*Dorothea* schreef: Eens even kijken of we dat hebben. Zijn dat druppels of granules?Net wat je wilt. Ik heb doorgaans granules omdat dat gemakkelijker toe te dienen is.
Moderator: Lizzy
*Dorothea* schreef: Eens even kijken of we dat hebben. Zijn dat druppels of granules?Net wat je wilt. Ik heb doorgaans granules omdat dat gemakkelijker toe te dienen is.
Hitam schreef: Net wat je wilt. Ik heb doorgaans granules omdat dat gemakkelijker toe te dienen is.De eerste granule zit er in, viel mee Sita en druppels met alcohol is namelijk niet zo'n goede combi.
Borke schreef: Licht aan, radio aan?Ze slaapt samen met Indy. Het viel me gisteren wel op dat ze begon met hijgen toen ik het licht uit deed. Vanavond krijgt ze een bedlampje.
Slaapt ze niet samen met Indy?
Oesje72 schreef: Hoi,ja klopt, ze is ruim 13.
Ik heb je stukje gelezen en er kwamen me dingen bekend voor. Ik had ze een paar maanden geleden in mijn opleiding voorbij "zien" komen. (ik volg een opleiding voor kynologisch gedragstherapie)
Het eerste wat in mij opkwam toen ik je stukje las was de vraag of het om een oudere hond gaat, want een verstoord dag/nachtritme komt vaker voor bij de oudere hond. In een antwoord verder in dit topic werd mijn vraag beantwoord; Sita is een wat oudere hond, klopt, toch?!
Nu weet ik natuurlijk nog niet of het gaat om een verstoord dag en nachtritme,ja dat klopt, overdag slaapt ze veel, 's nachts niet.
maar ik vervolg toch maar even mijn verhaal hihihiDank je wel voor je info. Over Selgian heb ik ook wel verhalen gehoord dat het zou werken bij dementieklachten, ik geloof alleen dat je het zeker 2 maanden moet geven voordat het werkt. Ik ga eerst eens even die arsenicum granules proberen.
Ik ben dus mijn studieboeken/aantekeningen erbij gaan pakken en heb het volgende gevonden voor je. Misschien heb je er wat aan, zo niet, dan doe je er gewoon niks mee, geen probleem! ;-)
Zylkene (daarover was hier al gesproken)
Grijpt aan in de hersenen maar heeft als voedingssupplement geen vervelende bijwerkingen
Geen verslaving!
mag in combi gegeven worden met andere medicijnen, is hypoallergeen en mag bij dracht en lactatie gegeven worden. (dus niet alleen voor pups zoals eerder in een bericht hier stond)
Is in te zetten bij alle situaties waar stress kan worden verwacht, zowel op korte termijn (bezoek kennel e.d.) als op de lange termijn. (verhuizing e.d.)
zonder hulp van chemische producten verkregen door tryptische hydrolyse van melkeiwit en vervolgens gevriesdroogd.
Selgian
Bevordering van de zenuwprikkel overdracht
voor behandeling van gedragsproblemen van emotionele aard zoals dementi, angst, te weinig eten, veel likken, hyperactiviteit.
Niet geven bij dracht/lactatie
Niet geven samen met andere medicatie !!!
Fitergol:
Betere hersendoorbloeding
Zuurstof- en glucose opnamen verbetert
leervermogen/geheugen neemt toe
Dus goed bij de oudere hond
Verbetering bij: verstoord dag en nacht ritme
gaan weer meer eten\zijn enthousiaster
honden lijken weer jonger
Mag niet gegeven worden aan honden die lichter zijn dan 2,5 kilo
Niet bij narcose en bepaalde medicijnen. (welke dit zijn, is vast en zeker te google-en)
Misschien heb ik je hiermee een beetje (op weg) kunnen helpen, ik hoop het maar!
Neem dit niet klakkeloos over/aan hoor, maar ga het eerst onderzoeken als je denkt dat dit evt. wat voor Sita zou kunnen zijn. Ik wil niet op mijn geweten hebben dat er iets fout gaat.
Veel succes en ik hoop dat jullie snel een betere nachtrust hebben.
Angelique schreef: Bedlampje is wel prettig. Hopelijk krijgt Sita nu weer wat rust snachts.Nou of ze er ineens mee begint? Ze is al heel lang onrustig rond het tijdstip waarop wij naar bed gaan. Ze begint dan altijd een half uurtje voordat wij naar bed gaan te ijsberen. Dat doet ze al heel lang, maar de laatste tijd is het dus veel erger geworden. Ze loopt ook echt stampvoetend door de kamer met veel kabaal.Maar het blijft raar dat ze daar zo ineens mee begint.
![]()
*Dorothea* schreef: ja klopt, ze is ruim 13.Graag gedaan en ik hoop echt dat het snel beter gaat!
ja dat klopt, overdag slaapt ze veel, 's nachts niet.
Nu ligt ze bv ook weer in een diepe slaap, rond bedtijd wordt ze rusteloos, begint door het huis te drentelen.
Dank je wel voor je info. Over Selgian heb ik ook wel verhalen gehoord dat het zou werken bij dementieklachten, ik geloof alleen dat je het zeker 2 maanden moet geven voordat het werkt. Ik ga eerst eens even die arsenicum granules proberen.
Lizzy schreef: Ben benieuwd hoe ze de nacht is doorgekomen.Nou heel goed!
Arsenicum albumIk herkende Sita er wel in, behalve dan die darmklachten. Maar nu is het gekke dat ze sinds gisteravond opeens goed eet! Ze is een hele slechte eter, eet met lange tanden. Gisteravond ging de bodem uit de bak en zo net schrokte ze weer haar eten naar binnen.
Het arsenicum album-type kent de volgende kenmerken: het is een slank tot mager dier. Het is vaak onrustig, angstig, en staat onzeker op de poten. Het dier heeft vaak last van darmklachten en is dorstig (drinkt vaak kleine beetjes water). Lichamelijke klachten kunnen huidproblemen en diarree zijn. De beharing is vaak zacht. Het arsenicum album-type is schoon op zichzelf.
*Dorothea* schreef:Maar nu is het gekke dat ze sinds gisteravond opeens goed eet! Ze is een hele slechte eter, eet met lange tanden. Gisteravond ging de bodem uit de bak en zo net schrokte ze weer haar eten naar binnen.Grappig om te lezen. Mijn hond word hom. behandeld voor andere problemen maar was ook altijd een zeer slechte eter. Het ergste was nog dat hij nooit zelf wilde eten. Wij moesten het eten al-tijd vasthouden ondanks dat we echt de strijd wel zijn aangegaan maar meneer gewoon te weinig om eten gaf om er op dat punt wat aan te veranderen. Sinds zijn behandeling eet hij zelf en eet hij duizend maal beter. Iets waar wij zo enorm blij mee zijn ! Leuk dus om dit eens van een andere hond te lezen