Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Femke
#201178
Hoihoi

Eén van de (3, momenteel) katten heeft wat bloed bij de ontlasting. Eerst moet ik er nog achter komen wie dus Oliver is nou beneden bij Paul en Stan en Ninja (kat van de vriend van mijn huisgenote, die logeert) zijn boven.

Ninja is zo'n 5 maanden, zou het wat met wisselen te maken kunnen hebben? Of zijn ze al uitgewisseld op die leeftijd?
Ik heb Oliver meegnomen naar beneden omdat ik hem het meest 'verdacht' vind, hij heeft immers die bult onder zijn buik (die overigens in 2 maanden niets is veranderd, zit er nog steeds op dezelfde manier, plaats etc)

Alledrie katten hebben nog mooie roze slijmvliezen, ze zijn alledrie even actief als altijd en niemand oogt ziek. Kan ook gewoon bij ze aan de buik komen (nouja, stan haalt uit zoals altijd)

ff aankijken dus :-\

heeft iemand ondertussen tips?
Door Lizzy
#201180
Ik geloof niet dat het wat met wisselen te maken kan hebben. Is het helder rood bloed? Is de ontlasting zwart/heel donker?
Door Femke
#201187
Lizzy schreef: Ik geloof niet dat het wat met wisselen te maken kan hebben. Is het helder rood bloed? Is de ontlasting zwart/heel donker?
ontlasting van die kat is een beetje zacht maar niet echt diarree, het bloed is behoorlijk donker (maar nou weet ik niet hoe lang het er al lag, niet langer dan een dag want ik maak iedere dag de bak schoon)

Nien eet brokjes en zakjesvoer, die heeft volgens mij altijd zachte ontlasting, Stan en Oliver Nutro brokjes (ik krijg ze met geen geweld aan de CB, ja een hapje tussendoor, maar ik kan het altijd aan het einde van de dag weggooien :-\)
Door Femke
#201189
Lizzy schreef: Ik geloof niet dat het wat met wisselen te maken kan hebben. Is het helder rood bloed? Is de ontlasting zwart/heel donker?
sorry niet goed gelezen, nee de ontlasting is niet zwart of heel donker
Door Femke
#201428
Nou de ontlasting is zacht, bruin met wat bloed erbij (en dat bloed was donker) aan de buitenkant van de drol :-X :-X sjonge wat een omschrijving :-[ :-[
Laatst gewijzigd door Femke op zo 07 nov 2004, 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#201659
Misschien inderdaad niet verkeerd om erachter te komen welke kat het is. En misschien even wat ontlasting meenemen naar de DA om te laten onderzoeken op wormen?

Sterkte!
Door Femke
#202128
Lizzy schreef: Misschien inderdaad niet verkeerd om erachter te komen welke kat het is. En misschien even wat ontlasting meenemen naar de DA om te laten onderzoeken op wormen?

Sterkte!
Nou ik heb Stan en Oliver ombeurten beneden gehad om op de bak te laten gaan. Zij zijn het geen van beiden en er was wel weer bloed in de (schone) bak dus dan moet het Ninja zijn.
Als wormen de oorzaak zouden zijn van het bloed, moet ik Stan en Oliver dan ook ontwormen? En moet je dan ook wormen in de ontlasting zien?
Door Lizzy
#202129
Wormen hoef je niet met het blote oog te kunnen zien dus daarom raad ik aan mest naar de DA te brengen. Die kan dan met oa een microscoop kijken. Ik weet eigenlijk niet of je alle katten moet ontwormen...
Gebruikersavatar
Door sylvia
#202172
Ik denk dat als er wormen bij 1 dier wordt geconstateerd dat je het beste alles kunt ontwormen want er is toch een gerede kans dat de andere dan ook besmet zijn door die ene
Door Femke
#202476
sylvia schreef: Ik denk dat als er wormen bij 1 dier wordt geconstateerd dat je het beste alles kunt ontwormen want er is toch een gerede kans dat de andere dan ook besmet zijn door die ene
okee komt voor mekaar!!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door