Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Ja, het is echt een complete ramp. Leo heeft weer een nieuw ding gemaakt en ze is er vannacht afgebleven. Nu moesten we dat vanmorgen weer verwijderen (om het gaasje te verschonen) en ik hoop dat ik het er opnieuw opgeplakt krijg. Want anders zal ze er vandaag wel weer aan kluiven....
Door pallas
Lizzy schreef: Ja, het is echt een complete ramp. Leo heeft weer een nieuw ding gemaakt en ze is er vannacht afgebleven. Nu moesten we dat vanmorgen weer verwijderen (om het gaasje te verschonen) en ik hoop dat ik het er opnieuw opgeplakt krijg. Want anders zal ze er vandaag wel weer aan kluiven....
:( :( :(

Wat een drama toch :-\
Door Lizzy
Nou, het lijkt erop dat het toch nu heeeeeel langzaam een beetje beter gaat. Leo heeft een beschermhoes voor de wond gemaakt. Met gaatjes erin zodat er wel lucht bij kan maar zij niet op de wond kan bijten en likken. En verder plak ik er 2 keer per dag een gaasje met groene leem wondpasta van de groene os op. Dicht plamuren zoals Angelique en Dorothea dat noemen :biggrin2:. En het lijkt er toch verdomd veel op dat dit de wond het meest goed doet. Bij Sita werkte dat toch ook zo goed? Heb jij dat gesmeerd tot de wond helemaal dicht was Dorothea?

Wel typisch: ik had er Vetramil opgesmeerd en toen bleef ze er aan vreten. Nu had ik gisteren een heel vervelend wondje dat aan het ontsteken was op mijn vinger. Ik er Vetramil opgesmeerd. Biscuit was niet bij me weg te slaan, die zalf MOEST van mijn vinger. Ik geloof dus dat ik dit niet een ideale wondzalf vind.....
Door *Dorothea*
Fijn dat het beter gaat.  :-*
Bij Sita vormde de groene leem een dikke korst, die heb ik erop laten zitten en verder niet meer gesmeerd. Op een gegeven moment viel de korst eraf en was de wond dicht.
Als je gore wondzalf zoekt, moet je de 3 in 1 woundcream van Espree eens proeven.  :yucky:
Door Lizzy
*Dorothea* schreef: Fijn dat het beter gaat.  :-*
Bij Sita vormde de groene leem een dikke korst, die heb ik erop laten zitten en verder niet meer gesmeerd. Op een gegeven moment viel de korst eraf en was de wond dicht.
Als je gore wondzalf zoekt, moet je de 3 in 1 woundcream van Espree eens proeven.  :yucky:
Aha. Nee, hier blijft de dikke korst groene leem niet zitten. Zodra ik het gaasje eraf haal, zit de klei dat op de snee zelf zat op het gaasje. Maar, sinds ik dat er weer trouw opsmeer (sinds 2,5 dag) is de wond wel droger dan daarvoor. Echt behooooorlijk droog. Eindelijk!

Is dat zalf die ook de genezing bevorderd?
Door *Dorothea*
Lizzy schreef: Is dat zalf die ook de genezing bevorderd?
volgens deze info wel http://www.nmlhealth.com/p,29,415/Wound ... -Hond.aspx
maar ik zou niet weten welk ingredient dan de genezing bevordert, volgens mij is het met name bacteriedodend. Ik gebruik het bij wondjes waar ze niet aan mogen likken, je had die bek van Sita moeten zien toen ze er van proefde.  :biggrin2: Maar goed dat was van korte duur, later ging ze toch likken.  :-\
Door Angelique
Lizzy schreef: Aha. Nee, hier blijft de dikke korst groene leem niet zitten. Zodra ik het gaasje eraf haal, zit de klei dat op de snee zelf zat op het gaasje. Maar, sinds ik dat er weer trouw opsmeer (sinds 2,5 dag) is de wond wel droger dan daarvoor. Echt behooooorlijk droog. Eindelijk!

Is dat zalf die ook de genezing bevorderd?
Ik denk (vind) als het zo goed gaat, dat je deze weg even door moet gaan en wat meer geduld moet uitoefenen ten aanzien van de genezing. Pinkel is niet fief meer, dus die celdeling is gewoon traag en wat wij er ook op en bij willen smeren, dat zal die celdeling niet versnellen en dan wondje zal dus op z'n dooie akkertje dicht gaan. Zolang het rustig is en verbetering laat zien, rustig doorgaan met waar je mee bezig bent....gaat goedkomen.....echt :)
Door *Axel*
*Dorothea* schreef: Fijn dat het beter gaat.  :-*
even een vraag tussendoor: ik dacht dat je de groene leem niet mocht laten zitten, dus 1x per dag afwassen/eraf halen. Maar dit mag dus wel? Waarschijnlijk dan op voorwaarde dat de wond schoon is en er geen pus uitkomt?

Beterschap met arme Pinkel
Door Lizzy
Ja, ik ga zo ook door. Ik heb net even gecontroleerd en voor het eerst in dagen is zelfs het gaasje droog. Ik ga zo het gaasje weghalen maar volgens mij zit er echt verbetering in!

En *Axel*, ik heb dat inderdaad ook zien staan laatst, bij Vergargil pasta. Maar dit staat op de site van NML health over groene leem wondpasta van de Groene Os:
Dosering en toepassing:
1 a 2 maal daags ruim aanbrengen. De oude laag hoeft niet verwijderd te worden!
Door Lizzy
Ja, het gaat echt fantastisch, dank  :-*

De wond is om ongeveer 1 cm na dicht en wat nog open is, is helemaal rustig. Ik doe nu 1 keer per dag een nieuw gaasje met groene leem pasta erop en that's it.

Ik ben overigens groot fan van groene leem pasta geworden!!!!!!!!!! Wat een wereld-spul!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door