Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door wennepen
Max dankzij Dorit weer helemaal topfit. Max heeft een versleten rugwervel en daar omheen heeft zich kalk afgezet. Hij zou de rest van zijn leven pijnstillers moeten slikken omdat opereren niet zou kunnen. Hij ging op een gegeven moment steeds slechter lopen en kreeg daarom steeds meer pijnstillers tegen de pijn. Dit was niet wat wij wilden voor Max, hij mocht absoluut niet lijden en de dosis pijnstillers werd alleen maar hoger, maar Max bleef heel slecht lopen, zakte helemaal in met zijn heup. Via een tip van iemand kwam ik bij dorit terecht.

Eerst moest Max een stuk lopen, zodat ze kon kijken naar zijn bewegingen, hij liep heel erg stijf, toen naar binnen en voelde ze aan al zijn wervels, de wervels die niet goed stonden werden gelijk goed gezet, er stonden veel wervels niet goed, hoe dit nu is gekomen dat blijft een raadsel, want van zijn verleden is helaas niks bekend.

Na de eerste behandeling mocht max een week lang, 5 keer per dag 15 minuten rechtlijnig lopen, mocht niet in de auto springen, mocht s'nachts niet meer op de bank slapen, mocht geen trappen lopen, niet spelen, hij mocht gewoon even geen rare bewegingen maken. Na die eerste week mocht max 5 keer per dag 20 minuten lopen. En toen weer terug naar Dorit, al zijn wervels stonden nog perfect op hun plaats, dus daar waren we erg blij om, max mocht nu langzaam aan weer steeds meer gaan doen, na een maand zijn we weer terug gegaan, nou max was een hele andere hond geworden, hij liep weer goed, zonder pijnstillers, hij kwispelde weer bij het uitlaten, hij wilde weer spelen, hij was aan het rennen, hij voelt zich super. In april 2004 had hij zijn laatste controle, alles stond nog perfect, gelukkig, hij kan nu echt alles weer doen.

Zo even een zeer positief verhaal over dorit, zonder Dorit had Max nu niet meer geleefd, ook al gaat het niet over een sportkeuring bij haar, maar een gewone controle, Dorit heeft ons leven echt positief veranderd!!
Laatst gewijzigd door wennepen op do 11 nov 2004, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ine
petrap schreef:

Ik ben eens gaan zoeken op internet naar LPC en op de website van Dierenkliniek Ermelo las ik dat "de diagnose in een vroeg stadium met röntgendiagnostiek nauwelijks is te stellen, in een licht gevorderd stadium kan een waarschijnlijkheidsdiagnose gesteld worden" en "met behulp van atroscopie is de diagnose zeker te stellen". Heb je eigenlijk voor het maken van foto's een verwijzing van je d.a. nodig??? Mijn eigen d.a. maakt geen foto's.
Je kunt bij verschillende artsen ED- foto's laten maken. In Zeist zit Nico Dijkshoorn. Geen idee, waar je woont, maar je zou eens bij hem kunnen informeren.
Laatst gewijzigd door ine op do 11 nov 2004, 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door petrap
[quote author=Ine
Je kunt bij verschillende artsen ED- foto's laten maken. In Zeist zit Nico Dijkshoorn. Geen idee, waar je woont, maar je zou eens bij hem kunnen informeren.
[quote][/quote]

Ik woon in Voorburg (bij Den Haag). Ik neem aan dat Dr How in Den Haag dan de dichtst bij zijnde is. Daar ben ik destijds ook geweest, toen Viento met 9 maanden last kreeg van groeipijnen.
Door petrap
Helen schreef:

Iets zal ze idd ook wel goed doen, maar losse botstukjes voelen????? Sorry, maar je kan er gif op innemen dat je bedrogen bent..
Nou, laten we maar hopen dat ze ongelijk heeft, want ik heb natuurlijk liever een hond ZONDER lpc dan MET lpc! Ik heb 29 november de volgende afspraak en zal haar diagnose nog eens bespreken en hoe dat zit met foto's maken enzo. Wordt vervolgd!
Door qyan
petrap schreef: [quote author=Ine

Ik woon in Voorburg (bij Den Haag). Ik neem aan dat Dr How in Den Haag dan de dichtst bij zijnde is. Daar ben ik destijds ook geweest, toen Viento met 9 maanden last kreeg van groeipijnen.
How is duur met ED foto's :o te duur zelfs
Door qyan
Uhm, rondom Den Haag is niets goedkoop ;D
Ik heb ook alles bij How laten rontgenen hoor, maar hoorde na afloop prijzen van voorbij de randstad en dergelijke, meid wat een verschil, zat soms een verschil van 120 euro tussen ;)
Dat verrijd je dan zelfs niet aan benzine/ diesel of wat je rijd!

Qyan geeft een lebber :P terug
Laatst gewijzigd door qyan op do 11 nov 2004, 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door petrap
qyan schreef: Uhm, rondom Den Haag is niets goedkoop ;D
Ik heb ook alles bij How laten rontgenen hoor, maar hoorde na afloop prijzen van voorbij de randstad en dergelijke, meid wat een verschil, zat soms een verschil van 120 euro tussen ;)
:o :o :o Nou, goed om te weten dat een vergelijkend prijswarenonderzoek geen kwaad kan!
Door Lupa
wennepen schreef: Max dankzij Dorit weer helemaal topfit. Max heeft een versleten rugwervel en daar omheen heeft zich kalk afgezet. Hij zou de rest van zijn leven pijnstillers moeten slikken omdat opereren niet zou kunnen. Hij ging op een gegeven moment steeds slechter lopen en kreeg daarom steeds meer pijnstillers tegen de pijn. Dit was niet wat wij wilden voor Max, hij mocht absoluut niet lijden en de dosis pijnstillers werd alleen maar hoger, maar Max bleef heel slecht lopen, zakte helemaal in met zijn heup. Via een tip van iemand kwam ik bij dorit terecht.

Eerst moest Max een stuk lopen, zodat ze kon kijken naar zijn bewegingen, hij liep heel erg stijf, toen naar binnen en voelde ze aan al zijn wervels, de wervels die niet goed stonden werden gelijk goed gezet, er stonden veel wervels niet goed, hoe dit nu is gekomen dat blijft een raadsel, want van zijn verleden is helaas niks bekend.

Na de eerste behandeling mocht max een week lang, 5 keer per dag 15 minuten rechtlijnig lopen, mocht niet in de auto springen, mocht s'nachts niet meer op de bank slapen, mocht geen trappen lopen, niet spelen, hij mocht gewoon even geen rare bewegingen maken. Na die eerste week mocht max 5 keer per dag 20 minuten lopen. En toen weer terug naar Dorit, al zijn wervels stonden nog perfect op hun plaats, dus daar waren we erg blij om, max mocht nu langzaam aan weer steeds meer gaan doen, na een maand zijn we weer terug gegaan, nou max was een hele andere hond geworden, hij liep weer goed, zonder pijnstillers, hij kwispelde weer bij het uitlaten, hij wilde weer spelen, hij was aan het rennen, hij voelt zich super. In april 2004 had hij zijn laatste controle, alles stond nog perfect, gelukkig, hij kan nu echt alles weer doen.

Zo even een zeer positief verhaal over dorit, zonder Dorit had Max nu niet meer geleefd, ook al gaat het niet over een sportkeuring bij haar, maar een gewone controle, Dorit heeft ons leven echt positief veranderd!!

dat het bij je hond het probleem is op gelost ben ik blij.
Maar bij de hond waar ik het over had ging ook een tijdje goed en dan was het weer raak, dus weer de werfelkolom recht zetten en het ging weer goed, alleen is de grote vraag waarom is de wervelkolom schijf? volgens mij omdat de hond compenseerd!!! dus moet naar de oorzaak gezocht worden.
Als ik het zo hoor behandel ze alle honden het zelfde.
Nou ik weet het niet.
Door geer
Ik ken Dorit niet persoonlijk, ben ook nooit bij haar geweest, dus daar kan ik niet over oordelen. Wel weet ik dat er in de praktijk redelijk veel mensen komen die wel bij haar lopen/gelopen hebben en die zijn meestal erg enthousiast.
Door wennepen
author=Lupa link=board=8;threadid=7634;start=30#msg204281 date=1100182650]

dat het bij je hond het probleem is op gelost ben ik blij.
Maar bij de hond waar ik het over had ging ook een tijdje goed en dan was het weer raak, dus weer de werfelkolom recht zetten en het ging weer goed, alleen is de grote vraag waarom is de wervelkolom schijf? volgens mij omdat de hond compenseerd!!! dus moet naar de oorzaak gezocht worden.
Als ik het zo hoor behandel ze alle honden het zelfde.
Nou ik weet het niet.
Max is nu ruim een jaar geleden bij Dorit geweest en sinds die tijd staat zijn wervelkolom goed, je krijgt van Dorit speciale regels opgelegd waar je je dus erg goed aan moet houden, dus alleen rechtlijnig lopen, geen trappen laten lopen, in het begin maar zoveel minuten een paar keer per dag, omdat de spieren al een lange tijd op een bepaalde manier staan moet je er heel voorzichtig mee omgaan zodra je hond is rechtgezet omdat je anders de kans hebt dat door de sterkte van de spieren alles in zijn oude vorm terug schiet, wij hebben die instructies gewoon goed uitgevoerd en het is helemaal goed gegaan, hij rent, vliegt doet alles weer dankzij Dorit. En waarom die wervelkolom scheef is, dat weet ik niet, maar hij kan een keer raar gevallen zijn of iets dergelijks, de oorzaak ligt dan toch in het feit dat de wervels verkeerd staan en je hond er dus last van heeft, zet je de wervels weer zo als ze horen dan los je toch de oorzaak op, lijkt mij!!
Ben je zelf wel een keer bij Dorit geweest als ik vragen mag, wie zegt dat ze ze hetzelfde behandeld, ze laat je buiten lopen met je hond om te kijken hoe hij loopt en gaat dan kijken of alle wervels goed zitten, dat is logisch dat ze dat bij elke hond doet want daar kom je voor om te kijken hoe zijn wervels staan en of zij er achter kan komen wat er met jou hond is.

Wat iedereen ook zegt, Dorit is echt een topper voor mij en Max, zonder Dorit hadden we max in laten slapen een jaar geleden en nu heeft ie weer zoveel plezier in het leven, vind het jammer dat er nu veel negatiefs wordt geschreven over haar, ik ben super blij met haar
Laatst gewijzigd door wennepen op do 11 nov 2004, 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
Hoi Wendy, ik heb aan je bericht wat moeten veranderen want er was iets mis gegaan met het quoten waardoor het systeem uit z'n voegen liep.
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 11 nov 2004, 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door wennepen
Lizzy schreef: Hoi Wendy, ik heb aan je bericht wat moeten veranderen want er was iets mis gegaan met het quoten waardoor het systeem uit z'n voegen liep.
Bedankt had ook door dat er iets niet goed ging!
Door ine
Wendy, het hele verhaal van Joop is te lezen, daar is geen letter van verzonnen. Ik zeg ook niet, dat je niet moet gaan, alleen, dat je je eigen gezond verstand en je gevoel moet meenemen, als je gaat! Voor Joop was het dus echt onzin! Sorry, ik vind de gloriaverhalen ook leuker, zeker voor mijn portemonnee!
Ik ben heel blij voor jullie!
Laatst gewijzigd door ine op do 11 nov 2004, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door