Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Bas heeft weer willen wandelen en is daardoor de stijfheid een beetje kwijt. Fingers crossed voor morgenochtend... Ik heb een extra fleecekleed in zijn mand gedaan, dat zijn spieren iig goed warm blijven.
En Lizzy knapt wel wat op. Ze speelt weer. Slaapt wel veel en laat de vieste winden waarbij haar kontje onder de derrie zit, maar ze is sinds einde van de ochtend niet meer echt aan de diarree geweest. Zij eet en drinkt perfect, bouillon en water en rijst met gekookte struis en kip. Dat blikje a/d voer gebruik ik voor de medicijntjes, verder ben ik daar niet zo kapot van als het geen noodzaak is. Bas daarentegen moeten we echt dwangvoeren. Ik pureer zijn voedsel en dan proppen. Vreselijk, maar anders zijn we verder van huis.
Lizzy heeft heerlijk door geslapen! Maar heeft wel de medicijntjes nog nodig hoor, want tegen de tijd dat ze uitgewerkt zijn wordt ze minder. bas is niet meer stijf en voelt zich duidelijk beter gelukkig, dus nu heeft hij weer de volle aandacht voor de loopse teef. GRRRR!!! Maar goed, we komen er ooit wel... In ieder geval een nacht door kunnen slapen, teckeltje tussen ons in dus ze heeft prinsheerlijk geslapen!
Jantina schreef: Echter, de dierenarts heeft hem vanochtend helemaal betast en overal goed in de buik gevoeld. Daar gaf hij geen reactie op. Het is nu ook nog vooral als hij wil gaan zitten en met opstaan. Zijn bilspieren voelen ook keihard. Als hij eventjes loopt buiten (hij wilde even mee net!) dan gaat het ook snel beter. Maar dan ligt hij weer en dan weer opstaan: hij lijkt wel 20!
Bestaat dat bij honden, net als bij mensen en paarden- dat wanneer ze griep oid hebben ze ook spierpijn kunnen hebben?
Ik denk het wel. Heb er hier eentje die heeft heel vaak spierpijn, loopt dan ook stijf etc.

heel veel sterkte met alles, hoop dat ze snel weer beter zijn!
Ze hebben wel last van de warmte vandaag weer, maar de kans op uitdrogen lijkt me niet heel groot meer. Lizzy heeft niet meer gespuugd of gepoept en drinkt goed. Eten nog niet met heel veel overgave, ik probeer zo maar weer een beetje KVV ipv het a/d blikje en gekookt vlees.
En Bas... ach die hel van de loopse teven nekt hem echt. Hij kan geen rust vinden om even bij te komen. En vandaag is de DA nog even langs geweest. Daar mochten we wel wat kalmeringspasta van geven aan Bas, maar ik vind dat met hem toch at eng. Zij zei ook dat implantaat pas na 4 tot 6 weken zou werken  :o. Terwijl haar collega vorige week zei dat het na 10 dagen werkte! Ja hallo, wat is het nou? Stom ook dat er in de bijsluiter van dat ding ook niks over te vinden is. Ja wel wanneer hij echt onvruchtbaar is, maar verder niets.
Bas zullen we voorlopig moeten dwangvoeren dus en dat vind ik flink, flink balen.
ach jakkes, narigheid. fijn dat lizzy weer opknapt in ieder geval! veel sterkte en beterschap met bas, arme vent...

het stijf zijn herken ik ook van Reus, die had dat ook als hij ziek was (is ie sinds we bij de holistische arts met de kruiden e.d. begonnen zijn niet meer geweest!) dat ie raar strompelde met vooral hele stijve achterpoten. hij had dan flinke diaree, en je zag dan dat het hurken om te poepen hem echt moeilijk ging.
Gelukkig dat ze al weer wat opknappen. Dat is een aardig taai paasweekend voor je geweest.
Bij Rosco merkte ik dat het implantaat na een week of 2 wel wat deed, grotere plassen en minder vaak, niet meer lebberen en tandenklapperen enzv.
Maar qua gedrag moet ik zeggen dat het na 2 maanden pas echt goed zat. Man man, wat is dat heerlijk wandelen als hij niet meer elke reu aanvliegt of achter de teefjes aan gaat waardoor zijn oren dan weer verstopt zitten. Hij taalt niet meer naar teefjes, ja ff goeiedag zeggen en dan weer verder.
Wat een rust...  :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door