Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door 202Spots
Fijn dat ie weer thuis is...maar doe rustig aan om 't diet te veranderen..
hill voor 'n week of 2 is beter dan gelijk weer terug op normaal eten.
Ik heb voor de honden eerst zelf gekookt, alles zo vetvrij en daarna pas heel langzaam terug op rauw.
duurde  6 maanden voordat ze weer op helemaal rauw waren,  en ook met rauw eten, eerst al 't vel en vet eraf halen.
Doe langzaam aan!!!
Door Martine-Tom
Hill's zijn brokken en daar kan hij sowieso al niet goed tegen...
Hij kreeg altijd kuipjes.
We waren al een jaar aan het semi-barfen/kvv'en.

Koken verdraagd hij ook, witvis met wat rijst kreeg hij in den beginne, kip ook.
Nu zou ik de rijst wat minder doen als voorheen, of helemaal niet...

Dus in jouw ervaring kan ik dat het beste gaan doen, kip en vis koken en dat voeren?
En dan langzaam wat meer KVV gaan voeren tot hij zover is dat hij weer terug is op KVV?
Of kan ik beter weer kuipjes gaan doen?

Opzich ben ik niet tegen brokken ofzo maar ik weet dat hij er last van gaat krijgen.
Door 202Spots
Ik zou eerst 'n paar blikjes hills nemen en dan zelf gaan koken, zeker 'n maand of 2 alleen gekookt geven.
Zal kijken of ik iets voor katten kan vinden.
Door Martine-Tom
202Spots schreef: Ik zou eerst 'n paar blikjes hills nemen en dan zelf gaan koken, zeker 'n maand of 2 alleen gekookt geven.
Zal kijken of ik iets voor katten kan vinden.
Hill's I/D is geen blik van vertelde mijn da.
Door Martine-Tom
Vandaag is Joris op controle geweest.
Alles zag er goed uit.
Temperatuur was weer normaal (37.8 tegen 40.3 afgelopen vrijdag) keel was niet meer rood, buik soepel, ogen goed.
Het infuus mocht er dus uit!!

Vandaag Tannetje gesproken en ik heb besloten gelijk te gaan barfen, alle brokken de deur uit gedaan, alle kuipjes er achteraan en vandaag was zijn eerste rauwe dag (tot nu toe deed hij half om half, smorgens kuipje en in de avond kreeg hij vlees).

Het beviel hem goed hij vrat werkelijk al het vlees op.
Hij had rundertartaar en kip, straks nog wat CB pancreas...hopen dat dat erin gaat.

Youp, de andere kat, krijgt straks vis en kip.
Door Martine-Tom
De eerste uitslagen zijn binnen.
In het bloed is niks te zien, ja een enorme ontstekingswaarde wat past bij acute pancreatitis.
Verder niks bijzonders suiker was prima, lever, nieren ze hebben niks kunnen vinden.

De da begon gelijk weer over dieet, I/D brokken...
Toen ik kort maar krachtig vertelde dat ik het met rauwvlees op ga lossen werd ik nog net niet uitgelachen >:(

Vandaag was de eerste echte verse dag voor de poezen.
Youp vond het best, Joris was wat lastiger.
Hij kreeg runderreepjes en ik had nog wat kip, eerst het rund aangeboden...hij liep weg.
Toen de kip...als hij een middelvinger had dan had ik die gezien.
Inmiddels was het middag en gezien zijn toestand wil ik niet dat hij lang niet eet.
Dus toch maar een blikje pate gehaald en een eetlepeltje door het rund gedaan en hij vrat het op!
Later dezelfde truc met de kip en ook toen werkte het weer :biggrin2:

Morgen word het lam en cb pancreas.
Door Too
Joh als hij een likje blik nodig heeft om de streep over te komen, dan krijgt hij blik... als ie maar aan t eten blijft.
Door Martine-Tom
Hij heeft vandaag 5 kleine porties op.
Het plan is om te beginnen met 8 keer per dag kleine beetjes en dat langzaam...heel langzaam af te bouwen tot we uiteindelijk weer op 2 maaltijden uit komen.

Verder doet hij het geweldig, heel de dag wat buiten rondhangen en af en toe even om eten komen schreeuwen.
Nu ligt hij lekker te slapen naast de hond :)
Door Zaniematsu
Gelukkig is hij weer thuis en eet hij weer. Wat een enorme schrik en wat een super rot week heb je gehad.
Gelukkig is hier goed mee om te gaan. Succes met het vinden van de juiste voeding die hij wil eten en waar hij het goed op doet.
Door *Yvje*
:biggrin2: Gelukkig !! Tjsaah, ook dierenartsen kunnen soms best vastgeroest zitten in
oude gewoontes etc. De mijne raadt het ook niet echt bepaald aan, vers vlees ...

Nou ja, ik zie me toch een verschil bij met name Axl, ik kon wel janken ! Het is net weer een kitten !
Hij had niks maar zat toch niet echt lekker in zijn velletje als ik hem nu weer terug zie, hij speelt de hele dag me
zijn favortiete balletjes en met Izzy, hij komt weer lekker veel aandacht vragen, is weer nieuwschierig, gewoon
weer die lekkere vrolijke soms wat onhandige kater die hij toen hij jonger was was !
HEERLIJK ! Als dit zo blijft, noooooooooit meer anders voeren !!  :D
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door