Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

[quote="Ditte"]
Omdat dat per kilo verpakt zit. Dan zou ik het langere tijd moeten laten liggen. En wat anders er naast voeren, dus dan heb ik nog iets open staan.
Het lijkt mij niet handig.
Maar het hoeft toch niet élke dag compleet te zijn?
[/quote]

Nee, ik doe het ook zo en dat gaat hier goed. :)

Ik heb een tijdje compleet gevoerd, maar dat werd zoveel werk met meerdere honden en katten.  :biggrin2:

Ik zou alleen nog even naar de maandag kijken, daar geef je alleen maar spiervlees + vis. Ik weet niet of dat goed gaat ivm diarree enzo. :)

Je zou voorlopig op zaterdag een vis of zalmkop kunnen geven, met een eitje ofzo. Een kleine maaltijd.
[quote="Ditte"]
Ja, zoiets had ik ook in mijn hoofd. En dan wil ik op verschillende tijden voeren, zodat ze straks die vast-dag helemaal niet door hebben  ;)
[/quote]

Daar heb ik geen ervaring mee. Ze krijgen hier iedere dag eten, op ongeveer dezelfde tijd. :)
[quote="Ditte"]
Ja, zoiets had ik ook in mijn hoofd. En dan wil ik op verschillende tijden voeren, zodat ze straks die vast-dag helemaal niet door hebben  ;)
[/quote]

hier krijgen ze echt op wisselende tijden eten. Ik wil geen bedelaars hebben. Een ridgeback is toch al zo op eten gericht. Dus hier is de ochtend maaltijd ergens tussen 7uur en 13uur en de avondmaaltijd ergens tussen 20uur en 23 uur.

Op zondag is het hier pensdag. Dan krijgen ze midden op de dag alleen maar een lap vuile pens of een hele schapenmaag.
[quote="Nathascha"]
hier krijgen ze echt op wisselende tijden eten. Ik wil geen bedelaars hebben. Een ridgeback is toch al zo op eten gericht. Dus hier is de ochtend maaltijd ergens tussen 7uur en 13uur en de avondmaaltijd ergens tussen 20uur en 23 uur.

Op zondag is het hier pensdag. Dan krijgen ze midden op de dag alleen maar een lap vuile pens of een hele schapenmaag.

[/quote]

Dat herken ik hier dus echt niet, nav het redelijk op dezelfde tijden voeren (tussen 9 en 11 's ochtends). Na de ochtend wandeling gaan ze spelen/liggen, en pas als ik dan de koelkast in duik en ze horen hun etensbakken, komen ze in de keuken kijken.

De katten komen pas kijken als ik aan het stofzuigen ben, zij krijgen daarna eten.  :P
[quote="Ditte"]

Ma  500gr kipkarkassen, 500 gr kopvlees, visje
Di   500 gr kalkoennekken, 500 gr lamsorganen
Wo  500 gr kipkarkassen, 500 gr geitenvlees, groentenmixje
Do   500 gr geitenribben, 500 gr kalfskopvlees, visje
Vrij  500 gr konijnkarkas, 500 gr lamspens
Za  XXXX
Zo  500 gr kipkarkas, 500 gr geitenvlees, groentenmixje

[/quote]

Zou het zo beter zijn, 3 kg vleesbot, 2 kg spiervlees. Of is dat nog niet juist?
[quote="Ditte"]
Zou het zo beter zijn, 3 kg vleesbot, 2 kg spiervlees. Of is dat nog niet juist?
[/quote]

Met de gemiddelde percentages ziet jouw menu dat er als volgt uit:
2,5% van 35 kilo = 875 per dag = 6125 per week
50% vleesbot = 3062,5
20% spiervlees = 1225
20% orgaan = 1225
10% overige = 612,5

Dus ja, wat mij betreft wel.
Hoi,
Hier heb ik een d. herder van 9 maanden en een mechelaar van 10 jaar.
Zij zitten vanaf februari op vers.
Ik weet natuurlijk niet hoeveel beweging de honden krijgen, maar denk dat je goed zit met de hoeveelheid.
Mijn d herder krijgt 3 % maar is nog opgroeiend en heeft veel beweging, de Mechelaar is te dik en wat rustiger en zit op 1 1/2 %.
Dus het verschilt wel per hond. Ik voer twee keer per dag. De tijden zijn in de week meestal hetzelfde, dus 's morgens na het uitlaten en na onze avondmaal en hun één na laatste uitlaat nog een keer. Vasten doe ik pas als de pup ruim een jaar is en misschien ook wel niet. Ze eten 5 dagen in de week elke dag bot en iets spiervlees, soms sla ik spiervlees over en vervang het door orgaan en groente. Zaterdags krijgen ze een visje en 's avond een enkel botje, divm het speuren de volgende dag. Zondagsochtends dus geen maaltijd, ze sporten dan en 's middags een penslap. Zondags avonds weer een klein botje.
Ik liet dat eerst achterwege maar merkte dat het hen geen goed deed.
Onze mechelaar heeft dus 10 jaar op brokken gezeten en doet het nu dus heel goed op vers. Hij luste eerst bepaalde dingen niet, maar merk dat ie steeds vaker dingen gaat proberen. Voor mij, ze krijgen nooit meer brokken!
Nu mijn katten nog. Die krijgen gemalen vlees en lusten alleen nog maar kip.
Mijn honden zijn wat aan de dunne kant, ze hebben heel veel energie in een nieuwe vacht gestoken...
Dus ze mogen wel wat aankomen.
Ze zijn erg actief, alhoewel de jongste het actiefst is. Met haar train ik ook.

Ik wil ook mijn kat op vers over zetten. Ze is een hele goeie muizenvanger, dus dat zit al goed! Nu het menu nog verder aanpassen :)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door