Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door MarijeEnBoomer
Angelique schreef: Ga je over de brug? Daar moet je namelijk zelf naar binnen gaan om je hond aan te geven. Je kan er ook voor kiezen om gewoon door te rijden, er staat verder geen hond te controleren. Op boten kom je langs mensen en is de kans groter dat ze je papieren controleren.

Ik heb Angels drie dagen voor vertrek die pil in laten geven en zij heeft er geen last van gehad.
ik ga met dr brug :)
maar wat gebeurd er als je bij noorwegen (waar we ook heen gaan bij de grens komt :-\) of als ze je toch checken op de brug :-\
Door Angelique
MarijeEnBoomer schreef: ik ga met dr brug :)
maar wat gebeurd er als je bij noorwegen (waar we ook heen gaan bij de grens komt :-\) of als ze je toch checken op de brug :-\
Oeps, Noorwegen weet ik niet, daar kom ik nooit. Stop dan die pil er maar gewoon in :-\
Door Esther Q
Dr zijn nauwelijks grensposten tussen zweden en noorwegen, zeker niet bij binnendoorroutes. Ik denk dat ze ook bij grensposten geen controles houden en dat je zelf het initiatief moet nemen. Ik zou de gok wel durven wagen, maar uiteindelijk rijdt het waarschijnlijk het rustigst als alles gewoon goed geregeld is. Je hoeft maar net die ene 'verkeerde' persoon te treffen.
Door hamada
Wij zijn ook maar weinig gecontroleerd bij de brug, maar het viel me op dat ALS er gecontroleerd wordt, er vooral naar de ontworming en de datum daarvan wordt gekeken. De titerverklaring en de entingen werden niet bekeken. En de hond zelf kreeg ook geen aandacht :-\
Volgens mij is, ondanks de niet intensieve controle, Zweden op dit moment nog wel erg streng mocht een hond niet aan de voorwaarden voldoen qua papieren, ik zou het er dus niet op gokken. Lijkt me erg vervelend als je zonder hond verder moet ???
Bij ons valt het me op dat de honden de Milbemax die ze krijgen voor we naar Zweden gaan opvallend goed verdragen, beter dan andere middelen die ze in het verleden wel eens kregen.
Door Bien
pilletje in een bolletje doen..dierenarts laten geven... bolletje laten poepen... pilletje niet in de maag/darmen hond geen buikpijn.. pilletje is er wel ingegaan... maar hoe.. dat staat nergens hehehehe

nee grapje... met 2 dagen ben je met een camper in Zweden... geef d'r preventief wat Okugest ofzo? zou dat niet helpen...??
Door Bien
o,ja mijn ervaring... nog nooit de hond aangeven ( in de tijd dat ik met mijn ouders meeging) en nog nooit ergens controle gehad...niet in noorwegen en niet in zweden...

(mijn ouders zijn minstens 15 x in zweden/noorwegen geweest..)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door