Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door nienk
rustig aan op bouwen, dan gaat het echt wel lukken! het belangrijkste wat ik op Reus zijn cursus heb  geleerd: ga voor succes. dus iedere training/oefening beginnen op een lager niveau als waar je de vorige keer op geeindigd bent, als dat de eerste keer niet lukt, nog een stapje terug doen. iedere goed uitgevoerde oefening is zoveel meer waard dan onbegrip omdat baasje te veel wilt! (ik had dat in het begin ook, Reus wist en kon niks, was daarbij een enorm gespannen hondje. maar met rust zijn we nu goed onderweg!)
Door danou2004
Gister de gember capsule geprobeerd en een kwartier van te voren gegeven maar dat heeft niet geholpen.
Vandaag weer onderwacht in de auto en diesel ging mee.
Ik had nog een uur de tijd dus heb de gok weer gewaagd en heb 1 derde van de capsule gegeven.
De heenreis ging niet goed maar de terugreis wel.
Hij is gaan zitten en kwijlde wel wat maar is uiteindelijk gaan liggen en heeft helemaal niks overgegeven dus ik ben blij!
Denk dat het ook vooral zenuwen zijn want als ik zijn tuigje pak dat begint hij al te rillen,wat kan ik daarvoor geven?
Iets van Puur nervositeit?
Door Lizzy
Jeetje, wat een toestanden allemaal, met die kleine..... Ik heb geen idee of puur nervositeit werkt. Je zou hem misschien ook wat Bach Rescue kunnen geven, net voordat je weg gaat.
Door nienk
Aangezien de terug weg wel goed ging, zou ik zeggen dat hij er of gewoon even door heen moet, of dat het langer duurt voordat die capsule ingewerkt is?

bach rescue zou ook goed kunnen helpen ja!
Door *sanne*
Sanne gaat wel graag mee in de auto, maar wordt wel misselijk en gaat dan overgeven.
Geruime tijd tussen het eten en het rijden scheelt al, en korte stukje gaan ook nog wel, maar de lange stukken is standaard overgeven....
Ik heb het tot nu toe onderdrukt met een kwart tabletje primatour, maar ik heb op de een of andere manier het gevoel dat dat niet echt goed kan zijn voor een hond.
Wil dus nu ook overstappen op de Puur reisziekte, wie heeft er hier goede ervaringen mee? Kun je dat ook geven vlak voordat je weggaat pf moet dat echt al dagen van te voren opgebouwd worden??
Door rosmin
We zijn nu een week of 5 verder met auto-oefenen en gelukkig  zitten er hele kleine stapjes vooruit in. Sam durft nu in een auto met draaiende motor te springen en blijft dan een minuut of 5 rustig liggen op zijn schapenvacht, zeker als ie er ook wat lekkers vindt. Als de motor uit staat durft hij  wel langer in de auto te blijven liggen. Hij besnuffelt zelfs de achterruimte en rolt zelfs lekker ontspannen o pzijn rug!!
Maar in de auto zitten en dan de motor starten is weer heel spannend voor hem; dat zijn  we nu aan het oefenen.....
Vandaag stond de airco aan en hij raakte helemaal in paniek van het zoemende geluid van de ventilator (auto stond in de zon/ was erg warm, dus de airco ging voluit afkoelen;-((  
Sam gelijk piepen, kwijlen, trillen wegkruipen. Zo zielig om te zien, maar wel duideleijk dat er nog  een ander trauma zit mbt. ventilatoren of zoemende geluiden, waar hij een associatie heeft met iets heel naars.
Dus dat wordt het gezoem van de airco apart oefenen en dan dit weer samenvoegen met draaiende motor. Hier zijn we zeker nog wel een week of twee mee bezig en daarna heel misschien een klein stukkie rijden....?
Door healer
Wat soms ook nogal eens blijkt te werken is de bach bloesem: sclerantus. deze helpt vaak bij reisziekte (4 druppels geven een paar uur voor vertrek, een half uur ervoor nog eens en tijdens het rijden ook nog eens.
Veel succes!
Door Esther Q
Hier wordt een deel van de honden wagenziek en een ander deel niet. Ze krijgen allemaal dezelfde training, als heel jonge pup in de stilstaande auto eten (met een loopplank ertegen zodat ze er zelf in en uit kunnen lopen) en dat opbouwend tot eten in een draaiende auto en dan stukje rijden enz. Het is voor ons meteen duidelijk welke honden problemen gaan krijgen en welke niet. En degene die problemen krijgen die houden dat. Nou zitten ze hier niet vaak in de auto, dus misschien dat het wel zou beteren met veel oefening en evt een ondersteunend middel. Als mensen wagenziek worden doen ze soms wel eens zo'n rubber ding onderaan hangen, wat contact maakt met de weg. Geen idee of dat werkt. En het type auto maakt ook uit. De een wordt sneller misselijk in een hobbelauto, de ander juist in een zwevende.
Door Eef+Stippels
Ik heb voor Stippie travelin gebruikt, het gaat inmiddels goed, maar het maakt ook een groot verschil waar de hond in de auto zit.
Op de achterbank is het echt veel fijner rijden dan in de achterbak, waar het behoorlijk schudt etc.
Ik heb normaal nooit last van reisziekte, maar ik ben wel eens bij Stippie achterin gaan zitten om haar te steunen en zelfs ik werd er misselijk van.
Ook belangrijk: rustig rijden zodat de deining minder is.
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op ma 22 apr 2013, 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door rosmin
We blijven trainen met Sam in de auto ook al gaat het erg langzaam; hij krijgt nu via homeopatisch dierenarts ondersteunend middel in de hoop dat zijn angst (ook voor andere zaken) af gaat nemen. Het is alleen nog te vroeg om er al iets over te kunnen zeggen of het hem helpt of niet op dit gebied.
Als we aan rijden toe zijn heeft hij misschien nog een ander middel nodig. En het zou best zo kunnen zijn dat hij een hond is bij  wie het uittrainen van angst wat betreft auto niet gaat lukken, maar daar gaan we nog niet van uit.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door