voor mensen is, 2 a 3 keer daags.

Dan zou ik 1 tablet per dag geven (als ik een Timo had)
Een bopper zou ik er 2 geven.
Door 202spots
Hi Truus,meestal word er aan de honden 1 tablet per dag gegeven.
Duurt wel 'n maand of 2n voordat je ziet of 't helpt,dus gewoon blijven geven.
Door Truus
Angelique schreef: Dan zou ik 1 tablet per dag geven (als ik een Timo had)
Een bopper zou ik er 2 geven.
O.K. Bedankt :-* en er is maar één Timootje en die is van ons :P ;D
Ik ga het eerst zo proberen en anders klop ik wel bij de PrimeValfan(aat) aan ;)!
Laatst gewijzigd door Truus op di 14 dec 2004, 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
202spots schreef: Hi Truus,meestal word er aan de honden 1 tablet per dag gegeven.
Duurt wel 'n maand of 2n voordat je ziet of 't helpt,dus gewoon blijven geven.
Goed dat je het zegt Dory ! Dus gewoon even volhouden ;)
Door Lizzy
Ik denk dat vooral de dosering belangrijk is. Dit is wat Whole Dog Journal voor doseringen voorschrijft:

Daily dosages glucosamine:

• Dogs 5-20 pounds: 250-500 mg
• Dogs 20-45 pounds: 500 mg
• Dogs 45-90 pounds: 1,000 mg
• Dogs more than 90 pounds: 1,500 mg

Use chondroitin supplements in the following daily dosages:

• Dogs less than 80 pounds: 900 mg
• Dogs more than 80 pounds: 1,800 mg
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door