Zo......even de tijde genomen om alles eens rustig door te lezen.....
t Heeft nogal wat teweeg gebracht dit topic blijkbaar
Dat er voor en tegenstanders zijn van het geven van hele prooidieren....begrijpelijk. Toen ik vorig jaar oktober begon met Barf (t was toen helemaal nieuw voor me) had ik ook niet gedacht dat ik nu een goede 6 maand verder op dit punt zou zijn, laat staan dat ik toen wist waar alles te verkrijgen was.
Ieder zijn grens in wat hij/zij aan kan qua aanblik...ook helemaal prima...
Ik vind het alleen jammer dat de discussie gaat over ethiek/ normen en waarden die erbij gehaald worden. En de opmerkingen over Jara dat ze door het krijgen van prooidieren een hond zou zijn die niet onder controle te houden is bij elk loslopend lam/haas/eend of elk ander dier dat ze gevoerd krijgt raakt kant nog wal. Degenen waar we gisteren mee gewandeld hebben zullen ook niet beamen dat ze een ongeleidde hond is denk ik.
Ik geef prooidieren omdat het zonde is om deze (doodgeboren) dieren weg te laten gooien (over respect voor het dier zullen we het dan verder maar niet hebben, ook niet mbt tot het fijnmalen van het eten voor je huisdier), maar ook vooral omdat ik het goed vind voor elk huisdier wat zo gevoerd kan worden.
Als ik kijk naar Jara hoe ze met een prooi bezig is zie haar met haar hele lijf en koppie qua denkwerk bezig.
Eerst zie haar kijken en denken hoe dit aan te pakken en als ze vervolgens begint te eten zie je elke spier in haar lijf meewerken van kop tot teen en tot haar staart.
Na het eten valt ze ook moe en voldaan in slaap vaak.
Naar mijn mening de ultieme wijze om je hond gezond en gelukkig te krijgen en houden door het eten.
Dat mijn grenzen wat verder liggen dan die van een ander maakt mij nog geen slecht mens en Jara geen slechte hond.
Tot zover.
Vwb het eten en vertering daarvan; Een heel lam krijgt ze niet op...wat overblijft (in dit geval halve ribbenkast, 3 poten, en lever en longen) snijd ik verder in dagporties en is de vriezer weer ingegaan.
Darmen (deels) en gal/blaas is het enige wat ze niet eet en dat is alles wat weg gaat.
Qua vertering zie je in haar ontlasting wat vacht terug, maar niet veel. Drollen zijn compact en stevig.