Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Ze is waarschijnlijk ergens in de stoel-rail terecht gekomen, hoewel Leo de stoel niet naar voor/achter heeft gezet maar daar moet het geweest zijn. Denken we. De wond blijft wel heel veel vocht lekken :-\

Ik heb er gisteren weer een papje groene leem op gedaan, met zilverwater, maar ik ga vandaag toch maar de wondpasta proberen te scoren! En ik zet deze wel even in medisch.
Door Lizzy
Nou, eigenlijk best ruk. Ik heb er vandaag groene leem wondhandel op gesmeerd maar er zit zo'n akelig diepe snee, ik word er nog net niet week van op de maag :-X

Het punt is dat er constant wondvocht uitloopt. Zoveel dat haar poot er steeds nat van is. Als het morgen er nog zo uit ziet, ga ik weer naar de DA.
Door danou2004
Jeetje die pinkel toch, altijd erg om te zien dat je trouwe maatje pijn heeft of iets mankeert.
Heb je al honingzalf (wondzalf) geprobeerd?
Gebruik ik hier en werkt echt geweldig.
Schijnt dat honing rechtstreeks van de imker ook goed werkt omdat bijenwas een natuurlijk geneesmiddel is.
Sommige verpleegkundigen gebruiken dit ook nog wel eens voor doorligplekken of andere wondjes bij ouderen.
Misschien heb je er iets aan?
Sterkte in ieder geval!
Door Angelique
Dat is best ruk ja, maar zo'n diepe snee is ook niet 123 dicht helaas. Ben bang dat de da in dit stadium ook niet veel kan doen, want voor hechten is het te laat.  :-\
Door Linda en Kiri
tjeetje...arm ding. Zou je die DA niet even door de telefoon willen trekken omdat hij het niet even heeft gehecht of geplakt?
Ik hoop dat het snel beter gaat met het pootje...
Door *Dorothea*
Angelique schreef: Dat is best ruk ja, maar zo'n diepe snee is ook niet 123 dicht helaas. Ben bang dat de da in dit stadium ook niet veel kan doen, want voor hechten is het te laat.  :-\
Klopt, meer dan verbinden en de wond schoonhouden kun je niet doen.
Door Lizzy
Het wondvocht loopt er echt met stromen tegelijk uit :'(

Hoe houd ik de wond het beste schoon?

Als ik het verbind, blijft de wond heel erg week. Ik plak er dus iedere keer een gaasje op met 1 keer per dag honingzalf en 1 keer per dag groene leem wondpasta.

Ik heb eerlijk gezegd wel zin om hier toch even met die weekend DA van over gedachten te wisselen. En hem te vragen waarom hij geen nietjes/krammetjes heeft gebruikt. Of de wond heeft gelijmd. Of ie nou niet iets handigers had kunnen verzinnen dan niks doen.
Door Esther Q
Bij echt natte wonden (vooral in de zomer kan het behoorlijk gaan broeden met die poolvacht) gebruiken wij een chemisch ontsmettingsmiddel waarmee de wond ook droger wordt. Maar dat is dus niet natuurlijk, ik denk niet dat jij dat wilt gebruiken :-\ Vervelend joh. Het kan echt wel een tijdje duren zo'n wond. Zeker als ze erop loopt waardoor het niet volledige rust krijgt.
Door *Dorothea*
Gaasje is prima, het is belangrijk dat het vocht eruit kan. En verder voorkomen dat ze eraan likt.
Lukt het niet om het echt helemaal dicht te plamuren met groene leem?
Door *Natasja*
He bah, dat is echt enorm balen... Heb je wel het idee dat de weekend-DA er goed naar gekeken heeft, dat hij gezien heeft hoe diep de snee is?

Verder heb ik geen tips voor je, alleen een hele dikke knuffel voor Pinkel en duimen die draaien  :-*
Door Lizzy
Ze likt er af en toe wel aan (als ik even weg ben). Ik ga haar wel een kraag omdoen.

Ik heb het dicht geplamuurd met groene leem maar het vocht komt er gewoon doorheen zetten....

En ik heb niks tegen chemisch hoor. Als het nodig is, is het nodig. Wat is dat voor spul wat jullie gebruiken Esther?

Geen idee of deze DA goed gekeken heeft. Leo was daar met Pinkel, ik was er niet bij. Maar ik ga er vanuit dat hij goed gekeken heeft..... :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door