Moderator: Lizzy
Lizzy schreef: Ja, het is echt een complete ramp. Leo heeft weer een nieuw ding gemaakt en ze is er vannacht afgebleven. Nu moesten we dat vanmorgen weer verwijderen (om het gaasje te verschonen) en ik hoop dat ik het er opnieuw opgeplakt krijg. Want anders zal ze er vandaag wel weer aan kluiven....
*Dorothea* schreef: Fijn dat het beter gaat.Aha. Nee, hier blijft de dikke korst groene leem niet zitten. Zodra ik het gaasje eraf haal, zit de klei dat op de snee zelf zat op het gaasje. Maar, sinds ik dat er weer trouw opsmeer (sinds 2,5 dag) is de wond wel droger dan daarvoor. Echt behooooorlijk droog. Eindelijk!
Bij Sita vormde de groene leem een dikke korst, die heb ik erop laten zitten en verder niet meer gesmeerd. Op een gegeven moment viel de korst eraf en was de wond dicht.
Als je gore wondzalf zoekt, moet je de 3 in 1 woundcream van Espree eens proeven.![]()
Lizzy schreef: Is dat zalf die ook de genezing bevorderd?volgens deze info wel http://www.nmlhealth.com/p,29,415/Wound ... -Hond.aspx
Lizzy schreef: Aha. Nee, hier blijft de dikke korst groene leem niet zitten. Zodra ik het gaasje eraf haal, zit de klei dat op de snee zelf zat op het gaasje. Maar, sinds ik dat er weer trouw opsmeer (sinds 2,5 dag) is de wond wel droger dan daarvoor. Echt behooooorlijk droog. Eindelijk!Ik denk (vind) als het zo goed gaat, dat je deze weg even door moet gaan en wat meer geduld moet uitoefenen ten aanzien van de genezing. Pinkel is niet fief meer, dus die celdeling is gewoon traag en wat wij er ook op en bij willen smeren, dat zal die celdeling niet versnellen en dan wondje zal dus op z'n dooie akkertje dicht gaan. Zolang het rustig is en verbetering laat zien, rustig doorgaan met waar je mee bezig bent....gaat goedkomen.....echt
Is dat zalf die ook de genezing bevorderd?
*Dorothea* schreef: Fijn dat het beter gaat.even een vraag tussendoor: ik dacht dat je de groene leem niet mocht laten zitten, dus 1x per dag afwassen/eraf halen. Maar dit mag dus wel? Waarschijnlijk dan op voorwaarde dat de wond schoon is en er geen pus uitkomt?
Bij Sita vormde de groene leem een dikke korst, die heb ik erop laten zitten en verder niet meer gesmeerd. Op een gegeven moment viel de korst eraf en was de wond dicht.
Als je gore wondzalf zoekt, moet je de 3 in 1 woundcream van Espree eens proeven.![]()
Dosering en toepassing:
1 a 2 maal daags ruim aanbrengen. De oude laag hoeft niet verwijderd te worden!