Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Bullmastiff gek
#1966438
Hoi allemaal, ik weet dat er al het nodige over is geschreven maar ik heb toch nog wat extra advies nodig, ivm enten,, want het is me nog niet helemaal duidelijk. :)

Ik hoor zoveel verschillende dingen.
Wij hebben onze pup nu drie weken , hij is nu bijna 10 weken.
De enting die hij heeft gehad bij de fokker, is de puppy enting, type vaccin 1,2,3.
Volgens mij moet ie nu de Parvo- weil. Maar de ene dierenarts zegt de cocktail, en de andere noemt zegt dat de eerste enting(7 weken) herhaald moet worden.
Ik begrijp er geen snars meer van, is de Parvo-weil enting niet hetzelfde dan.
In de eerste enting staat onderin mijn boekje, dat het inhoud 1. hondenziekte(puppy enting)
2. Parvo (geinactiveerd)
3. Parvo (levend verzwakt),
Bovenstaande heeft ie dus gehad met 7,5 week.

Is er iemand die het helder krijgt voor mij!!
En wat me ook opvalt is dat bij de ene da de 9 weken enting, 49 euro kost, en bij de andere 40., maar dat is weer wat anders.
Laatst gewijzigd door Bullmastiff gek op ma 14 mar 2011, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1966444
Dit is het minimale schema van Nobivac:

7 weken          Nobivac puppy DP
12 weken        Nobivac Puppy DP
16 weken Nobivac Lepto
19 weken Nobivac Lepto

En dit het normale schema van Nobivac:

6 weken leeftijd:            Nobivac puppy DP (hondenziekte plus parvo)
8-9 weken leeftijd:        Nobivac parvo plus Nobivac Lepto (parvo en ziekte van Weil) Nobivac KC een neusdruppel enting tegen kennelhoest (bordetella en paarinfluenza), vooral bij pups die naar hondenscholen gaan.
12 weken leeftijd          Nobivac DHPPi + L

Dan zou je je pup dus op 12 weken opnieuw moeten laten vaccineren met puppy DP (Distemper oftewel Hondenziekte en Parvo) of DHPPi (Distemper, HCC, Parvo, Para-influenza) en Lepto of met de Nobivac DHP of met Nobivac DHP + L, dat is Distemper, HCC en Parvo of Distemper + HCC + Parvo + Lepto. De DHPPi zou ik zeker niet doen, want, Para Influenza is niet dodelijk en dus niet nodig. Lepto moet op zich ook nog gevaccineerd worden maar ik vind het een listige enting, al zeker om gelijktijdig te geven met de DHP. Je kunt nu ook de DHP geven en dan bij 16 + 19 weken Lepto.
Door Bullmastiff gek
#1966464
Bedankt Lizzy, ik ga denk ik het normale schema aanhouden van Nobivac, dan laat ik vandeweek de Parvo-weil doen., maar zonder de kennelhoest, hij gaat wel van de zomer weer een weekje naar het pension toe,maar daar zijn ze geen voorstander van de kennelhoest, dus die laat ik dan maar achterwege.
En dan met 12 weken de gewone enting behalve de DHPPI, en dat zal toch wel dan afdoende zijn hoop ik.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door