Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

:groupwave2: ik kan wel zeggen dat ze weer goed eet  :thumbup:
ik moet haar soms nog wel naar beneden halen voor het eten maar dan valt ze ook aan  :D
gisteravond heeft ze haar eten op plus een muisje, vanochtend alvast een kuikentje.
tussen de middag geef ik haar weer wat.
de da zei dat het wel een paar maanden kan duren voor ze weer 'normaal' eet.

en ze moet afvallen.... ::)
ze is eigenlijk een gewoon poesje wat een respectabele 5,5 kilo weegt.
ik heb haar al 6 jaar en geef haar gewoon 100 g per dag. en niks extra's.
o ja, ze was al heel dik toen ik haar kreeg. het schijnt dat ze na het laatste nestje zo dik is geworden.

wat betreft stinkblikjes e.d.: de eerste dag had ik eten uit een kuipje voor haar neergezet, en ze at het op maar ze spuugde het allemaal weer uit, dat was Renske.vandaar dat ik dat liever niet meer probeer nu ze vers wil eten.

ik heb wat uitslagen van het bloedonderzoek, kan iemand daar even een licht over laten schijnen?

urea 15                          5.7-13.5
creatinine 107                <168
sodium 147                    149-163
alkaline phosphate  90    <73
ALT(GPT) 278.8                <175
monocytes  13                0-4
glucose 10.9                    3.5-7.8 
fructosamine 216            190-365

dit zijn even de meest afwijkende waarden van het hele bloedonderzoek.
het hoge glucosegehalte kwam volgens haar door de stress. daarom had ze nog een fructosaminebepaling laten doen en die geeft idd aan dat ze geen suikerziekte heeft.

moet/kan ik nog iets met de waardes hierboven?
Super dat ze weer zelf eet!!! Fantastisch!!!
Over de uitslag van het bloedonderzoek kan ik je niet zo veel vertellen. Heb ook begrepen dat het afhangt van welk lab de test is.
Ik zie wel dat de gemiddelde waarden erbij staan, en daaruit zou ik kunnen aflezen dat haar leverwaarden er uit springen.
Wat dit precies betekend weet ik niet. Misschien verstandig om wanneer ze weer eenmaal goed eet, nog eens een bloedtest uit te laten voeren.
Misschien verder onderzoek naar de lever?
Ik ben iig heel erg blij dat ze weer zelf eet, en ook zulke super gezonde dingen!!
Dikke Knuffel!!
hannabelgje schreef: Geweldig! Ik ben blij dat je niet besloten hebt haar te laten gaan. Het is een klein wondertje!
Ja he, dat zei de da ook  ;D
Maar het zag er zooo slecht uit voor haar, ouwe kat, veel te dik, tandvlees bijna wit, niet meer eten, verzwakt  :-X
Ik laat haar niet zomaar gaan  :-\

Afbeelding
Pippo in haar 'het leven is zwaar, ik wacht op mijn eten'-pose  ;D ;D ;D
Zaniematsu schreef: Super dat ze weer zelf eet!!! Fantastisch!!!
Over de uitslag van het bloedonderzoek kan ik je niet zo veel vertellen. Heb ook begrepen dat het afhangt van welk lab de test is.
Ik zie wel dat de gemiddelde waarden erbij staan, en daaruit zou ik kunnen aflezen dat haar leverwaarden er uit springen.
Wat dit precies betekend weet ik niet. Misschien verstandig om wanneer ze weer eenmaal goed eet, nog eens een bloedtest uit te laten voeren.
Misschien verder onderzoek naar de lever?
Ik ben iig heel erg blij dat ze weer zelf eet, en ook zulke super gezonde dingen!!
Dikke Knuffel!!
Dat klopt ja, ze is te dik en ze heeft leververvetting. Daarom moet ze dus afvallen.
Misschien toch maar 10 g per dag minder eten geven, ze doet per slot van rekening helemaal niks, behalve mijn bed bewaken  :biggrin2: en af en toe een rondje door de tuin om te poepen en te plassen.
Als ik elke dag 10% minder geef zal ze wel gaan afvallen.

Iedereen bedankt voor het meedenken en de opbeurende woorden  :D :D :D
Wat goed dat ze weer netjes heeft gegeten! Ik durfde er ook weinig over te zeggen, want dacht ook dat het haar laatste dagen waren.
En ze is idd best vadsig. Sien weegt ook een ruime 5 kilo en is best klein, maar is toch minder dik dan Pippo. Sien eet ook meer per dag en is jonger en actiever. Ik denk dat ze dan toch meer spieren heeft.

Ik dacht ook dat ze nog steeds niet wilde eten en alleen boter en slagroom, dat is natuurlijk niet voldoende. Als ze wel 'gewoon' haar rauwe voer eet, is dat natuurlijk veel beter dan allerlei stinkblikjes. Ik denk dat iedere dag 10 gram minder een mooie hoeveelheid is om mee te beginnen. Aan de ene kant is de vette lever risicovol gevolg, maar aan de andere kant ook weer een mogelijke oorzaak. Niet te snel laten afvallen, maar dat weet je vast zelf ook al wel.
Het gaat weer slechter met Pippo... :-\
Zaterdagochtend kwam ze niet beneden om te eten en da's niks voor Pippo!
Ik haalde haar naar beneden en ze liep te zwabberen...ze lijkt wel verzwakt en kan ook niet meer op bed springen :-X
Ik heb gelijk de da gebeld en die gaf me het advies om een heel pilletje Benakor te geven (ze is ruim 5 kilo en dan is een half pilletje net niet genoeg blijkbaar).
Het duurt dan wel 3-5 dagen voor dat echt werkt...
Intussen eet Pippo gelukkig nog als een dijker!
Ik hoop dat de pilletjes snel gaan werken...
Door - pien -
Het gaat niet vooruit met Pippo...
Ze eet, maar dat is dan ook alles wat goed gaat.
Ze ziet er mottig uit (wast zichzelf niet)/zwiept vaak met haar staart/ligt te liggen/loopt heel onvast...en eet nog graag.
Het is misschien iets in haar koppie maar daar kan niks aan gedaan worden.
De da weet het ook niet maar ik ga vanmiddag nog 1 keer naar haar toe, wie weet vinden we nog wat. En anders moet ik een beslissing nemen. En ik denk dat dat maandag gebeurt.
Dan kunnen we haar het weekend verwennen met lekkere hapjes.
En daarna afscheid nemen...dit is geen poeswaardig bestaan.

Om 14.45 kan ik terecht.
Laatst gewijzigd door - pien - op vr 08 apr 2011, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Yvje*
pienkeestip schreef:
Het is misschien iets in haar koppie maar daar kan niks aan gedaan worden.
Wat bedoel je precies met iets in d'r koppie ? Iets psychisch ? Want daar voor kun je nog van alles proberen..
Alternatieve DA's, andere behandelingen, ook daarvoor heb je tal van dingen ..

Iig sterkte met je beslissing, doe wat goed voelt. ( dat laatste niet verkeerd opvatten uiteraard want
niets voelt goed aan zo'n beslissing. )
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door