Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sella
nienk schreef:

de andere honden hier die niet tegen graan kunnen, kunnen die ook zo heftig reageren op dingen als per ongeluk verkregen hondenkoekjes?

Ja helaas wel.
Daarom heb ik argusogen ontwikkeld, en de opmerking, ach een zo een koekje voor een allergische hond wat maakt dat nu uit? Mijn reactie: u betaalt de rekening van alles wat ik weer in moet zetten om de open huid te genezen, de extra bezoeken aan de holistisch da?

Dan is het snel afgeleerd aan de hardnekkigen.
Door nienk
Tjah, iedereen die er was weet het, maarja, mijn Oma van 85 die dol blij is als we langs komen en nog doller is op Reus, die moet het even vergeten zijn denk ik... kan gebeuren. gelukkig valt het mee.

hoe lang duurt het bij jou hond dan tot de jeuk weer voorbij is? en wat geef je hem dan?
Door sella
Och ja je oma die kan het weleens vergeten, ik had vooral last van de leuke mede hondebezitters die wat in je hond zijn bek stoppen voor je nee kan zeggen.
Mijn ras is ook wat meer op handhoogte dan jou jackie.

Diego had er zo een last van en die kon er rustig 6-9 weken last van hebben.
Het hele riedeltje chlorella, zilverwater tegen de infectie van het stukbijten en krabben, honingzalf, na de chlorella een groen leem kuur, puur jeuk ophogen, en een kraag om en heel veel heel veel machteloos toezien hoe je schat radeloos is van de jeuk. Naast een speciaal iets wat leida had gemaakt, maar waar geen ingredienten op stonden omdat het speciaal voor hem was samengestekld. En ook nog deep detox druppels.
Door nienk
ja de hondenbazen waar ik wel mee samen de honden laat spelen enzo, die weten het allemaal. als er uitgedeeld wordt door een hondenbaas, dan geef ik een 'reus brokje' aan die baas, en dan kan die Reus ook  gewoon iets geven als alle honden iets krijgen.

wat naar dat Diego er zo'n last van had!! ik heb Reus zijn wondjes met VetGold cream zalf gesmeerd, vind dat veel beter werken dan honingzalf. en een paar keer onder de douche gezet, daar knapt ie altijd van op. mocht het nog een keer gebeuren geef ik hem ook weer even een kuurtje detox, wou nu even aanzien hoe erg hij er op reageerde.

dank voor je info!
Door sella
Vet gold cream was er toen nog niet heb ik begrepen.
Hij is 18-11 overleden en ik heb net mijn hol da geraadpleegd hoe en wat, het is daarna op de markt gekomen.
Anders had ik het willen proberen op zijn peri anaal fistel.
En de brokjes gevers waren niet mijn honden vrienden.
Het waren oudere mensen die geen hond meer hadden en dan elke hond die ze tegen komen volstopten met koekjes.
Ik ben daarna s'ochtends heel vroeg en s'avonds heel laat gaan lopen, en ook de mensen in de flat van moeders afgericht, was het beperkt tot 1 keer per jaar.
Door nova
nienk schreef: Tjah, iedereen die er was weet het, maarja, mijn Oma van 85 die dol blij is als we langs komen en nog doller is op Reus, die moet het even vergeten zijn denk ik... kan gebeuren. gelukkig valt het mee.

hoe lang duurt het bij jou hond dan tot de jeuk weer voorbij is? en wat geef je hem dan?
Hier kan een dieetfout ook makkelijk wekenlang kapotte voeten opleveren :(

Ik denk er over om mijn hond een bandana om te doen waarop gedrukt staat: verboden te voeren ::)
Door Ieke-Meike
Of zo'n tuigje met: niet aanraken deze hond werkt! Of gewoon doen alsof ze heel eng zijn. Werkt gegarandeerd, geen mens komt meer in de buurt.

@ Nienke: wat vervelend dat Reus wat verkeerds binnen heeft gekregen en weer zo'n kriebel heeft. Hopelijk gaat het snel beter met hem!
Door inni
Wat spijtig dat hij er zo op reageert, Berre kwam gisteren nog met een in de tuin gevonden kattebrokje aanlopen en legde 't voor mijn voeten, maar stond wel te likkebaarden nadien :-\
De buurman voert de wilde (inmiddels gesteriliseerde en gecastreerde) katten en de vogels snoepen mee maar laten af en toe 's wat vallen in hun vlucht. >:(
Door nienk
Dank iedereen voor de reacties! het is inderdaad zeer onhandig, zeker hier in de stad, ik kan gewoon niet altijd voorkomen dat ie iets van straat eet. gelukkig gaat 'los' 'nee' en 'laat' erg goed op het moment.
Door nienk
Nou de schade van dat ene brokje is inmiddels weer hersteld, nek niet rood meer en oortje weer heel.

sinds gister krijgt Reus hert spiervlees. we hebben al een keer eerder hert gegeven (kvv) en toen wist ik niet helemaal zeker of dat nou goed ging of niet, toen dus tijdje niet meer gegeven en nu alleen spiervlees. in de kvv zit immers ook orgaan, maag en wellicht daarmee ook maaginhoud.

tot zover gaat het goed, geen extra jeuk. minder juist, maar ik denk dat dat komt doordat het gister nacht en vannacht eindelijk geregend heeft en de pollen wat uit de lucht zijn.

Verder is Reus de laatste tijd de braafheid zelve, heb echt het idee dat hij zijn laatste (puber) ongehoorzaamheid kwijt aan het raken is, hij trekt veel veel veel minder aan de lijn, gedraagt zich netjes tegenover andere honden, springt bijna niet meer op tegen bezoek, etc.

tot zover de update, ik hoop dat hert goed blijft gaan en dan kan hij misschien over een paar weken eindelijk ook aan de lamsribbetjes!
Door nienk
dank je! ik heb er een goed gevoel over, maar ik zal zijn oren en nekje goed in de gaten houden. en (sorry mensen) ik hoop voor Reus op meer regen, om de omgevingsfactoren wat beter uit te kunnen sluiten.
Hoewel ik zelf ook een voorstander ben voor de zon in plaats van de regen ben ik zelf ook wel blij hoor met tussendoor wat regen voor ons Nena  ;)  Maar het moet niet te gek worden natuurlijk.  's Nachts regenen en overdag een lekker warm zonnetje ...daar kan ik wel mee leven  ;D
Door sella
Goed zo Reus! Ga zo door.
@Nienke, is het een optie om bij groot moeder een eigen voorraadje beloningen te brengen voor Reus? Dat heb ik ook gedaan toen mijn Oma nog leefde en ik mijn hond moest beschermen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door