Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Elvira
iemand ervaring met luposan ? Dit is een voedselsuplement waardoor de huid een geur uitscheidt die teken afweert. Ik heb van iemand gehoord met goede ervaringen.
Door Nijl
Elvira schreef: Ik zie dat het maar 4-8 uur werkt, dat betekent dat je elke dag moet behandelen. Mijn honden vinden de etherische olien echt helemaal niets, ze gaan net zo lang wrijven en rollen totdat ze de geur kwijt zijn. Ze hebben ook nog steeds teken (Silverlinde). Ik heb nu iets met gif gekocht (tegen mijn principe, maar er zitten hier zo veel teken).
Silverlinde: ruikt idd heel sterk. Is Senghe ook niet blij mee, en worse: ook me Silverlinde had hij nog 4 teken per dag :( Met Scalibor ook 4 teken/ dag. Ik gebruik nu iets meer dan een maand Advantix, omdat ik zoveel teken toch echt een te groot risico vind. Dat zou een maand moeten werken, maar zolang haalt t hier niet. In de praktijk eerst twee weken zelden of nooit een teek, daarna langzaam weer terug naar 4 per dag :-\
Door pleuntje
Citaat van: Ditte op Mei 17, 2011, 11:49:34
Wij zijn vorige week op vakantie geweest, en het was daar ook raak. Verschrikkelijk! In 1 week wel een stuk of 10 teken
Nu kwam ik dit tegen: http://www.catandogs.nl/anti-vlooien-product.html
Kennen jullie het?

Niemand?
Klinkt interessant. Ik ben ook wel benieuwd of iemand hier ervaringen mee heeft. Op Bandit de laatste week ook veel teken afgehaald. Normaal heeft hij er niet zoveel last van, maar nu loopt het de spuigaten uit.
Door Elvira
Ik heb ook (Tegen mijn principe) Advantix gebruikt. Het duurt eerst zeker 4 dagen voordat het werkt en dan is het na een paar weken al weer uit gewerkt, maar dan hebben ze echt geen teken.
Door tt-tjes
Heeft iemand de laatste tijd nog practic gebruikt? Zo ja, was dit effectief. Van practic weet  ik dat het geen vette vlek geeft en dat de hondjes er geen jeuk van krijgen. Weet alleen niet of het op dit moment ook goed werkt voor de teken invasie die er nu is. Advantix heeft net als pulvex permethrin er in zitten en daar klitten de jongens heel erg van. Wil dus eigenlijk weer practic gaan gebruiken.
Iemand ervaring?
Door petrap
tt-tjes schreef: Heeft iemand de laatste tijd nog practic gebruikt? Zo ja, was dit effectief. Van practic weet ik dat het geen vette vlek geeft en dat de hondjes er geen jeuk van krijgen. Weet alleen niet of het op dit moment ook goed werkt voor de teken invasie die er nu is. Advantix heeft net als pulvex permethrin er in zitten en daar klitten de jongens heel erg van. Wil dus eigenlijk weer practic gaan gebruiken.
Iemand ervaring?
Ik heb nu 1x een pipet van Practic gebruikt. De d.a. had gezegd dat de teken zich wel vastbijten, maar zich niet volzuigen. Nou, dat valt dus vies tegen :(. Als middel tegen teken valt het voor mij af.
Door Nijl
Zijn er nu minder teken? Senghe heeft er iig veel minder. De eerste twee keer Advantix werd de bescherming na tweeënhalve week steeds minder. Gedurende dit pipet echter heeft hij er pas 4 gehad en morgen is de volgende pipet aan de beurt.
Of betekent dat dat 't gif in z'n lijf begint te stapelen  ??? 
Door *Dorothea*
Nijl schreef: Zijn er nu minder teken? Senghe heeft er iig veel minder. De eerste twee keer Advantix werd de bescherming na tweeënhalve week steeds minder. Gedurende dit pipet echter heeft hij er pas 4 gehad en morgen is de volgende pipet aan de beurt.
Of betekent dat dat 't gif in z'n lijf begint te stapelen ???
Ik denk het laatste...
Door Nijl
*Dorothea* schreef: Ik denk het laatste...
da's dan niet fijn :(

dan ga ik iig niet herhalen tot ik weer veel teken zie.
Door pike
Practic gebruik ik niet meer wat het hielp niet. Verleden jaar heb ik voor vakantie Advantix gebruikt maar dat hielp helaas ook niet. Ik ben een beetje uitgepipet  >:(
Door _Sandra_
Natuurlijke middelen helpen hier echt niet, heb al vanalles geprobeert.

Dan maar frontline... helpt erg goed. na 3 keer herhalen is de werking geen 4 weken meer, maar 5-6 weken.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door