Wat betreft de dikke middelvinger: gedurende het samenwonen met de mens heeft een hond blijkbaar besloten dat hij zich laat mishandelen door de mens. Hij laat zich schoppen, hij laat zich zelfs vegetarisch voeren. Ik geloof dat dit wel veel zegt over de tolerantie van de hond.... En 1 stap verkeerd en we laten hem inslapen.... Dat is de andere kant van de medaille van het samenwonen met de mens.... Feitelijk zijn veel mensen ondankbare wezens, als het om honden gaat....
Enne, wees maar blij dat niet veel mensen een wolfshond hebben. Ik geloof dat veel mensen niet zouden kunnen accepteren dat ze de middelvinger krijgen van hun hond... Ik denk dan ook dat de wolfshond op de lijst "beschermde diersoorten" zou moeten komen, wanneer veel mensen dit soort honden gaan houden. Laten we eerlijk zijn Roger, de meeste mensen eisen van hun hond dat ze in de houding springen.. Nou goed, da's weer een totaal andere discussie. Maar, niet alleen het voedingspatroon is aardig aangepast aan de wensen van de mens, ook het gedrag van de hond is aardig aangepast aan de wensen van de mens!