Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

[quote="Angela_Bodhi"]
Een kop is wel een stuk harder... Ik geef zelf geen konijn, dus ik weet niet hoeveel harder dan is dan karkas. Over een paar weken zou je het kunnen proberen.

Dat je hond jeuk krijgt, is niet zo goed... Waar is de hond allergisch voor?
[/quote]
Granen & kip voor zover ik weet...ik hoop niet aan meer.
Maar zijn het niet gewoon de ontgiftingverschijnselen?
[quote="Angela_Bodhi"]
Zou kunnen, maar misschien is je hond ook wel ergens anders allergisch voor... rund bijvoorbeeld.
Maar kijk het eerst een tijdje aan, want misschien gaan de klachten nog weg na het ontgiftigingsproces.
[/quote]
Ik ben gisteren ook bij de DA geweest (weet niet of je mn ander topic al hebt gelezen).
Hij zit met een schimmelinfectie aan zijn oren en we denken dat de zwarte/grijze puntjes op zijn oorschelp (binnenkant) daar mee te maken hebben. Het zou dus kunnen dat hij daarom krabt, en helemaal geen voedselallergie heeft. Ofwel zijn het ontgiftingsverschijnselen.
Door Too
[quote="DarkWolf"]
Granen & kip voor zover ik weet...ik hoop niet aan meer.
Maar zijn het niet gewoon de ontgiftingverschijnselen?
[/quote]

Ik weet niet hoe sterk die allergie/overgevoeligheid is maar in bv eendennek kunnen wel eens wat granen achterblijven, bij honden die heel sterk reageren kàn dat al een trigger zijn.
Vooralsnog zou ik t houden op de schimmel en t granenverhaal in gedachten houden
Daar heb ik ook al aan gedacht, dat hij op de nekken van andere graan-eters ook zou reageren.
Maar komend weekend moet ik weer vlees gaan kopen, en ik ga geen rund kopen. Ik lees net op internet dat rundvleesallergie vaak voor komt...dus dat zal ik ook even vermijden.
Maar ben het nu al beu. Dit spel duurt nu al lang genoeg ze. Als sinds oktober ofzo krabt hij aan zijn oren en dr is niemand die mij kon zeggen waarom. Voedselallergie met ne snuffelhond uitzoeken, begint er maar is aan ::) (kzou weken/maanden niet naar de HS mogen gaan, niet los wandelen, enkel aangelijnd, niet snuffelen,....)
En nu die schimmel waarbij ze denken dat em mss eerder daardoor krabt.
Dus de vraag blijft allergie - schimmel - ontgifting?
Door nova
Ik ga met Too mee, geen nekken geven ivm. de graanresten of sporen die erin kunnen zitten. Hetzelfde geldt voor pens,  de kans is groot dat daar ook graanresten in zitten. Heel veel stalkoeien krijgen  immers die gekneusde maispulp....
Schapen en geiten krijgen dat volgs mij ook, en vast ook wel een brok..
Als ik geen nekken, pens, kip & rund mag geven...wat mag ik dan wel nog geven ???
Ik bedoel maar...er is wel nog genoeg keuze maar ik weet niet of ik het dan allemaal wel nog zie zitten.
Het is nu al moeilijk vind ik om dingen te vinden die niet van kippen of rund afkomstig zijn. Zo zit ik momenteel zonder hart want bij Topdog hadden ze enkel nog runderhart & bij HG hebben ze denk ik ook enkel runderhart. Dus ga ik eens bellen naar de slachterij, of ze niet wat konijnenhart aan kant kunnen houden maar ik vrees dat ze dat liever verkopen voor menselijke consumptie dan aan sterk verminderde prijs te geven voor een hond.
Bij topdog hadden ze wel nog hart maar dan gemengt met rijst...ja maar meneer is allergisch aan granen en ik durf het niet aan om hem dan rijst te gaan geven.
Waar bestel je dan allemaal? Want er is genoeg alternatief voor kip of rund, als je een beetje groot kunt opslaan. Een vriezertje aanschaffen zou wel de moeite waard zijn, ook prijstechnisch (kun je meedoen met mooie aanbiedingen).
Pens van geit of schaap zou misschien beter zijn, omdat die meer gras eten. Maar ja, in de winter zullen ze misschien wel een krachtbrok erbij krijgen...
Een vriezertje zou er komen na de paasvakantie, dan gaan mn ouders de garage eens leeg maken en zou er plaats vrij komen.
Wat ik nu bestel...eigenlijk enkel nekken. Daarnaast spiervlees & orgaan. Spiervlees van rund (maar das nu op), geit & paard. Orgaan: lever & nier van rund, hart van lam. En vleesbot: eendennekken, volgende week konijnschouder & vis.
Ik begrijp dat van die nekken niet helemaal; anatomisch gezien kán daar toch geen graan in terechtkomen? Zal even een ander topic op bp zoeken dat hier laatst over ging...

Edit: dit topic bedoelde ik: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 109.0.html

Blijkbaar komen mensen vaak granen tegen "in" nekken. Ik vraag me serieus af hoe dat kan; de nek is toch een bot, daar wordt toch geen voedsel doorheen getransporteerd?
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op ma 28 mar 2011, 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik  heb er eigenlijk nog nooit bij stil gestaan wat een nek net inhoudt.
Ik ben iig nog nooit granen tegen gekomen in een nek.
Rundvlees krijgt hij nu niet meer, enkel lever & nier is nog van rund. Maar het krabben is wel fél vermindert.
Dus ga ik er van uit dat hij ook aan rundvlees allergisch is. En dan hoop ik dat het hier bij blijft, en hij binnenkort ook niet allergisch blijkt te zijn aan konijn ofzo ::)
Kheb even jullie mening nodig.
Ik heb wat problemen met Phelan & zijn oren.
Ze dachten eerst aan een schimmelinfectie, maar nu zou hij misschien een slecht werkende schildklier kunnen hebben (of demodex of een folikelprobleem of of of...).
Nu vroeg de DA of Phelan veel at op een dag & toch bleef vermageren. En nu zit ik daar toch over na te denken...wat is veel eten!?
Phelan zou 12kg moeten wegen (nu weegt hij 10kg ofzo). Hij kreeg 360gr maar bleef vermageren. Staat nu op 480gr. Maar is dat niet veel voor een hond van 12kg? Das 4% van zijn lichaamsgewicht.
Daarnaast krijgt hij ook kale plekken op zn oren, heeft zwarte randen op zn oren, had een hartslag van maar 80 (na in de tuin te hebben rond gecrosst), de DA vind dat zijn neus ook maar kaal is (zijn staart gelukkig nog niet). Dus momenteel wijst alles wel wat in de richting van een slecht werkend schildklier.
[quote="DarkWolf"]
Kheb even jullie mening nodig.
Ik heb wat problemen met Phelan & zijn oren.
Ze dachten eerst aan een schimmelinfectie, maar nu zou hij misschien een slecht werkende schildklier kunnen hebben (of demodex of een folikelprobleem of of of...).
Nu vroeg de DA of Phelan veel at op een dag & toch bleef vermageren. En nu zit ik daar toch over na te denken...wat is veel eten!?
Phelan zou 12kg moeten wegen (nu weegt hij 10kg ofzo). Hij kreeg 360gr maar bleef vermageren. Staat nu op 480gr. Maar is dat niet veel voor een hond van 12kg? Das 4% van zijn lichaamsgewicht.
Daarnaast krijgt hij ook kale plekken op zn oren, heeft zwarte randen op zn oren, had een hartslag van maar 80 (na in de tuin te hebben rond gecrosst), de DA vind dat zijn neus ook maar kaal is (zijn staart gelukkig nog niet). Dus momenteel wijst alles wel wat in de richting van een slecht werkend schildklier.
[/quote]

Ik vind voor zo'n kleine hond 4% weinig. Zelfs mijn Dalmatische Honden eten gerust 4% weg. Dus nee, 480 gram is niet veel. En 360 gram kan zomaar veel te weinig zijn voor een kleine actieve hond. Ik zou gerust 500 gram gaan geven en eens kijken of het daar beter op gaat.

Kale plekken op oren, zwarte randen en de hartslag: dat zijn toch inderdaad zaken die jouw dierenarts verder uit moet zoeken. Een hond heeft een hartslag van tussen de 60 en 150 slagen per minuut. Bij kleine honden die net veel lichaamsbeweging hebben gehad, zou je inderdaad een hogere hartslag dan 80 verwachten.
Het was omdat er hier iemand gepost had dat haar 2 Kooikerhondjes van 13kg 240gr kregen en het daar goed op deden. Daarom begon ik het nu toch wel veel te vinden dat Phelan krijgt, hij krijgt het dubbele van die Kooikerhondjes! En Kooiker zijn toch ook actieve hondjes...

Ze dachten eerst aan een schimmelinfectie, maar dat zal het wrs toch niet zijn. Dus hebben ze vorige woensdag zijn hartslag genomen, bloed genomen & nog een afschraapsel genomen omdat ze ook aan demodex dachten.
Het kan ook allemaal puur aan zijn voedselallergie liggen, al vraag ik mij nog steeds af hoe een voedselallergie zo'n zwarte randen kan veroorzaken + die hartslag is ook niet "normaal".
Ik heb net telefoon gekregen van de DA.
Phelan zijn schildklier werkt perfect...GELUKKIG.
Maar...ik moet opnieuw elimineren.
8 weken iets hypoallergeen (8weken terug op KVV dus), 8 weken geen HS zei ze, 8 weken zien dat hij nx anders op eet (dus 8 weken niet wandelen, ik heb een snuffelhond die vind OVERAL eetbaars).
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door