Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Zaniematsu
Hallo,

Het verontrust me wel dat Pippo niet uit zichzelf wil eten.
Gelukkig houdt ze wel binnen wat jij er in krijg! En dat is dus vers voer als ik het goed begrijp?
Gelukkig is dat van hoge kwaliteit. Ik hoop dat ze weer wilt gaan eten en dat ze opknapt.
Sterkte!
Door - pien -
Ja, ze eet alleen vers. Dus ik heb het gepureerd met wat water. Ze drinkt wel zelf als ik haar een paar keer per dag naar beneden haal.
Het dwangvoeren is wel erg stressvol, voor haar en mij...
Ik krijg er niet veel in, ik heb haar lijf in 1 hand (met een handdoek eromheen) en probeer zo ook haar koppie vast te houden, met de andere hand spuit ik er dan aan de zijkant van haar bekkie wat voer in.
Door Zaniematsu
Maandag maar weer naar de dierenarts met haar? Als je het aan durft om nog tot maandag af te wachten. Ik kan me voorstellen dat je het liefst vandaag weer met haar op spreekuur verschijnt?
Ondertussen lijkt het me misschien een goed idee om een vers kippen bouillion te trekken van een paar kipkarkassen of ander kippen delen. Af laten koelen en het vet er af scheppen.
Dan de gelatine achtige massa iets vloeibaar maken (door lauw maken) en kijken of ze dit wil drinken.
In kippenbouillion zitten veel belangrijke stoffen, en kan meewerken de eetlust op te wekken.

Sterkte!!
Door - pien -
Dat klinkt goed, ze drinkt wel regelmatig en ging vanochtend een plasje doen in de tuin (waar ze niet uit kan hoor)
Ik heb tartaar en kipfilet gehaald en ga dat haar geven.
En ik heb uiteraard nog kip in de vriezer en ga een bouillonnetje trekken.
Dankjewel voor het meedenken!
Door - pien -
Het gaat wat beter met Pippo.
Ik krijg er geen stukjes tartaar of kipfilet in, de bouillon is klaar en gisteravond heb ik de kvv gepureerd met wat bouillon  :D
Ze is wat viever  en draait niet meer constant haar koppie weg als ik er wat eten in wil spuiten. Pilletjes krijg ik er ook goed in.
Ik ga gewoon door want geweldig gaat het nog niet. En dan morgen naar de da voor bloedonderzoek.
Door Zaniematsu
Klinkt niet goed. Wat vervelend!! Dan ook nog tot morgen wachten op de uitslag. Wachten duurt dan toch al zolang als de situatie zoals nu is.
Heel veel sterkte!!
Door - pien -
Dat ene dagje kan er wel bij. Ik vrees het ergste maar wil toch ook niet meteen een spuitje erin laten zetten.
Misschien is er nog een kansje als we de uitslag van het bloedonderzoek weten, maar ik ga niks rekken.
Als het klaar is, is het klaar.
En dat zeg ik nou wel zo nuchter maar ik loop soms al te janken als ik er aan denk dat ik haar moet missen, maar ik wil graag in haar belang handelen.
Door - pien -
Pippo is 15 jaar.
Ik ga altijd naar Renee Wagenaar in Noordwijkerhout. Daar voel ik me prettig, ze is een no-nonsense da. Eerlijk. Ze vertelt precies hoe het ervoor staat.
Door Zaniematsu
Het is goed dat je in ieder geval vertrouwen hebt in je arts. Zo te horen ben je op de hoogte dat zij weet ze waar ze over praat.
Dat is positief.

Sterkte!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door