Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bien
@Nadia + @Cindy de Wolf, heel interessant onderwerp.

Ik dacht dat een lintzaag veeeeeel duurder was!!

Ik heb nu een Bomann (denk dat ik al een koper heb...)... maar ik wil graag een die hetvolgende kan malen:
lamsstaarten
geitenribben
konijnkarkas
haaskarkas
runderknars (zachte...)

Zou die Kenwood dat allemaal kunnen?
Dat nieuwe gaatjes ding zou helemaal zijn, dan is alles wat groffer maar toch gemalen als ik het goed begrijp?
Door Nadia
Bien, ik had die link ook al gezien. Maar ik kan me niet voorstellen dat ie daar maar 189 euro moet kosten en op die andere site 315? Is wel een heel groot prijsverschil.

Ik heb nog nooit geen runderknars gezien/gehad. Maar denk dat geitenribben wel moeilijk zou zijn. Dek dat je daar toch een masjientje op krachtstroom voor nodig hebt. Of het moeten boterzachte zijn!

Maar mijn keus is gevallen. Ik ga de kenwood halen!

Edit: ik keek scheef haha! T was een achteruit rij camera :P
Laatst gewijzigd door Nadia op do 31 mar 2011, 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Bien
Nadia schreef: Bien, ik had die link ook al gezien. Maar ik kan me niet voorstellen dat ie daar maar 189 euro moet kosten en op die andere site 315? Is wel een heel groot prijsverschil.

Ik heb nog nooit geen runderknars gezien/gehad. Maar denk dat geitenribben wel moeilijk zou zijn. Dek dat je daar toch een masjientje op krachtstroom voor nodig hebt. Of het moeten boterzachte zijn!

Maar mijn keus is gevallen. Ik ga de kenwood halen!
Die 189 klopt niet, stom ding vind het verkeerde...

de geiten ribben die ik heb gehad, krijgt die kleine schapendoes van nog geen 10 kg hier wel gekauwd dus ik denk dat het moet gaan... ze zijn goed zacht...

wanneer ga je em halen? ga je je bevindingen hier neer zetten?

(krijg je puppen trouwens?????)
Door Cindy de Wolf
Bien schreef: @Nadia + @Cindy de Wolf, heel interessant onderwerp.

Ik dacht dat een lintzaag veeeeeel duurder was!!

Ik heb nu een Bomann (denk dat ik al een koper heb...)... maar ik wil graag een die hetvolgende kan malen:
lamsstaarten
geitenribben
konijnkarkas
haaskarkas
runderknars (zachte...)

Zou die Kenwood dat allemaal kunnen?
Dat nieuwe gaatjes ding zou helemaal zijn, dan is alles wat groffer maar toch gemalen als ik het goed begrijp?
De kenwood kan bovenstaande mits met nieuw gaatsjesding gewoon malen. Alleen runderknars weet ik niet zeker. Qua ribben moet je wel echte jonge ribben hebben.
Echt grof kan je de maling niet noemen, iets, maar niet veel, groffer dan de kiezebrink mixen.

De jonge geitenribben van sw krijgt die van mij probleemloos gemalen evenzo de jonge lamsribben van sw.
Ik heb voor die mij van rondom de 240 betaald.

http://shop.ebay.de/?_from=R40&_trksid= ... Categories

Zo leer je nog eens wat ;)
Laatst gewijzigd door Cindy de Wolf op do 31 mar 2011, 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Bien
Cindy de Wolf schreef: De kenwood kan bovenstaande mits met nieuw gaatsjesding gewoon malen. Alleen runderknars weet ik niet zeker. Qua ribben moet je wel echte jonge ribben hebben.
Echt grof kan je de maling niet noemen, iets, maar niet veel, groffer dan de kiezebrink mixen.

De jonge geitenribben van sw krijgt die van mij probleemloos gemalen evenzo de jonge lamsribben van sw.
Ik heb voor die mij van rondom de 240 betaald.

http://shop.ebay.de/?_from=R40&_trksid= ... Categories

Zo leer je nog eens wat ;)
oh... super!!!!
ik ben om... maar nu vriendlief nog, ff vragen of die 2000 watt wel gaat!
tzt krijg je misschien wel een pb van me voor zo'n speciaal schijfje ;-)

vanavond krijgen ze hazenmix van kiezenbrink, ik zal eens ff kijken hoe grof/fijn die is.

dank allen!!
Door Cindy de Wolf
flin schreef: mes:

Afbeelding

snijschijf: gaatsjesding ... ;)  ;D

Afbeelding
Ah thankx, snijschijf dus, vind gaatjesding leuker klinken en iedereen weet blijkbaar wat er mee bedoelt wordt ;)
Nadia schreef: Mijn moeder heeft 2 puppen. Waar ik voor maal :)
Die zijn toch niet zo klein, die kunnen toch snel alles zelf kraken, in ieder geval het kleinere spul.
Ik heb hem gekocht omdat Jesse een notoire barfweigeraar is en ze op kvv misselijk wordt.
Door Bien
Nadia schreef: Dat klopt, maar mijn moeder zweet al peentjes als ze een lamsstrotje krijgen.
Ze wilt het gewoon gemalen geven :) Vandaar :)
heb ze even opgezocht in de bar, wat een moppies ;-) genietse!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door