Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Zou de prijs bij een laparoscopische casteratie ook afhangen van de grootte van de hond?

Voordat wij yindra kregen, hadden we eigenlijk besloten om haar te laten castreren, omdat we dus ook een reu in huis hebben, en we geen pups willen.

Nu we haar een aantal maanden hebben wil ik dit eigenlijk niet meer, en ik hoop dat ik ze goed uit elkaar kan houden tijdens haar loopsheid. Wandor is nu al hitsig op haar, dus ik vraag me af in hoeverre dit gaat lukken. Mocht dit nou niet goed gaan dan is de laparoscopische sterilistatie wel een goed alternatief vind ik. Maar dan moet ik maar vast beginnen met sparen ;).
15 maart wordt ons teefje op deze manier gecastreerd in naaldwijk ;)kom er nu wel achter dat ze iets duurder geworden zijn maar dat maakt niet uit (375€) ;) de risico's zijn een stuk lager en dat vindt ik het belangrijkste ik heb er nog niet eens over nagedacht om haar op de normale manier te laten helpen

dus ik hoop dat ik zeker ook positief ervaringen eraan over houdt en ik meld wel ff wat mijn ervaringen ervan zijn
monky555 schreef: 15 maart wordt ons teefje op deze manier gecastreerd in naaldwijk ;)kom er nu wel achter dat ze iets duurder geworden zijn maar dat maakt niet uit (375€) ;) de risico's zijn een stuk lager en dat vindt ik het belangrijkste ik heb er nog niet eens over nagedacht om haar op de normale manier te laten helpen

dus ik hoop dat ik zeker ook positief ervaringen eraan over houdt en ik meld wel ff wat mijn ervaringen ervan zijn
Ik zou het zeer waarderen als je ons laat weten wat jullie ervaringen zijn! Sterkte met de sterilisatie trouwens.
Barousse, mijn beauceronteef, heb ik ook laporoscopisch laten castreren. Bij DK het Westland.
Behalve dan dat de dierenarts haar bij binnenkomst begroette met "he lekkere muts" waar ik weinig van gecharmeerd was, ben ik over de ingreep daar zelf erg tevreden. De wondjes waren miniscuul, en van pijn na de ingreep heb ik weinig gemerkt. De hond van mijn ouders is in Friesland recentelijk op de gebruikelijke wijze gecastreerd en zij had echt een paar dagen veel pijn met kromlopen en niks willen.
Barousse was de dag erna (na het uitslapen, ze was wel errug suf toen ik haar terugkreeg) weer zichzelf en mobiel als altijd.

Ik zou het met een evt. volgende hond waar castratie nodig is weer zo laten doen.
Hoe duur het was? Wel duur, vond ik, ik weet het niet meer. Maar even rondvragen bij andere d'artsen in Den Haag leerde me dat het niet eens enorm veel duurder was. Nu is Barousse wel een flinke hond (40 kil0) en wordt de prijs voor een reguliere castratie volgens mij per grootte bepaald. Laporoscopisch is volgens mij gewoon 1 prijs, onafhankelijk van de grootte en het gewicht van de hond.
Voor een hond formaat Barousse is de prijs dan geen struikelblok maar voor een hond van kleiner formaat kan de prijs zeker wel ongunstig uitpakken.

Groet, Sieneke
Volgens mij hangt de prijs af van de grootte van de hond i.v.m. de narcose ............
De ingreep is hetzelfde, maar de hoeveelheid narcose is verschillend.

Teefje uit mijn C-nest is ook op deze manier "geholpen" en heeft er ook geen problemen mee gehad.
Karin & Pyrs schreef: Volgens mij hangt de prijs af van de grootte van de hond i.v.m. de narcose ............
De ingreep is hetzelfde, maar de hoeveelheid narcose is verschillend.

Teefje uit mijn C-nest is ook op deze manier "geholpen" en heeft er ook geen problemen mee gehad.
in naaldwijk in ieder geval niet ;) omdat ik eigenlijk naar belgie wou om haar te laten helpen (anubis, heb ik zelf hele goeie ervaringen met kruisband operatie van mijn reu) maar schrok :o heel erg van de prijs 590€ dus heb ik naaldwijk gebeld en zonder te vragen hoe zwaar de hond was zei ze dat de prijs 375€ is was de standaard prijs zei ze
;DBen dus weer thuis, al een dik uur trouwens. Ze is nog wel een beetje slaperig, maar geeft geen pijn aan, en wilde net al weer naar buiten. Daar heeft ze een grote plas gedaan, en wilde toen we binnen kwamen ook al wat eten en drinken. Al met al ben ik heel tevreden, de wondjes zijn heel klein, en dat vond ik toch wsel heel erg belangrijk. Zeker omdat ik die 2 echt geen 10 dagen rustig zou kunnen houden. Ja misschien door de bank erop te zetten. Ze heeft nu een klein maaltje bibi op, en gaat maar weer verder liggen slapen. Nou reageerde ze ook wel heel heftig op het 1e spuitje, er was een rottweiler, die liep na dat spuitje nog rustig mee naar achter, die van mij weigerde elke stap, en moest dus getild worden. Hou jullie wel op de hoogte
???Inmiddels lijkt het erop alsof er niets gebeurd is! De dame vond het zelfs al nodig om in de sloot te springen vanochtend, Was ik dus minder blij mee, heb de minuscule wondjes schoongemaakt, maar ik moet ze echt zoeken..... Afijn, ik zou iedereen die een sterilisatie overweegt deze manier aanraden, gisteren om 16.00 uur gingen de dames hier ook al weer spelen, en geloof me dat gaat niet altijd zachtjes hoor. Ze eet, speelt ravot en plaagt, het is echt alsof er niets gebeurd is! Na dat eerste spuitje had ik dus echt pijn in mijn buik, maar dat mag dus duidelijk zijn, ik reageerde daar overdreven op. Geen zorgen maken, het komt allemaal goed.
Ik heb nog geen ervaring, maar Nina zal er over een tijdje ook "aan moeten geloven" en deze manier spreekt me erg aan. Kennen jullie een da in zuidoosten van het land die dit ook doet?
En ik meen ergens gelezen te hebben dat je teefjes kunt laten steriliseren of castreren? Is daar verschil in en kan dat laatste ook laparoscopisch?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door