Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door miss_d
Ik ga eens kijken bij Animax, ik word enthousiast van jullie verhalen! Wil alleen wel een week of 6 vooruit kunnen, dus moet dan wel een wat zwaardere machine nemen hoor ik al.

De kat is sinds vrijdag weer thuis, hij at niet bij de dierenarts en was ontzettend boos en verdrietig. Hier thuis ging het vrij snel beter, maar hij is nog niet 100%. Hij gaat terug voor deel 2 van de behandeling; we gaan de penispunt amputeren, omdat deze vrij smal is en een bron van ontstekingen en deze ellende. Hij doet het zo slecht, geestelijk, en het kan nog een keer gebeuren, ondanks ander voer, we willen dit niet meer. Hij is er nu zonder enige lichamelijke schade vanaf gekomen, de nieren zijn perfect, alle andere waardes ook, het is niet zeker dat we de derde keer weer zo'n mazzel hebben.

Maar eerst nog een beetje opknappen :)
Door mirdj
Hier ook een geamputeerde kater, maar dat was omdat hij in een week tijd 3x verstopt heeft gezeten (gelukkig allemaal bij de DA). Hij bleek wel schade te hebben aan de urinebuis en de da was bang dat ze het niet gehecht zou krijgen. Gelukkig lukte dat bij de laatste poging wel, ik wil niet weten of hij er nog was geweest als het niet was gelukt. Hij was binnen de kortste keren weer helemaal zichzelf en op 1 of 2x blaasontsteking na heeft hij nooit meer problemen gehad. Sinds ze op vers staan zijn ze ook allebei gruisvrij.

Wat het malen betreft, als je de molen tussendoor genoeg rust geeft zodat hij af kan koelen kan je met deze molen ook makkelijk voor 6 weken malen. Je moet alleen niet te enthousiast van start gaan ;) Als ik nu hoor dat Natascha in 1,5 uur 10 kilo maalt, dat zou voor mij voor ongeveer 5 weken zijn. Met de handmolen ben ik met 4 kilo al gauw een uur of 3 bezig (inclusief mengen en porties maken) en dat komt iedere 2 weken weer terug. Ik kan dus niet wachten tot mijn molen er is. Ik hoop dat hij morgen wordt verstuurd, dan heb ik hem pas vrijdag, maar kan ik in het weekend lekker aan de slag.
Door mirdj
De molen is vandaag verstuurd  :D Hopelijk is de buurvrouw thuis en weer zo vriendelijk om hem voor me aan te nemen. Van het weekend even wat lekkers of een bloemetje langs brengen want ze had gisteren ook de krabpaal al aangenomen.
Door mirdj
Waarom heb ik niet gelijk een elektrische molen genomen? Heerlijk om in ongeveer 1,5 uur weer 4 kilo kant en klaar te hebben.

De mannen vinden alleen het lawaai van de molen niets en nemen snel de benen. Is wel weer beter voor mij want dan lopen ze tenminste ook niet in de weg.
Laatst gewijzigd door mirdj op za 04 jun 2011, 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door mirdj
Het is gewoon leuk om nu de porties klaar te maken. Het is nu gewoon wachten tot alles is ontdooit en gaan met die banaan :D Fazantkarkas gaat goed, maar is wel het max wat hij aan kan. Kwartel, eend en konijn (karkas) zijn geen probleem. Kipkarkas zal ook wel geen probleem zijn, dat is zachter als konijn.

Met de handmolen zag ik er best tegen op om weer te moeten gaan malen, daar heb ik nu geen probleem meer mee.
Door mirdj
Sterker nog het zijn een 2, 3 en 5 mm schijf die bij de bomann zitten. Ik heb nu de 5mm erop zitten en dat gaat super, maar eigenlijk wil ik een grotere schijf. Ik heb al gezocht maar ze zijn bijna niet te vinden. Ik heb er eentje gevonden (je moet trouwens zoeken op clatronic) op de duitse ebay, maar die verstuurd niet naar nederland. Verder heb ik nog geen andere schijven gevonden, maar met de 5mm gaat het ook super.
Door El budha
Vandaag de parelhoen in stukjes door de vleesmolen gedaan, het ging fantastisch. Heb een mooi maaltje gemaakt voor de katten.
Normaal barfen ze allemaal maar de parelhoen willen ze niet "heel" eten en gemalen gaat perfect.
Door flin
[quote="mirdj"]
Sterker nog het zijn een 2, 3 en 5 mm schijf die bij de bomann zitten. Ik heb nu de 5mm erop zitten en dat gaat super, maar eigenlijk wil ik een grotere schijf. Ik heb al gezocht maar ze zijn bijna niet te vinden. Ik heb er eentje gevonden (je moet trouwens zoeken op clatronic) op de duitse ebay, maar die verstuurd niet naar nederland. Verder heb ik nog geen andere schijven gevonden, maar met de 5mm gaat het ook super.
[/quote]

kun je de kleine snijschijf niet (laten) uitboren?
zodat de gaten groter worden dan de 5?

'k had hier tot voor kort  ::) ook 'n elektrische molen ... die binnenkant was dus van een soort plastiek, en alle radartjes wisten niet hoe snel ze naast elkaar moesten grijpen (ipv in elkaar)  >:(

nu een oud alexander handwerk-molentje, voor 10 euri, maar idd veel werk  :-[
Door flin
[quote="El budha"]
Er is iemand hier op het forum die schijven laat maken door haar vriend. Weet zo gauw niet meer wie het is maar waarschijnlijk wel terug te vinden met de zoekfunctie.
[/quote]

Cindy de wolf idd,
't lijkt mij makkelijker om 'n bestaande snijschijf (die je niet gebruikt) aan te laten passen, dan om 'n nieuwe te laten maken,
maar geen idee  ;)
Door miss_d
Ik wilde jullie graag nog even een update geven: het gaat helemaal perfect met meneertje sinds de amputatie en dan met name sinds de kap eraf is, want o o, wat was 'ie boos! Hij is weer helemaal zichzelf, opgelucht dat het plassen zo makkelijk gaat en wij zijn natuurlijk blij dat 'ie er zo gezond vanaf is gekomen :)

Zelf malen moet helaas nog even wachten, ik ben zelf gevallen en heb daarbij mijn pink geblesseerd, dus dit soort dingen kan ik voorlopig niet aanhalen jammer genoeg, maar het geeft wel tijd veel lekkers van Lupa te proberen ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door