Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Nog zo'n voorbeeld:

Op de boerderij waar we Pallas hadden staan lag er een dooie jongvolwassen uil.
De boer wou hem meteen in de mesthoop begraven voordat de kinderen thuis zouden komen. Ik heb behoorlijk moeten praten om hem uit te leggen dat het een héél mooie gelegenheid was voor de kinderen om een uil aan te raken, rustig te bekijken en te zien wat een prachtige dieren het zijn. Zeker als je het samen doet en er een stuk uitleg bij geeft over het dier is het echt niet eng. Vleugels uitstrekken, kwauwen laten bekijken en voelen enz.

Goed handen wassen erna of desnoods anders met plastic handschoenen aan ofzo. Laat ze alsjeblief ontdekken hoe mooi de natuur in elkaar steekt. Daar kan geen boekje met plaatjes en geluiden tegen op.
[quote="pallas"]
Nog zo'n voorbeeld:

Op de boerderij waar we Pallas hadden staan lag er een dooie jongvolwassen uil.
De boer wou hem meteen in de mesthoop begraven voordat de kinderen thuis zouden komen. Ik heb behoorlijk moeten praten om hem uit te leggen dat het een héél mooie gelegenheid was voor de kinderen om een uil aan te raken, rustig te bekijken en te zien wat een prachtige dieren het zijn. Zeker als je het samen doet en er een stuk uitleg bij geeft over het dier is het echt niet eng. Vleugels uitstrekken, kwauwen laten bekijken en voelen enz.

Goed handen wassen erna of desnoods anders met plastic handschoenen aan ofzo. Laat ze alsjeblief ontdekken hoe mooi de natuur in elkaar steekt. Daar kan geen boekje met plaatjes en geluiden tegen op.

[/quote]

De volgende keer de uil in de vriezer en ff bellen met Naturalis in Leiden, die doen een moord voor dooie vogels mits vers  ;)
[quote="Envie"]
Lamsvlees, vroeger vond ik dat afschuwelijk !!!
Tot ik een (groot !)  weiland vol rammetjes tegen kwam die elkaar tot bloedens toe stonden te rammen.
Toen kwam ik tot inkeer.... :-\
[/quote]
Ieder levend wezen heeft een goede en een negatieve kant. :)
Ik vind het zelf ook niets, maar das meer omdat ik een mietje ben !
Maar wel knap hoor dat je hond dat zo eff opeet !
Hier weten ze al niet wat ze met een kuiken moeten !!  :P
En als het jou bevalt, gewoon doen toch !
De meeste mensen staan voortaan veel te ver van de natuur af. Ze kennen vlees alleen nog maar van de plastic bakjes, lekker hygiënisch verpakt.
Of je een dier nu in zijn geheel voert, of hem eerst van zijn velletje ontdoet, en dan in brokken van een kilo in plastic wikkelt, ik zie het verschil niet.

Wat niet wil zeggen dat ik het zelf zou doen hoor. Mijn maag protesteert toch echt behoorlijk bij iets dat er nog te aaibaar uit ziet.
Maar ook ik koop gewoon mijn vlees, voor mezelf en voor de hond. En ik weet goed waar dat vandaan komt.

Ik vind het inderdaad erg jammer als dieren onnodig naar de destructie gaan. Dan is het toch wel fijn te weten dat er nog een doel voor is.
He?
Wat heeft dat er nu weer mee te maken?
Vind jij dan dat het er in het slachthuis diervriendelijker en respectvoller aan toegaat dan dit?  Vind jij het machinaal uiteenhalen van een dier en enkel de beste stukken gebruiken, dan eervoller dan in zijn geheel te dienen? 
[quote="haba"]
en als nu jou mooie weimaraner sterft en hij wordt in een safaripark neergegooid tussen de leeuwen en hij wordt volledig uit elkaar getrokken , en die fotos komen hier te staan????
[/quote]

Wat voor punt probeer je hiermee nu te maken?? Of probeer je een discussie op gang te krijgen?....Dan nodig ik je uit dit via een PB verder te doen. Want ik kan me niet voorstellen dat jij en ik het dan eens gaan worden en die discussie hoef ik dan niet in het openbaar te voeren, ongeacht wat jij daar van vindt.

Just to remind you...het vlees in de winkelschappen zag er ook ooit zo uit (voorzet voor discussie achter de coulissen bij deze gegeven)

Edit; Zag inmiddels dat je in en slachthuis werkt, dus bovenstaande is je al wel bekend......vertel me dan maar gewoon wat het doel van de opmerking is.
Laatst gewijzigd door jara op di 20 dec 2011, 01:50, 1 keer totaal gewijzigd.
ik heb al een paar x mee gelezen in het topic hier.
ik vind het eigenlijk niet zo raar , dat jara een heel lammetje krijgt.
of we nu een kwartel geven in zijn vel.
of een heel konijn in zijn vel. of zoals ik van morgen nog een foto van een hondje zag , die een hele haas gevonden had , en die heeft op mogen eten van zijn baasje. die foto`s staan hier toch ook ?
dit is toch het zelfde.
en indd , als we van slagerij west lamsnippers kopen , is toch het zelfde ?
dat niet iedereen hier tegen bestand is , dat kan ik nog in komen , maar om nou te vragen , wat de baas van jara ervan zou vinden , als hij in een dieren tuin gegooid werd , en dan ook verslonden word , daar zie ik de heil niet van om dat te vragen ?
wou me er eigenlijk niet mee bemoeien hihi , iedereen mag zijn hond geven wat hij wil , het beestje is immers toch al dood.
maar kon me nu nie meer bedwingen , om toch mijn mening te geven hoe ik er over denk :D
Dat is kanibalisme!
Dat vind toch niemand goed?
Wij zijn er ook tegen dat runderen diermeel van runderen krijgen! En dat is nog logisch want het zijn planteneters, maar ook kippen kippenvlees geven is gewoon ziek.
Dat doe je toch gewoon niet?

Ik zie echt niet in wat dat te maken heeft met een lammetje, dat toch duidelijk een voedseldier voor de hond is?
Wat is het grote verschil nu met een biefstuk dan?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door