Ik wil graag de overstap naar volledige Barf maken, ik maak nu de vriezer leeg en heb daar ongeveer een maand voor nodig.
In de tussentijd zoek ik leveranciers en probeer ik het menu samen te stellen.
Ik wil met een 3 weken menu gaan werken.
Vasten wil ik niet inplannen omdat dat eigenlijk meestal vanzelf een keer komt, ik merk het altijd aan Tom, de dag tevoren eet hij met lange tanden en dan gaat er een dag vasten op volgen.
Tom is nu 16 maanden en weegt precies 6 kilo, nu hij nog KVV/Barf eet eet hij ongeveer tussen de 3 en 4%, de berekening nu is gebaseerd op 4% zodat ik zeker weet dat ik genoeg voer, ik verwacht eigenlijk wel dat het wat minder word als hij volledig op Barf staat...
Ik hou de volgende percentages aan:
Bot 55%
Groente 10%
Orgaan 15%
Spier 20%
En zover was ik inmiddels

Ervaring heeft geleerd dat hij sneller aan de dunne gaat dan dat hij verstopt raakt.
Ik wil dan ook spierdagen met groente en ei invoeren, en bot met orgaan dagen.
Hij eet nu:
KVV (diverse soorten door elkaar)
Kippenek, rundersnippers, kipfilet, kippenorganen (geprobeerd wegens diarree gestopt met bijvoeren) lamslong, runderhart, lamshart.
En dat was wat ik tot nu toe hier kon vinden.
Ik ben aan het zoeken gegaan en heb gezien dat ik bij Dogshape kan bestellen dus mits Tom het eet kan ik aan voldoende soorten komen.
Moet ik nog ergens op letten of kan ik bij wijze van spreke de hele week gevogelte voeren (kip, eend, kalkoen, fazant, kwartel) of moet ik ook de soorten voldoende afwisselen?
Vis hoort er ook bij maar dat wil de smurf dus echt niet eten, hoogstens een muizenhapje omdat hij het de katten ziet eten...