ik kan me voorstellen dat het juist door beweging de vloeistofstroom blijft lopen, waardoor ik zou proberen haar zo rustig mogelijk te houden. Daarnaast, maar het zijn echt MIJN ideeën en niet op enige ervaring gestoeld, kan ik me voorstellen dat je het met een koude föhn droogblaast en ook groene leempoeder gebruiken en geen vochtig spul.
Fijn dat je toch even naar de da bent gegaan Lizzy en vooral fijn dat je eigen da jullie wel goed heeft geholpen.
Hopelijk geneest de wond voorspoedig nu.
Verstandig dat je naar Frank bent gegaan, ik vind hem echt meesterlijk met wondverzorging, met Sofi heeft hij ons ook al een aantal keren geweldig geholpen met rare wonden aan haar poten.
Bij een van de katten heeft hij ook eens krammen in een rarevwond geslagen die de vakantie oppas niet had gezien, dat krijg je met al de vacht en er eenkennige poes.
Dat is toen heel mooi en snel genezen, ik hoop dat dat met Pinkel ook lukt.
Laat ze zich lief helpen met al dat gedoe aan die wond?
Pinkel heeft de helft van de nieten eruit gevroten, ondanks dat ze een kap op had . Kom net thuis, zie ik de wond weer open staan. Ja hoor, de helft van de krammen eruit
Ik heb haar net een grotere kap om gedaan maar daar kan ze dus totaaaaaal niet mee uit de voeten, ze kan geen pas lopen en wordt er helemaal hysterisch van. Ze is keihard rondjes door het huis aan het lopen, stoot overal tegen aan en als ik haar in de bench zet met kap op, gaat ze hysterisch zitten gillen.
Ik geloof dat ik het nu even niet meer weet...... Een kraag helpt dus ook niet, ze gaat tegen de muur liggen, steekt haar poot zo ver mogelijk uit (zowat uit de kom) en vreet de nieten eruit (heb ik zojuist met eigen ogen aanschouwt).
*Dorothea* schreef:
Ooooow GRRRRRRR >:(
Heb je zo'n harde plastic kap?
Ja, een harde plastic kap. En een kraag. Beide werkt dus niet.
Een snoetje of muilkorf.... Ik denk niet eens dat een snoetje werkt. Buiten het feit dat ik dat ook niet aandurf want het is voor de momenten waarop ik even weg ben/moet. Ik denk dat ze met een snoetje met d'r voortandjes nog steeds de nietjes eruit haalt, tenzij ie erg strak zit maar dan wordt het echt zielig. Een muilkorf..., geen idee of dat werkt.....
Misschien kun je ergens een comfycone scoren, dat is een kap gemaakt van zacht materiaal, die zijn niet zo stug en de hond schrikt niet zo als ie ergens tegenaan loopt. Nadeel is wel dat ze er niet doorheen kunnen kijken, sommige honden worden daar onrustig van.
Wat een tuttebel dat ze de nietjes eruit heeft gehaald >:(
Goed dat je toch nog naar de dokter best geweest. De wond gaapte wel degelijk en dat geneest zo vreselijk langzaam. Voor die tijd heb je dan meer kans op infecties of ontstoken toestanden en andere bijverschijnselen.
Ik heb snel ook gapende wonden en kan niet zo goed gehecht worden. Ik heb voor mezelf standaard een pakje steri-strips in huis liggen in de pleisterdoos. Het voordeel voor mij is dat ik minder harig ben als een hond, dus die dingen blijven beter zitten. Met een steri-strip kan je de wondranden raar elkaar toebrengen, maar dek je niet gelijk de hele wond af. Vocht en prut kan er wel uit, maar het bevordert de genezing, omdat het weefsel zelf al meer bij elkaar zit.
Als ik dan zoiets zou hebben, dan idd steri-strips erop en bij naar buiten gaan (of andere gevallen waarbij er juist meer troep in kan komen) vet gaasje erop en dan even verbinden, zodat het vette gaasje blijft zitten. Eventueel een gewoon gaasje of eiland-pleister over het vette gaasje. Vocht etc wat eruit komt, komt zo in het gewone gaasje of de pleister. Bij thuiskomst kan de pleister of het windsel er weer af.
Voor verband opeten en nietjes eruit halen en als verschillende kappen echt niet werken, zou ik voor een Hannibal Lector-korfje gaan. Kunnen ze nog wel normaal mee gapen en ls het echt moet, mss ook drinken, maar geen rare dingen opeten.
Oh jé, klinkt bekend. Boef kon ik echt geen nanoseconde alleen laten, die was zo geobsedeerd door wondjes. Niets hielp, geen kap, geen muilkorf (hij beet gewoon tussen de leren bandjes door, ook een harde werkte niet), geen broekpak, niets. Het geneesde pas als het genezingsproces sneller was dan dat hij het kapot maakte (misschien omdat ie dan gewend was geraakt aan de wond, of omdat het even minder kriebelde ofzo, ik weet het niet), soms duurde het maanden, maar uiteindelijk geneesde dus wel alles. Misschien kun, als een zachte kap niet werkt, een slap omdoen, die lang genoeg is zodat ie voor de pootjes hangt en stijf genoeg zodat ie niet verschuift. Of misschien met haar ene pootje in een loszittende dikke broekspijp, van de ovenhandschoenen materiaal ofzo, zodat het wel goed ademt, maar ze er niet goed bijkan. Denk dat je zoiets dan zelf moet fabriceren en leuk zal ze het ook niet vinden...
Als ik de kap af deed, vrat ze gelijk aan de krammen. Deed ik 'm om (een maat groter) ging ze er hysterisch overal mee tegen aan rennen . Zette ik haar met kap in de bench, begon ze weer te krijsen. En Linga begon zich echt in grote mate te irriteren aan haar. Maar ik moest toch koken. Dus met een mand in de keuken gezet en Leo gebeld "ga 'n zachte kappen shoppen en wel nu". :biggrin2:
Dus Leo komt net met 3 kappen thuis. En is er nu weer 2 aan het terug brengen. Ik denk dat we mogelijk een goeie hebben!!!
De Soft E smart collar:
Sinds ze 'm om heeft is ze niet meer hysterisch. En zoals het er nu naar uit ziet, kan ze toch niet meer bij de wond.