Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door TMG1961
[quote="Irish"]
ZO mijn topic heeft een ''staartje'' gekregen van 26 pagina's  :biggrin2:
Misschien is de vraag al is gesteld.. maar kan je een bomann uitbreiden met meer schijven?
Normaal gesproken heb je per bomann 5 plastic schijven/plateau's hoe je het noemen wilt.
Maar kan je je dat uitbreider? Dat je dus alsnog maar 1 bomann aan hoeft te zetten maar je dus wel meer vlees kan drogen?
Of gaat het droogresultaat dan achteruit?
[/quote]

Dat kan maar je bent volgens mij goedkoper uit als je een nieuwe bomann koopt
[quote="TMG1961"]
Dat kan maar je bent volgens mij goedkoper uit als je een nieuwe bomann koopt
[/quote]
Dacht ik ook eens ergens tegen gekomen te zijn.  Per schijf betaal je méér dan 5 euro.  Als je dan bedenkt dat je gewoon een nieuwe boman koopt: heb je 5 extra schijven én een reservemotortje voor de 25 euro.
zelf ook nog gelezen dat e rmensen zijn die bvb de bodem van zo een schijf weghaalden zodat er dikker e zaken ook gedroogd konden worden.
Door Xada
Veerle-scrappyToo schreef: zelf ook nog gelezen dat e rmensen zijn die bvb de bodem van zo een schijf weghaalden zodat er dikker e zaken ook gedroogd konden worden.
Dan lijkt me het goedkoper om van bv. ijzer even een ring te buigen die op de schijven past. Je kunt dan zelf ook bepalen hoe hoog je die wil hebben.
Ik heb trouwens zelf ook net een bomann gekocht en hij bevalt mij uitstekend.
Door Irish
Ok thanks Tamara.

Ik heb net van dat mooie paardenvlees van Sietie gedroogd en klopt het dat gedroogd paardenvlees erg donker opdroogd?
Heb haast het idee dat het verbrand is.. :-X :-[ Tis wel mooi kurkdroog geworden :)
Kan dat.. vlees zo droog drogen dat het verbrand? :-X
Zal proberen er straks een foto van te maken..
Paardenvlees wordt inderdaad heel erg donker als het droogt, dus maak je geen zorgen ;)
Al het verbrand was, had je dat echt wel geroken.

Paardenvlees is bijna zwart als het door en door droog is 8)
Door Irish
Anthraciet schreef: Paardenvlees wordt inderdaad heel erg donker als het droogt, dus maak je geen zorgen ;)
Al het verbrand was, had je dat echt wel geroken.

Paardenvlees is bijna zwart als het door en door droog is 8)
Ik wou net vragen, ''het is bijna zwart hoor, weet je het zeker?''
Gelukkig maar, ben namelijk allergisch voor iets weggooien, zeker mooi gedroogd vlees :)
Door orinake
Irish schreef: Ok thanks Tamara.

Ik heb net van dat mooie paardenvlees van Sietie gedroogd en klopt het dat gedroogd paardenvlees erg donker opdroogd?
Heb haast het idee dat het verbrand is.. :-X :-[ Tis wel mooi kurkdroog geworden :)
Kan dat.. vlees zo droog drogen dat het verbrand? :-X
Zal proberen er straks een foto van te maken..
Hier zit paard altijd zwart als het gedroogd is ;)
Het is zowiso heel donker vlees, dus is het normaal dat het bijna zwart ziet ;)
Door golfje
Trouwens ik had nog een vraagje, toen ik laatst had gedroogd en alles klaar was lagen er onderin de bak redelijk wat vliegen (dood dus) Het vlees zag er goed uit en ruikt prima. Nu is mijn vraag: kan dit kwaad? Kan ik de vliegen ook geven om op te eten?
Door Nynke
Veerle-scrappyToo schreef: zelf ook nog gelezen dat e rmensen zijn die bvb de bodem van zo een schijf weghaalden zodat er dikker e zaken ook gedroogd konden worden.
Dat is volgens mij niet gebeurd bij schijven van de Bomandroger. Ik heb het zelf wel gedaan, maar ik heb een andere droogmachine, met veel plattere schijven :)
Door millyckk
golfje schreef: Trouwens ik had nog een vraagje, toen ik laatst had gedroogd en alles klaar was lagen er onderin de bak redelijk wat vliegen (dood dus) Het vlees zag er goed uit en ruikt prima. Nu is mijn vraag: kan dit kwaad? Kan ik de vliegen ook geven om op te eten?
Ben wel benieuwd of je dingen hebt gedroogd die vrij dik waren: pasten de schalen niet goed op elkaar? Heb hier wel last van nieuwsgierige vliegen,maar die komen er echt niet doorheen en heb dus ook nog nooit vliegen IN de droger gehad.
De dikste zaken die ik droog zijn overigens kippennekken en daarvoor hoef ik de schalen tot nu toe niet te "verbouwen" alhoewel dat met de Bomann wel makkelijk kan.
Door Lonaa
golfje schreef: Trouwens ik had nog een vraagje, toen ik laatst had gedroogd en alles klaar was lagen er onderin de bak redelijk wat vliegen (dood dus) Het vlees zag er goed uit en ruikt prima. Nu is mijn vraag: kan dit kwaad? Kan ik de vliegen ook geven om op te eten?
Sally vangt hier vliegen uit de lucht, en ze doet het prima! ;)

Ik heb trouwens ook nog nooit vliegen in de droger gehad.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door